צוואתה הלא כתובה של שרה

שרה בוידן הלכה לעולמה. שרה שלימדה מאות תלמידים בבית הספר התיכון על שם 'מוסינזון' , הקימה יחד עם בעלה הרב מיכאל בוידן את "קהילת יונתן" – לזכרו של בנם יונתן.משפחתה האבלה 

שרה בוידן ז"ל ובעלה הרב מיכאל בוידן

הוד השרון לוותה  למנוחות את אחת הנשים הבולטות בקהילה. שרה בוידן, על פי מכריה ואוהביה הרבים, הייתה הרבה מעבר למחנכת ואשת רב. היא הייתה הרוח החייה בקהילה הרפורמית ודאגה לכך שפועלו של בעלה מיכאל בוידן – יגיע לכמה שיותר אנשים. אותם אנשים ידעו להחזיר לה תודה, לעשות עמה חסד אחרון ולוו אותה בשירה בדרכה האחרונה שהובאה למנוחות בבית העלמין נווה הדר.

שרה בוידן, תושבת הוד השרון, נפטרה לאחר מאבק ממושך במחלה קשה כשהיא בת 71. שרה בת להורים ניצולי שואה מיהדות פולין, וילידת הארץ, הייתה בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בספרות ולשון עברית מאוניברסיטת בר אילן. במהלך חייה עבדה כמורה בתיכון על שם 'מוסינזון' במשך 37 שנים. בנוסף, יזמה, ערכה והפיקה את כל תכניות החינוך והתרבות ב"קהילת יונתן" – קהילה שהוקמה לזכרו של בנה – יונתן בוידן, שנפגע מירי מחבלים ליד הכפר סוג'וד בדרום לבנון בשנת 1993. רסיסי פצצה שנזרקה על-ידי מחבלים, פגעו בראשו של יונתן והוא נפצע אנושות ומת מפצעיו שבועיים לאחר מכן בבית החולים. 

 

שרה ומיכאל בוידן, שהקימו את הקהילה הרפורמית בהוד השרון, קיימו במהלך השנים פעילויות להעשרה רוחנית והקימו את  המרכז ללימודי יהדות בשרון ובית-מדרש ללימודי יהדות. בשנת 2019 הצטרפה הקהילה לתנועה הרפורמית בישראל. הקהילה שדרשה הקצאת שטח למבנה קבוע לקיום פעילותה, סורבה פעם אחר פעם מצד העירייה. לדברי בוידן, הדברים הגיעו בזמן כהונתו של ראש העיר חי אדיב, עד לבית המשפט שפסק על העירייה לספק לקהילה היתר בנייה. לדברי מיכאל בוידן, שלד המבנה נבנה ברחוב השקמים אך הקורונה עצרה את הכל. 

"ראש העיר אמיר כוכבי ספד לשרה בהלווייתה. הוא אמר שהוא מאמין שהיא ועמוס עוז – אותו הצליחה להביא לאחת מההרצאות שלה – ירקדו בקרוב בשמיים", אומר מיכאל בוידן בחיוך עצוב. "שרה הייתה אישה פעלתנית חרוצה וחכמה. היא הצליחה להביא מאות אנשים מעניינים שירצו בפני הקהילה. אחד מהם היה עמוס עוז שהבטיח לה שכשהוא ירגישו טוב – הם ירקדו יחד". 

לדברי בוידן, שרה הייתה אישה נהדרת, רעייה, אם וסבתא דואגת שתרמה את כל כולה למשפחתה ולקהילה. "כ-200 איש לוו אותה אתמול (שלישי) בדרכה האחרונה. בין האנשים היו גם תלמידים שלה מתיכון מוסינזון אותם לימדה. היא הייתה אהובה על כולם. אני רוצה להודות לראש העיר וגם לחברי המועצה שהגיעו להלוויה ולתמוך בנו ברגעינו הקשים". 

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן