אמיר כוכבי נכנס לזירה

ראש העיר אמיר כוכבי החל את מערכת הבחירות שלו, הקרב האמיתי החל עכשיו, יחד איתו מתמודדים נדב דואני, ערן פרלמן ויעקב בדור

אמיר כוכבי, נדב דואני, ערן פרלמן ויעקב בדור


מערכת הבחירות המנומנמת שהתנהלה עד עכשיו לראשות העיר הוד השרון נפתחה עם ההכרזה הרשמית של ראש העיר אמיר כוכבי על מועמדותו לכהונה שנייה.

בניגוד לערים השכנות בהן הקמפיינים מתנהלים חודשים ארוכים, הבחירות בהוד השרון היו מנומנמות עד עכשיו. ראש העיר אמיר כוכבי בתבונה פוליטית החליט להמתין כמעט עד הרגע האחרון עם קמפיין הבחירות ונתן לאלו ששואפים לתפקיד להזיע, זמן מאמץ וכסף.

חמישה מועמדים הכריזו עד עכשיו על מועמדותם לראשות העיר, ראש העיר המכהן אמיר כוכבי חבר המועצה ויו"ר חברת מיה נדב דואני, ערן פרלמן, עו"ד יעקב בדור ויוסי עידן. יוסי עידן ויעקב בדור זוכים לתמיכה סמלית עד בלתי מורגשת והקרב האמיתי יהיה בין כוכבי, דואני ופרלמן.

אמיר כוכבי, האם הדרך לכהונה שנייה סלולה?

ראש העיר אמיר כוכבי –

מסיים קדנציה ראשונה כראש עיר ושלישית במועצת העיר. זכה בבחירות הקודמות הסיבוב השני בפער משמעותי מיריביו, הצליח לנהל עד סוף הקדנציה קואליציה יציבה. האתגרים המשמעותיים איתם התמודד היו הקורונה שהפכה את ניהול העיר ברוב הקדנציה לנושא המרכזי בו עסק ראש העיר,המאמצים להמשיך ולספק את השירותים העירוניים גם בעת חרום.

אחד ההישגים המשמעותיים של הכהונה היתה הזכיה הראשונה של הוד השרון בפרס החינוך הארצי, תכנית המתאר הכוללנית של הוד השרון אושרה במהלך הקדנציה מה שמאפשר את התכנון העתידי של העיר כאשר אחד הדגשים הוא על הפתוח הכלכלי של איזורי התעסוקה בעיר. המאבקים על מיקום תחנות המטרו ועל עתיד עיר התע"ש היו חלק מהמאבקים שניהל כוכבי מול המדינה.

מאז ופרצה המחאה הפך כוכבי לאחד ממוביליה מבין ראשי הערים, כוכבי הביע עמדה ברורה מתחילת המאבק התייצב על הבמות ובכלי התקשורת להביע את עמדתו, על מהלך זה נשמעה ביקורת שכוכבי מזניח את הטיפול בענייני העיר.

סיכוייו של כוכבי לזכות בכהונה נוספת גבוהים, רוב תושבי העיר הביעו שביעות רצון מהמאבק על שמירת הצביון הליברלי של העיר, כמו כן ההתנהלות בתקופת הקורונה בה השירותים העירוניים המשיכו לתת מענה לצרכי התושבים רשומה לזכותו. הרכב הרשימה לא פורסם עדיין אבל ההערכה היא כי סגניתו יעל עבוד ברזילי וחבר המועצה רן יקיר ישובצו בראש הרשימה.

כוכבי: "הדרך ארוכה ומפותלת אבל מאז שהתחלתי את דרכי הציבורית עוד כמועמד למועצת העיר, לא שכחתי את הסיבה והכח המניע היחיד לשליחות הציבורית שלי, האהבה העצומה לעיר, לתושבותיה ותושביה."

נדב דואני

מי שחיכה גם הוא להכרזה עד הרגע הכמעט אחרון היה נדב דואני  חבר המועצה ויו"ר חברת המים של הוד השרון "מיה". דואני מחברי המועצה הוותיקים עם 15 שנות חברות במועצה, התמודד בבחירות הקודמות לראשות העיר והגיע שלישי.

דואני,  נולד, גדל והתחנך בהוד השרון. נשוי לשרקה ואב לשלוש בנות.  לדואני תואר שני במנהל עסקים ( Executive MBA) עם התמחות בשיווק ומנהיגות ציבורית וכן תואר B.A. בממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה עם התמחות בדיפלומטיה, אסטרטגיה ומזרח תיכון – שניהם מאוניברסיטת רייכמן. בנוסף לתפקיד יו"ר  בהתנדבות של תאגיד מיה חברת המים של הוד השרון, דואני משמש כמנכ"ל  ScienceAbroad – ארגון המדענים הישראלים בחו"ל ופועל להשבתם של מדעניות ומדענים ישראלים שעברו להתגורר בחו"ל.

דואני: " אני גאה ונרגש להודיע על התמודדותי לראשות עיריית הוד השרון. אחרי 15 שנה של עשייה, סביב שולחן מועצת העיר והתנדבות במגוון זירות מוניציפליות, לרבות ראשות דירקטוריון מיה והובלה של ועדות עירוניות ברשותי, הגיעה השעה להחזיר את העיר למקום שבו מגיע לה להיות. הניסיון העשיר שאני מביא איתי הוא קריטי וחשוב בתפקיד הזה, והוא זה שיאפשר לי לשרת את העיר ואת התושבים והתושבות כמו שמגיע לנו באמת."

הוותק בעשיה העירונית וההכרות של תושבי העיר עם דואני נותנים לו יתרון במאבק, השאלה היא אם זה יספיק ליצירת סחף או שיסתפק בלהיות מספר 2, דואני חבר בקואליציה של כוכבי ונמנע עד עכשיו מלהביע ביקורת ישירה על ראש העיר. הרכב רשימתו של דואני לא פורסם עדיין.

ערן פרלמן

הראשון להתחיל את קמפיין הבחירות, פרלמן יליד הוד השרון לפרלמן בן ה־56, יליד הוד השרון. הבעלים של חברת יזמות עסקית בתחום הנדל"ן הבינלאומי. בעל תואר שני במנהל עסקים, רב סרן במילואים. בעברו שימש כמנכ"ל חברת הרכבים Buy&Drive וכמנכ"ל איגוד שופטי הכדורגל בישראל.

הקמפיין אותו מנהל פרלמן מתרכז סביב הכשלים לכאורה של ראש העיר בנושאים הכלכליים, לטענת פרלמן מצוייה הוד השרון בגרעון שעלול להוביל אותה להסרת מעמד רשות איתנה, כמו כן מציע פרלמן לטפל בפתרונות תחבורתיים למערב בעיר. פרלמן מתמודד לטענתו עם קמפיין נגטיב שמנסה לחבר אותו עם גורמים קיצוניים ולייחס לו אינטרסים נדל"ניים בעיר.

פרלמן מצהיר כי כל תקציב הבחירות מגיע מכיסו ואין בכוונתו לקבל תרומות. לפרלמן חבר חבר המועצה עו"ד אלון גלבוע כמספר 2 שלו.

חוסר הניסיון המוניציפלי והחשיפה הנמוכה של פרלמן לציבור בהוד השרון הופך את סיכויו לזכיה לנמוכים, אבל יוצר לו יתרון בהתמודדות עתידית.


כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן