סערת חב"ד

הידיעה על פתיחת מתחם למוסדות חב”ד במרכז הוד השרון עוררה התנגדות ציבורית וגם חבלה ברכוש,  דבק נשפך על מנעול שער הקמפוס החדש, במתחם מתוכננת לקום ישיבה וגני ילדים

קמפוס חב"ד הוד השרון
   

הידיעה שפרסמו מוסדות חב"ד על פתיחת קמפוס חינוכי וישיבה בהוד השרון עוררה סערה בעיר, המתחם על שטח של 4 דונם ברחוב בארי היה בבעלות היסטורית משנות ה50 של ניר חברה שיתופית להתיישבות עובדים עבריים בע"מ, שימש בעבר כבית תרבות וגם את השרות הפסיכולוגי של עיריית הוד השרון, ששכרה אותו נמצא בבעלות פרטית.

המתחם נמכר לפני מספר שנים לחברה פרטית שהשכירה אותו לאחרונה למוסדות חב"ד. בשנים האחרונות עמד המבנה נטוש ללא שימוש. יעוד השטח הוא ציבורי כך שאינו יכול להיות מפותח לנדל"ן למגורים ואין בהסכם שימוש שחורג מיעוד הקרקע.

בידיעה שפרסמו מוסדות חב"ד נכתב "נחתם חוזה על קמפוס ענק המשתרע על כ 4 דונם, למוסדות חב”ד בהוד השרון. הקמפוס ממוקם בסמוך למרכז העיר ויהווה מרכז של הפצת המעיינות לכל רחבי העיר כהכנה לקבלת פני משיח. במתחם יוקם ישיבת תומכי תמימים ליובאוויטש חדשה. כמו כן המעונות וגני חב”ד יצטרפו לקמפוס החדש למקום מרווח ומאיר עיניים."

ההודעה הפכה לשיחת היום ברשתות החברתיות בהוד השרון במיוחד על רקע המחאה, מחשש כי מדובר בהשתלטות עויינת על המרחב הציבורי בהוד השרון מתוך כוונה להביא להדתת העיר.

 

 

אתמול בבוקר הגיעו אנשי חב"ד למתחם וגילו כי דבק נשפך על מנעול המתחם בכוונה לחבל בו. "עם כל הכבוד לחילוקי דעות פוליטיים יש גבולות שלא חוצים", כך אמר איש ציבור דתי בהוד השרון להוד השרון ניוז.

לאחר שאנשי  חב"ד גילו את המנעול מלא בדבק התפשטה הידיעה ברחבי העיר וזכתה להתייחסויות רבות, בעד ונגד, ברשתות החברתיות. היו מי שכינו את המעשה "הצבת קו אדום נגד הדתה", בזמן שאחרים גינו את המעשה האלים וקראו למצות את הדין עם האחראים.

"נראה מה יקרה כאשר יתחילו לסגור כבישים בשבתות …ויכריחו נשים לשבת באחורי האוטובוס…וללכת במדרכה ממול"

"אחלה אנשים שמח בשבילם על הקמפוס החדש כן ירבו ויעשו שמח וטוב בעיר הזאת שום דבק לא יעצור אותם לתאילנד ומקומות נידחים בעולם הם עוברים תנינים אז דבק יעצור אותם"

"לא מתאים עניין הדבק אבל מתאים יותר שיילכו להשתקע בערים להם הרי זה נטו הדתה"

"המעשה המביש הזה זה כפייה חילונית. אני לא דתי. אבל אני לא נגד הדת. אתה צריך להתבייש. לך תחגוג חנוכה עם עץ אשוח."


גורמים רשמיים בחב"ד, בהם רב חב"ד שמשון טל, ניסו למזער את האירוע כדי לא ללבות את המתח בין חילוניים לדתיים שעלה לאחרונה בעקבות הרפורמה במערכת המשפט. "נעשה הכל על מנת לקרב לבבות ולהתגבר על מקרים מסוג זה", אמר גורם בחב"ד שלא לייחוס.
היום תיערך פגישה בין נציגי חב"ד לתושבים באזור, בניסיון לגשר על המחלוקות ולשדר שיח פתוח וסובלני

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן