להילחם בסרטן בקילשונים

העיתונאית קרן שלהבת מספרת בראיון חושפני ואינטימי על סרטן השחלות איתו היא מתמודדת בחודשיים האחרונים, על התמיכה המדהימה שהיא מקבלת מהקהילה, המיזם המרגש שלה לילדים חולי סרטן ועל המסר שקיבלה מהחברה עופרה ענקרי: "בסרטן נלחמים עם קלשונים"

קרן שלהבת היא עיתונאית ותיקה, שמכסה בעיקר את תחום הרווחה וראיינה לא מעט חולי סרטן, אבל כעת היא רואה את המחלה מהצד השני.

"לפני חודשים וחצי התלוננתי על כאבי בטן ובקופת חולים אמרו לי שזה גזים. התעקשתי על בדיקות מקיפות שבסופן התברר שיש לי סרטן השחלות", היא מספרת ומתנדבת לתת עצה חשובה לנשים: "קודם כל אם את מרגישה כאבים אל תהססי, לכי לרופא נשים ותתעקשי על אולטרה סאונד. אם אני לא הייתי מתעקשת הייתי מגלה את זה כשהסרטן היה מתפשט ואז אולי היה מאוחר מדי. לגבי נשים שחלו אני ממליצה בחום להקיף את עצמכן באנשים אוהבים וחיוביים".

מי האנשים שעוזרים לך?

"עופרה ענקרי, חברה טובה, שהחלימה מסרטן והיא נותנת לי הרבה כוח. היא באה אליי כשהייתי בקרשים ואמרה לי: 'אל תלכי כל רגע לבית חולים. זה כואב ומתמודדים. בסרטן נלחמים עם קלשונים'. המשפחה שלי עוזרת לי מאוד. אני גרה אצל ההורים ואח שלי שומר לי על הכלב. יש אישה מקסימה בשם רונית אורי, מהוד השרון, שהוציאה מארז מיוחד עם קלפי מוטיבציה וספר בשם 'מסתפרת' שבו היא מספרת איך התגברה על סרטן. הפעילה החברתית המקסימה נירית סוקול שמעה שאני חולה ודאגה לי למארזי מזון. זה מאוד ריגש אותי כי בגלל טיפולי הכימו אסור לי לצאת באור יום.

אני רוצה לציין לטובה את מחלקה של הנשים בבית החולים בלינסון, את הרופאים, המנתחים וצוות האחיות שמטפלים בי. את העובדת הסוציאלית מיכל, שדאגה לסייע לי מול ביטוח לאומי עוד בטרם יצאתי מבית החולים".

איך התמודדת עם הבשורה שתעברי טיפולים כימותרפיים ותאבדי את השיער?

"רכשתי בעלי אקספרס כובע עם שיער ב-40 שקל. פניתי לעמותת 'זיכרון מנחם' בירושלים, שנתנה לי פאה חינם משיער טבעי, וכך חסכו לי אלפי שקלים. יש עמותה בהוד השרון בשם "גמאני מוסרת פאה" של יפית אלמליח שתורמת פאות לנשים חולות. קרן סגמן מעמותת 'נולדת לנצח' עוזרת עם המתנדבים שלה שמבשלים רוחות חמות לחולי סרטן. נכון שאני מאבדת את השיער שלי אבל אני זוכה לראות כמה הקהילה תומכת ועוזרת. תמיד כתבתי על אנשים שחולים בסרטן ועכשיו, כשאני בצד השני, אני רואה מה הכוח של הקהילה והמשפחה. אמא שלי – דליה, מלווה אותי בכל התהליך, המשפחה שנרתמת בהסעות לבית החולים כשאני לא יכולה לנהוג – כל אלו עוזרים לי להבין שאני לא לבד".

כדי להחזיר לקהילה על כל הטוב שהיא מקבלת בימים אלה החליטה קרן להשיק מיזם משלה: "חיוך לכל ילד", שבמסגרתו היא תשלח סרטון עם בובות שהיא מכינה בעצמה לכל ילד שחולה בסרטן.

להילחם בסרטן בקילשונים

לסיום, את אופטימית?

"כן, כי הגעתי בשלב מוקדם ויש לי סיכוי טוב לנצח את המחלה. מעבר לזה אני אדם אופטימי ואני מסתכלת רק על הצד החיובי בחיים. זו כבר התחלה טובה למסע הזה".

"גמאני מוסרת פאה"

"גמאני מוסרת פאה" הוא מיזם שנולד בקבוצת הפייסבוק "גמאני חליתי בסרטן השד". על פי המיזם הפאות למסירה ניתנות בבית של מתנדבת מהקבוצה ללא עלות לבנות שנמצאות בטיפולים. מיזם הפאות בהוד השרון מנוהל על ידי יפית אלמליח.

לפניות: 054-4563944

http://www.gamani.info/

 

"נולדת לנצח"

"עמותת נולדת לנצח" הינו ארגון התנדבותי-חברתי, שהוקם על ידי קרן גרינבלט סגמן, תושבת הוד השרון, על מנת להעניק תמיכה קהילתית למשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן. המתנדבים של העמותה מבשלים למשפחות אוכל ביתי, על מנת להקל עליהם בתקופת ההתמודדות המורכבת עם המחלה. לפרטים ניתן לפנות לקרן: 050-2707111

https://www.facebook.com/groups/409895932930832/permalink

זיכרון מנחם

מיזם של תרומת פאות לחולי סרטן – גם אתם יכולים לקבל. פאה משיער טבעי בחינם לבנות ולנשים החולות במחלות המטו-אונקולוגיות ונמצאות בטיפול אקטיבי המקבלות טיפול שגורם לאבדן שיער. העמותה נמצאת בירושלים. טל: 02-6400800

https://zichron.org/

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן