פתחו את הלב

אב לנערה בסיכון מוחה על סגירת המועדון "מקום בלב" ששימש בית מכיל לעשרות נערות וסייע להן מעיריית הוד השרון נמסר: "אנו מקווים ועושים כל שביכולתנו על מנת לגייס את כוח האדם החסר ולפתוח את המועדון בהקדם."

"מאז שהמקום נסגר, הבת שלי יושבת בבית בחוסר מעש. המקום שימש לה כבית שני. לצערנו הצוות התפטר ואין מי שיחליף אותו", אומר אביה של הנערה.

מקום בלב – מועדון לנערות בסיכון, שפעל עד לאחרונה בעיר הוד השרון, נסגר לדבריו של י' אביה של הנערה, בשל התפטרות הצוות. המועדון שימש בית חם לנערות – תלמידות חטיבות הביניים בעיר.

הבית סיפק מענה במספר היבטים חינוכיים טיפוליים וחברתיים וקיים סדנאות קבוצתיות בנושאים מגוונים התורמים לקידום והעצמה של הנערות ולהעלאת דימוין העצמי.

י': "המקום נסגר לפני כשלושה חודשים. כיום לבתי ולנערות נוספות אין מענה חלופי. מצער אותי מאוד שילדים בסיכון הם לא בעדיפות הראשונה של עיריית הוד השרון.

נאמר לכם מהי סיבת הסגירה?

"מועדון לנערות "מקום בלב" בחסות העירייה, נסגר ולא בגלל שאין תקציב חלילה, אלא בגלל שאין מי שיאייש את המשרה. הנערות שבמשך כמה שנים המועדון היה להם בית חם ומקום  טיפולי – נותרו כעת נותרו ללא מענה".

כיצד סגירת המקום השפיעה על בתך?

"בתי שמחה ללכת למועדון – דבר שהפליא אפילו אותי. היא שתפה פעולה עם הצוות שעזר ותמך בה. היא עברה חיים לא פשוטים והצוות גרם לה להרגיש בבית. כעת היא נותרה ללא אוזן קשבת מצדם דבר שעלול לגרום לה ולנערות האחרות להידרדר.

כרגע לאחר שהצוות המקסים עזב, המועדון סגור. משרד הרווחה לא טורח למלא את החלל החסר".

ניסית לפנות לעירייה?

"כן, התקשרתי ולא הצלחתי לתפוס את הגורמים המתאימים. פניתי לראש העיר דרך הפייסבוק ועדיין לא קבלתי ממנו או מגורם אחר בעירייה תשובה. מדובר בילדים בסיכון שמגיעה להם עזרה, שיקום והקניית כלים שיוכלו להיות עצמאים בעתיד, להתגייס לצבא ואף להצליח לסיים בגרויות.

אני פונה אלייך ראש העיר הנכבד שתיתן את הדעת בנושא, ותעזור לנו לפתוח את המועדון ולא להפקיר את הנערות האומללות. אודה לכל מי שיוכל לשתף, לתמוך או לעלות את המודעות על מנת שצעקתנו תגיע לדרגים שמטפלים בכך. תנו להן את להצליח להשתלב בחברה ובחיים עם כל הקשיים שהן חוות".

מעיריית הוד השרון נמסר: על מנת לפעול כדין, מחויב המועדון לפעול בהפעלה משותפת של אם בית ועובד/ת סוציאלי/ת.

לאחר הודעתה של העובדת הסוציאלית שהפעילה את המועדון על כוונתה להתפטר, התחילה העירייה בהליכי גיוס מחליף/ה, אך בשל המחסור הגדול בעובדות ובעובדים סוציאליים בכל הארץ, נכון לעכשיו המשרה לא אוישה.

העירייה פועלת במספר דרכים על מנת לאתר עו"ס מחליף. עד אז נאלצנו להפסיק זמנית את פעילות המועדון, עד לאיוש המשרה, שכן כאמור, אסור להפעיל את המקום ללא עובדת סוציאלית.

אנו מקווים ועושים כל שביכולתנו על מנת לגייס את כוח האדם החסר ולפתוח את המועדון בהקדם.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן