מאסר עולם ו-20 שנה נגזרו על הרוצח ברק בן עמי

לירון דרור: "במהלך המשפט חשבתי כל הזמן על היום שבו רוצח בתי יצא לחופשות. עכשיו שעונשו נגזר לא אצטרך לחשוש לפחות למשך 15 שנה"

ביהמ"ש המחוזי בלוד, חרץ את דינו של ברק בן עמי בעקבות הודאתו והרשעתו ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של בתו גוני בת העשרה חודשים ובניסיונות רצח של אשתו ובתם בת השלוש

בית המשפט המחוזי גזר אתמול (רביעי) על ברק בן עמי (35) מהוד השרון, מאסר עולם, בנוסף 20 שנים במצטבר ו-658,000 שקלים.  בן עמי, הודה והורשע ברצח בכוונה בנסיבות מחמירות של בתו בת ה-10 חודשים גוני ז"ל, ובניסיונות לרצוח את אשתו לירון דרור ובתו בת ה-3 לפני כשנתיים בביתם בהוד השרון.

מעשה הרצח הוגדר על ידי בית כחריג בחומרתו – דבר אשר ימנע מהנאשם לצאת לחופשות למשך ה-15 השני הקרובות ומאסר העולם ייקצב לכל הפחות למשך-40 שנות מאסר.

"עכשיו תהיה לי דאגה אחת פחות", אומרת לירון דרור, בראיון ל"הוד השרון ניוז".

"רק עכשיו בתום המשפט אני יכולה להתפנות כל כולי להקמת גינת המשחקים לזכרה של בתי גוני. החלום שלי להספיק להקים אותה עד לתאריך יום הולדתה ב-1.5".

דרור מספרת שבמהלך הדיונים חששה מפסיקת בית המשפט. לשמחתה, בית המשפט קיבל את המלצת הפרקליטות וקבע שמדובר ברצח בנסיבות מחמירות, שמשמעותו שרוצח בתה – בן עמי, יוכל לבקש לצאת לחופשות רק בעוד 15 שנים.

"במהלך המשפט ראיתי את מבטי השנאה מצדו. בשלב מסוים הפסקתי להסתכל לעברו והתמקדתי במהלך המשפט והשופטים. כששמעתי את השופטת מכריזה את גזר הדין, נשמתי לרווחה".

קשה לאמוד את העונש מול הירצחה של בתך וכל מה שאת ובתך הגדולה עברתם ובכל זאת – את שלמה עם העונש?

"זו שאלה מורכבת. רק עכשיו מתחיל תהליך של החמרה בעונשים על ניסיונות רצח. הרבה נשים צריכות להתמודד שוב מול בן הזוג הפוגע כשהוא משתחרר. אני לא עורכת דין או שופטת, אבל ממה שראיתי – נשים שלא נרצחו אלא רק נפצעו עלולות להיות שוב באותה סיטואציה כשבן הזוג האלים משתחרר מהכלא לאחר מספר שנים מועטות.

המקרה שלי היה מאוד קשה, הוא הרג את ביתי וניסה לרצוח אותי ואת בתי הגדולה. כשהיינו בבית החולים הרופאים נתנו לה סיכויים קלושים לשרוד. גזר הדין הוא רק ההתחלה, אני ובתי עוברות תהליך שיקום ממושך. הנחמה היחידה שלי היא שלא נצטרך להתמודד עם 'הביקור' שלו בשנים הקרובות, דבר שייתן לנו שקט ואפשרות להתמקד בשיקום שלנו.

לסיום אני רוצה להודות לקהילת הוד השרון הנפלאה שלוותה ותמכה בי מאז הרצח ולאורך המשפט. עזרתם לי ברגעיי הקשים".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן