עוזרים למוטי

רגע לפני שייזרק לרחוב: הוד השרון מתגייסת לעזרה במטרה למנוע את הגעתו של מוטי טקו לרחוב

מוטי טקו צילום : קרן שלהבת
מוטי טקו צילום : קרן שלהבת

"אני מקווה שהפעם יצליחו לעזור לי. אני חי בפחד, לא מצליח לישון ובקושי אוכל. כל בוקר שאני פותח את העיניים ורואה שלא באו לפנות אותי – אני נושם לרווחה", אומר מוטי שעלול למצוא את עצמו ברחוב בעוד שבוע וחצי.

בשבוע שעבר פרסמנו את סיפור של מוטי שחולה במחלת ריאות מסוג COPD. מוטי שנעזר במכונת חמצן וממתין להשתלת ריאות, היה אמור להתפנות מביתו ביום רביעי האחרון על ידי מנהל מקרקעי ישראל. בעקבות חשיפת מצבו "בהוד השרון ניוז", הפינוי נדחה. כעת, מנסים כל הגורמים לפעול מול הראשויות והגורמים המתאמים כדי לדחות את רוע הגזירה ולחילופין למצוא למוטי דיור חלופי.

מוטי טקו מחובר למכשיר צילום: קרן שלהבת
מוטי טקו מחובר למכשיר צילום: קרן שלהבת

עדי פרילינג – אנקורי חברת מועצת העיר, הצליחה לדחות את פינויו של מוטי בשבועיים: "לצערי לא הכרתי את המקרה טרם צפייתי בכתבה שפורסמה "בהוד השרון ניוז". עם סיום הצפייה, פניתי אל מספר גורמים בממשלה לסיוע. דבר ראשון שעמד לנגד עיני הוא דחיית הפינוי על מנת לאפשר למוטי למצוא דיור חלופי או פתרון במסגרת הרווחה העירונית. דבר שני למצוא עבור מענה במסגרת דיור ציבורי.

נענה לבקשתי שר השיכון זאב אלקין נענע לפניה שלי, הצוות שלו התגייס למשימה שבסופה נדחה הפינוי בשבועיים. כולי תקווה כי נצליח טרם תחילת השנה לסייע למוטי ולמצוא עבורו דיור ראוי שיאפשר לו חיים שקטים ונטולי לחץ. אני מאחלת למוטי בריאות איתנה".

מוטי טקו צילום : קרן שלהבת

נירית סוקול, פעילה חברתית פונה ללב התושבים ומנסה לגייס עבורו תרומות וסיוע מול הראשיות. נירית: "קראתי את הכתבה, צפיתי בסרטון בדמעות ולא יכולתי להישאר אדישה. החלטתי להרים את הכפפה ולנסות לסייע למוטי כדי שלא יגיע לרחוב במצבו. פניתי ללבם של התושבים דרך דף הפייסבוק אותו אני מנהלת – 'הוד השרון שלנו- פורום התושבים'. שיתפתי את הכתבה על מוטי ופתחתי שני חשבונות שבאמצעותם ניתן לתרום עבורו כסף. המטרה היא למנוע ממנו להגיע לרחוב בכל מחיר. מוטי זקוק לתרומות כספיות, ליחידת דיור בקומת קרקע ולעורך דין שייצג אותו מול הראשיות. כרגע גייסנו רק 500 שקלים ולא קבלנו פניות לעזרה מעבר לכך. אני מקווה שתושבי העיר יפתחו את הלב והכיס".

מעיריית הוד השרון שפועלת גם היא למען מוטי נמסר:  "אנחנו פועלים מול רשות מקרקעי ישראל כדי שתורה לגורמים הרלוונטיים על דחיית פינויו של התושב מבית המגורים, גם אם לפנים משורת הדין, זאת לאור מצבו הבריאותי. במקביל פועלת העירייה מול משרדי הממשלה הרלוונטיים למצוא פתרונות רווחה ודיור ולוודא שהפינוי עליו נודע לנו באמצעים לא רשמיים, אכן מוצדק וכל התהליכים נעשו כחוק".

למעוניינים לסייע למוטי ניתן להתקשר לטל: 052-6137363

לתרומות לחצו כאן.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן