ממשיכה להאיר

ברוך מזור (71) תושב הוד השרון, סעד את רעייתו מאירה עד לרגעיה האחרונים. הוא הקים עבורה הוספיס ביתי כדי שתסיים את ימיה מוקפת בבני משפחתה. כשנפטרה הקים קורס ייחודי תחת השם "פרויקט אורי" – שמכשיר מתנדבים שמגיעים לסייע לחולים ולמשפחותיהם בבתיהם

"פרוייקט אורי" – הוקם בשיתוף בית המתנדב ונועד לסייע לחולים ובני משפחותיהם שמתמודדים עם מחלת הסרטן. "כשסעדתי את אשתי מאירה, הייתי מוקף בבני המשפחה אבל עדיין חוויתי כאב ובדידות. זה לא קל להתמודד עם המצב ולפעמים מספיק שמישהו זר ידפוק לך על הדלת, יעודד אותך עם פרח או מילה טובה". אומר ברוך מזור.

מזור, איש ביטחון לשעבר, מתגורר בשכונת הפרחים בעיר הוד השרון. רגע לפני תחילת הקורס השני שמכשיר מתנדבים נוספים – הוא מספר על הרעיון להקים את "פרוייקט אורי" שהוקם לפני כשנה. מזור: "הקורס השני עומד להיפתח בימים אלו ונשמח אם יצרפו אלינו עוד מתנדבים שיסייעו לנו להכניס ולו מעט אור לבתיהם של החולים".

מאירה מזור, עבדה כמורה לביולוגיה בבית הספר אוסטרובסקי ברעננה. היא חלתה בסרטן מסוג לימפומה של המוח בו היא נאבקה במשך 4 שנים. היא טופלה בבית החולים וכשמצבה הדרדר, ברוך ושלושת ילדיהם החליטו להקים עבורה הוספיס ביתי כדי שתסיים את ימיה מוקפת בבני משפחתה.

"אני ומאירה היינו החברים הכי טובים. במסגרת עבודתי נאלצתי לצאת למספר שליחויות בחו"ל. היא תמיד הצטרפה אליי, תמכה ואף השתלבה לא פעם במסגרת בה פעלתי. היא הייתה מורה מאוד מוערכת ולצערי חלתה במחלה נדירה שהכריעה אותה לפני 4 שנים".

מתי עלה הרעיון להקים את הפרוייקט?

"אני פעיל חברתי במסגרת בית המתנדב של עיריית הוד השרון. עברתי קורס יזמות והחלטתי להקים מיזם לזכרה של מאירה. אני ובני משפחתי עברנו מסע שנמשך 4 שנים, בהן עברנו לא מעט טלטלות. ריצות לבתי חולים, בדיקות, דאגות כאב וצער. כשהחלטנו שמאירה תישאר בבית ולא תשהה בבית החולים – הקמנו עבורה מערך שלם פינקנו ודאגנו לה מסביב לשעון. מי שסועד חולה מבין שלא רק החולה כואב. גם בני המשפחה צרכים כתף תומכת או מילה טובה. אני מתגורר בשכונת הפרחים, שכונה שבה כולם חוגגים ימי משפחה וחגים עם כל הילדים. החולים והאנשים המבוגרים נותרים לעיתים מאחור.

היו ימים שהרגשתי שאני כלוא בתוך הבית, כל מה שרציתי היה שמישהו ידפוק על הדלת וישאל לשלומי. כשהנושא עלה, החלטתי שאני חייב להקים מיזם שיעזרו לבני המשפחות שעוברים את מה שאני עברתי".  

כיצד ניתן להצטרף אליכם?

"בקרוב יפתח קורס שני בו המתנדבים ילמדו לחזק את הקשר בין הקהילה למשפחות. מי שמעוניין יכול לפנות לבית המנדב. הצוות יערוך מיונים ויזמן את המתאימים. מדובר בקורס שיכשיר את המתנדבים ויערך על ידי רופאים ועובדים סוציאליים".

מה הייתה אומרת מאירה על המיזם שלך אם הייתה יודעת עליו?

"היא הייתה מאושרת. היא זכתה לסיים את חייה במקום אהוב עליה – הבית. כאן היא הרגישה בנוח. ראתה טלוויזיה, אכלה מה שאהבה והייתה מוקפת באהבה. היא הייתה מאחלת לכל חולה סופני לסיים כך את חייו".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן