קיבלתם צו מבנה מסוכן? מה עושים?

הסרת צווי בנייה מסוכנים הוא תהליך שמתבצע על ידי המועצה. זו חובה חוקית של מועצות לוודא שהבניינים בטוחים. חובה על המועצות לוודא שהמבנים בטוחים. המשמעות היא שאם יש מקום לא בטוח, יש להודיע להם ולתת לבעל הנכס מועד אחרון להבטחתם. אם לא יתקיים מועד זה, המועצה יכולה להוציא צו בנייה מסוכן ולסגור את המתחם עד לבטיחותם.

הסרת צו בנייה

הסרת צו בנייה מסוכן מהווה בעיה בענף הבנייה. הצו ניתן כאשר מפקח בנייה סבור כי קיימים מפגעים בטיחותיים במבנה ויש לפנותו עד לתיקון המפגעים. הזמנות אלו עלולות לשבש עסקים, בתי ספר ומוסדות אחרים. הסרת צו בנייה מסוכן עלולה להיות קשה לאכיפה מכיוון שהם לא תמיד נאכפים על ידי רשויות אכיפת החוק. האכיפה של צווים אלו נותרת בידי בעל הנכס, מה שעלול לגרום לבעיות עבור בעלי דירות שיש להם שוכרים שמסרבים לעזוב או לשלם שכר דירה כאשר אין להם גישה לנכס שלהם. הצו להסרת מבנים מסוכנים הוכנס לראשונה בחוק הדיור משנת 1937. צו זה הוכנס על מנת להבטיח כי דיירי בניין מסוכן יורחקו מהבניין והעברתם למקום בטוח. צו זה תוקן בשנת 1980, אשר קבע כי כל אדם אשר תופס או משתמש בבניין מסוכן, אשם בעבירה ודינו בהרשעה מקוצרת למאסר של שישה חודשים או קנס שלא יעלה על רמה 5 בסולם המקובל, או שניהם. עוד נאמר בתיקון זה, כי כל מי שהורשע בעבירה לפי סעיף זה, יהיה חייב בתשלום פיצויים בשיעור שיקבע בית המשפט בגין כל הפסד שייגרם מעיסוקו או משימושו בבניין.

הסרת צו בנייה מסוכן

אז איך אפשר להסיר צו בנייה מסוכן? הסרת צו בנייה מסוכן הוא מסמך משפטי שבעל דירה יכול להנפיק למשתכן בנכס. הוא מונפק כאשר בניין מוכרז לא בטוח לעיסוק או לשימוש. צו זה יכולה להינתן על ידי הרשות במידה ויגלו כי קיימים ליקויים מבניים במבנה או אם ימצאו כי קיימים מפגעים במבנה. דיירי הנכס צריכים לפנות אותו בטרם יהפוך מסוכן עבורם לעשות זאת. פינוי מבנים מסוכנים הוא תהליך שמתבצע על ידי הרשויות המקומיות בבריטניה. התהליך קיים כבר למעלה מ-100 שנה. הוא הוצג לראשונה כדי להגן על אנשים מפני פציעה או מוות, וכדי לוודא שהבניינים בטוחים ומתאימים לשימוש. בשנים האחרונות, הבעיה של מבנים לא בטיחותיים נפוצה יותר ככל שגדל מספר הנכסים הישנים והנטושים. המשמעות היא שיש יותר מבנים מאי פעם שצריכים להסירם מהעיירות והערים ברחבי הארץ. על מנת שבניין יוסר, עליו לעמוד בקריטריונים מסוימים הכוללים אי בטיחות מבנית, סכנת שריפה או חסר ערך כלכלי.

פינוי מבנים מסוכנים היא משימה חשובה שיש לבצע על מנת לעצור את הסיכון לפציעה. מבנים מסוכנים מוגדרים ככאלה שעלולים להתמוטט או להוות סיכון לציבור. ישנן סיבות רבות מדוע מבנים הופכים למסוכנים. מבנים יכולים להיות ישנים ולא יציבים, ייתכן שהם נפגעו בשריפה או מתאונות אחרות, או שהם ננטשו במשך זמן רב. השלב הראשון בפינוי מבנה מסוכן הוא זיהויו, דבר שניתן לעשות באמצעות בדיקות וסקרים. לאחר מכן, עליכם להחליט על סוג ההריסה שתתבצע ובאילו חומרים ישמשו לפרויקט.

למידע נוסף בנושא ביקרו באתר: https://dangerous.co.il

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן