ארבעה חודשים למרוץ מי מתמודד לראשות העיר?

ארבעה חודשים לבחירות והמערכה נפתחת, ארבעה הודיעו שיתמודדו שלושה מתלבטים ואולי תגיע גם הפתעה סקירת בחירות בהוד השרון

ארבעה חודשים לבחירות, מי יתמודד

מי יתמודד לראשות העיר?

אמיר כוכבי – ראש העיר המכהן, כמו עמיתיו מהערים השכנות גם כוכבי לא התחיל את הקמפיין הפומבי ונותן לתפקיד לעשות את שלו. כוכבי שנבחר ברוב מוחץ  של 70 אחוז בסיבוב השני לפני 5 שנים. בין ההישגים אותם הוביל כוכבי אפשר לרשום את הזכייה של הוד השרון בפרס בחינוך הארצי, אישור תכנית המתאר הכוללניתכוכבי הצליח לשמור על רוב במועצת העיר לאורך כל הכהונה, הסדקים בקואליציה נפערו רק בחודשים האחרונים וגם הם לא איימו על אישור תקציב העיר או אישור תכניות משמעותיות.

האתגר המשמעותי של כוכבי היה ההתמודדות עם הקורונה והצורך לשמור על עיר מתפקדת, אתגר בו הרשויות המקומיות היו בחזית ההתמודדות. בשנה האחרונה מאז בחירתה של הממשלה המכהנת היה כוכבי בין ראשי העיר הבולטים בארץ בהתנגדות לתכניות אבי מעוז ולהפיכה המשפטית. הביקורת על כוכבי הייתה על כך שהוא מקדיש את תשומת הלב שלו לפוליטיקה הארצית ופחות מעורב בניהול העיר, ביקורת משמעותית נוספת הייתה על הריכוזיות בניהול העיר, לטענת מתנגדיו תהליכי קבלת ההחלטות בהוד השרון איטיים וריכוזיים, מה שפוגע בתפקוד העיר.

מה הסיכויים: גבוהים מאוד, אין מועמד שסוחף אחריו כרגע תמיכה משמעותית אבל לבחירות מקומיות יש דינמיות מיוחדת, והפתעות תמיד יכולות להתרחש.

משייט בנחת לקדנציה שניה?

ערן פרלמן: המועמד האנונימי התחיל את קמפיין הבחירות ראשון. פרלמן ערן פרלמן, בן 56, נשוי + 3. יליד ותושב הוד השרון, דור רביעי למייסדי העיר, בוגר תיכון “מוסינזון” הוד השרון, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. מביא לקמפיין ניסיון ניהולי בעיקר בעולמות הנדל"ן שימש כמנכ"ל ארגון השופטים ומנכ"ל חברת רכב.  פרלמן  לקח הימור בהתמודדות על ראשות העיר ללא ניסיון מוניציפאלי קודם. הנוכחות שלו בשטח מורגשת אבל עדיין יש פער מוכרות משמעותי בינו למועמדים האחרים.

מה הסיכויים: לא גבוהים, להגיע לראשות העיר עם 0 הכרות ציבורית מקדימה זה אתגר שבודדים הצליחו בו.

עדי פרילינג אנקורי: חברת מועצת העיר עדי פרילינג אנקורי, 37, אימא לשניים (6,3) השיקה השבוע את קמפיין הבחירות שלה, פרילינג אנקורי היא נצר למייסדי מגדיאל. "ילדיי הם דור שישי ברציפות בהוד השרון" עדי פרילינג נבחרה למועצת העיר לפני 5 שנים כחברת סיעה של נוה גור, ופעלה בתחום הילדים והרווחה. פרשה מהקואלציה לפני חצי שנה ובונה על קולות הקהילה הדתית בעיר.

מה הסיכויים: לעדי יש מוכרות בעיר ופעילות מוניציפלית משמעותית, אבל אלו לא מעידים על סיכוייה בבחירות לראשות העיר. לשם כך היא תזדקק לתמיכה משמעותית מקהלים מגוונים.

עו"ד יעקב בדור:  בדור, יליד ותושב הוד השרון. בן 54 נשוי לענת אבא לדרור, רון ואיתי, עורך דין במקצוע ויו”ר להב בעיר. בשנים האחרונות בעיקר פעיל רשת. הקמפיין שלו לראשות העיר לא מורגש כרגע וקשה לראות אותו עושה את הפריצה למועמדות משמעותית.

אלו שלא הכריזו

משה חנוכה: חבר המועצה הפעיל ביותר והמתנגד המשמעותי לראש העיר כוכבי, חנוכה התמודד בבחירות הקודמות לראשות העיר לא הכריז עדיין על כוונותיו. בבחירות הקודמות נהנה חנוכה מתמיכת מפלגת העבודה שנתנה את הגב הכלכלי להתמודדות. נכון לעכשיו כווותיו אינן ידועות וההכרעה תתקבל בתקופה הקרובה.

נדב דואני: חבר המועצה ויו"ר תאגיד מיה, התמודד בבחירות האחרונות לראשות העיר, בקדנציה הנוכחית היה חבר קואליציה ומקורב לראש העיר. דואני התחיל את הקמפיין למועצת העיר אבל השאיר סימן שאלה לגבי כוונותיו להתמודד על ראשות העיר.

אביבה גוטרמן: גוטרמן חברת מועצה ותיקה פעילה משמעותית באופוזיציה, פעילה חברתית מוכרת מאוד בעיר בזכות מעורבותה בעולם התרבות. בין הוותיקות והפעילות במועצת העיר, גוטרמן שוקלת את התמודדותה לראשות העיר וההכרעה תיפול על סמך סקר שיערך בתקופה הקרובה.

המועמד החיצוני: שמות רבים נזרקו לחלל הפוליטי בהוד השרון השנתיים האחרונות אף שם לא הבשיל להתמודדות ונראה כי הזמן הקצר לבחירות לא יניב כוכבים חדשים.

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. ויחנסקי אריה הגב

    דבורה 18 הוד השרון 6אנשים

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן