שנת 2021 במרכז הרפואי מאיר: מצוינות לצד ועם הקורונה

לצד אתגרי הקורונה, זכה השנה מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית בהישגים מרשימים, לרבות בציון מושלם של 10 במדדי איכות של משרד הבריאות לשנת 2020, ופיתח שירותים חדשים ופורצי דרך לטובת המטופלים, פעולות והישגים המעידים שוב על היותו מרכז רפואי מצטיין בארץ.

ד"ר ירון מושקט, מנהל מרכז רפואי מאיר מדגיש כי סיימנו שנה עם הישגים מרשימים, למרות אתגרי הקורונה שלצערנו עדיין אינה מאחורינו. "הצוות המחויב והמקצועי של בית החולים גבר והתמודד עם עומסים בכל החזיתות ועשה את זה באופן מעורר השראה. בכל אותה עת שמר בית החולים על הסטנדרטים של מצוינות שמאפיינים אותו מזה שנים והמשיך להוביל במדדי איכות, מניעת זיהומים ועוד. צוות המרכז הרפואי ימשיך לעמוד לרשות תושבי השרון בכל עת ולחתור למצוינות למען המטופלים".

אז מה היה לנו השנה במרכז הרפואי מאיר:

ראשית לסטטיסטיקה המשמחת: למעלה מ-7,000 תינוקות נולדו השנה בחדרי הלידה של מאיר מתוכם 127 זוגות תאומים. לאור הקורונה, קורסי הכנה ללידה והסיורים המשיכו להתקיים באופן היברידי: חלקם באופן וירטואלי מרחוק וחלקם, כשניתן, בנוכחות פיזית.

השנה הושקו בחדרי הלידה שירותים חדשים לטובת ציבור היולדות: נפתח חדר לידה חדש והחלו בלידות מים הנותנות אפשרות נוספת ליולדות ללדת בדרך טבעית, מרגשת ומיוחדת. השנה החל שירות 'עיבוד לידה' בו היולדת משוחחת עם מיילדת שהוכשרה לכך על חווית הלידות הקודמות במטרה להתכונן ללידה הקרבה באופן מיטבי. כמו כן החל לפעול פרויקט חדש וחשוב בשם 'אלמה' הנותן מענה לנשים ששרדו טראומה בעברן ומאפשר להן מסלול אישי תומך ומותאם לקראת לידה.

במהלך השנה טופלו במאיר מעל ל-171 אלף פניות בכלל המיונים, מתוכם כ-40 אלף רק של ילדים ונוער עד גיל 18, וכ-5,000 מקרים בשל תאונות דרכים. בנוסף, נערכו השנה כ-401 אלף ביקורים במרפאות החוץ, ולמעלה מ-2,100 צנתורים!

ואיך אפשר בלי קצת קורונה: כ-1,160 חולי קורונה אושפזו בחודשים האחרונים במחלקות הקורונה (פנימיות ב,ג,ה), במחלקת ריאות, בטיפול נמרץ כללי ובטיפול נמרץ נשימתי, ולמעלה מ- 4,670 פקדו את המיון הנשימתי עקב קורונה. גם המעבדות של מאיר עבדו קשה ובוצעו בהן כ-200 אלף בדיקות קורונה. בנוסף, אלפים רבים מהעובדים ומהציבור חוסנו בידי הצוותים שלנו, לרבות ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורביץ! כמו כן, כחלק ממאמץ הכללית לסייע בטיפול בחולים הקשים ביותר, נרכשו עבור המרכז הרפואי במהלך השנה החולפת שני מכשירי אקמו.

השנה, דורג מאיר ראשון בדוח מדדי האיכות של משרד הבריאות לשנת 2020, בקטגוריית בתי החולים הגדולים, עם ציון 10! הישג מרשים בזכות צוות מקצועי ומחויב מאין כמוהו.
בין המדדים בהם בלט מאיר נמצא היקף הצנתורים הגדול ביותר לאנשים שלקו בהתקף לב חריף בתוך 90 דקות בלבד. לצד זאת, רק לאחרונה פורסם כי בבדיקה שערך משרד הבריאות בנוגע לזמני המתנה ועומסים במחלקות לרפואה דחופה בשנת 2020 זכה המרכז הרפואי מאיר בהישגים מרשימים מבין כל בתי החולים בארץ. כמו כן, במבחן תמיכה בטיחות המטופל שפורסם השנה ניצב מאיר במקום הראשון מבין בתי החולים של הכללית.

גם השנה, המשיך בית החולים להתחדש במחלקות חדישות שנועדו לתת למטופלים טיפול ותנאי אשפוז יוצאים מגדר הרגיל כאשר מחלקות אף אוזן גרון, כירורגיית פה ולסת וכירורגיה פלסטית עברו למשכן חדש ומעוצב.

שתי מועצות חשובות וחדשניות לטובת ציבור המטופלים ובשיתופם הושקו לאחרונה:
מועצת המטופלים המאפשרת ייצוג הולם והבאת "קולו של המטופל" ללא כל תיווך, בעת פיתוח פרויקטים ושירותים. כל זאת על מנת לספק חווית מטופל מצוינת בעת שהותו בבית החולים.
כמו כן הוקמה מועצת יולדות ייחודית וראשונה בישראל מתוך ההבנה שחווית הלידה הינה חווית חיים בלתי נשכחת בעבור כל אישה שיולדת, והמועצה מביאה את קולה של היולדת בכל שלבי ההיריון והלידה.
כחלק מהעשייה הבלתי מתפשרת למען המטופלים, הושק לאחרונה במחלקה לרפואה דחופה שירות ייחודי בארץ של מומחית קלינית בגריאטריה שמטרתו לבחון את המענה המקיף בתחומי הרפואה, הרווחה ובריאות הנפש שמקבל הקשיש, בשיתוף עם מרפאות הקהילה והרשויות המקומיות.

בשיקום הלב במאיר, שהמשיך גם השנה להיות בין המבוקשים בישראל, היו 4,089 ביקורים של מטופלים. בנוסף, על מנת להנגיש את שירות שיקום הלב עוד יותר, החל השנה פיילוט של תכנית שיקום לב מרחוק, המציע ל-130מטופלים את שירותי שיקום הלב מרחוק, בזמן ובסביבה המתאימים להם.

שנת תשפ"א הייתה שנה מיוחדת למומחי הספורט של מרכז רפואי מאיר, המלווה רפואית מעל 20 שנה את הסגל האולימפי. במשחקים האולימפיים אשר התקיימו השנה בטוקיו ליווה צוות מקצועי ממאיר את הספורטאים האולימפיים, שניים מהרופאים, פרופ' דני נמט וד"ר ערן דולב נסעו עם המשלחת האולימפית שחזרה עם הישגים מרגשים ביותר. בנוסף, במרכז ספורט ובריאות לילדים ונוער, המוביל בטיפול ובמחקר בנושא בריאות בילדים ובני נוער, טופלו השנה 241 ילדים ובני נוער.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן