"לקחו לנו את הילדים שלנו"

יצחק רגלי ואורה אברהם הכירו במבצע חילוץ כלבים, הפכו לבני זוג והקימו חווה שיקומית לכלבים חולים ופצועים בנווה ימין. ביום רביעי האחרון חלומם התנפץ לאחר שכל הכלבים נלקחו על ידי משרד החקלאות והשרות הווטרינרי

החווה השיקומית בנווה ימין, הוקמה לפני כשבועיים – במטרה להציל ולשקם כלבים עזובים, שקופים וחולים. בני הזוג קראו למתנדבים להגיע ולקחת חלק בפרויקט שיציל עשרות כלבים מחיי רחוב, קרבות או מוות. רגע לפני החרמת הכלבים, ביקרתי במקום כדי לנסות ולסייע לבני הזוג לגייס מתנדבים באמצעות פרסום סיפורם המרגש. זכיתי להכיר שני אנשים עם הלב הכי גדול בעולם שכל מבוקשם לסייע לכלבים שאף אחד לא רוצה בהם. כלבים בלי מזל שהצליחו למצוא בית חדש וגם הוא נלקח מהם.

יצחק: "לקחו לנו את הילדים שלנו. החרימו לנו 26 כלבים שהצלנו. הכלבים התחילו להרגיש כאן בבית והביטחון שלהם באנשים התחיל לחזור. הרשות הווטרינרית ומשרד החקלאות הגיעו לכאן ביום רביעי ופשוט העמיסו את כל הכלבים. הם טענו שהחווה לא עומדת בתקנים ושאין לכלבים כלובים. הסברנו להם שאנחנו בהקמה והתחננו בפניהם שיתנו לנו עוד כמה ימים כדי שנוכל לבנות אותם אך הם סירבו. כרגע נתנו לנו 20 יום לבנות את החווה. במידה ונספיק, הכלבים יוחזרו אלינו". 

בני הזוג אורה ויצחק קוראים ומתחננים למתנדבים שיגיעו לחווה ויעזרו להצליח בסיום הקמתה במועד.החווה השיקומית של יצחק ואורה, שהוקמה בנווה ימין לפני כשבועיים, עדיין בחיתוליה. בני הזוג זקוקים לעוד ידיים עובדות להקמת גדרות ובניית החווה שתהפוך לביתם של 26 הכלבים שהוצאו מחסותם.

"הצלחנו לגייס מתנדב שיספק לנו את כל החומרים. כעת אנחנו צרכים מתנדבים. אנחנו רוצים לקרוא לכל מי שיכול להגיע ולעזור לנו. המטרה שלנו היא לסייע לכמה שיותר כלבים. להציל כלבים מחיי רחוב, מחיים בתוך כלובים, מהמתה ומקרבות. כל כלב שיגיע אלינו יזכה לחיים חדשים. אנחנו נעשה הכל כדי שהוא יוכל לעבור תהליך שיקום ויזכה בסופו לבית חם ואוהב", מספרים בני הזוג שנטשו הכל ועברו להתגורר בחדרון קטן מעל החווה שנמצאת בשלבי הקמה בנווה ימין.

צילום : סיון שאשא

מתי הבנתם שיש מצב שתהפכו לבני זוג?

אורה: "הכרנו לפני 10 חודשים במבצע חילוץ משותף של מספר פעילים למען בעלי חיים. הצלחנו לחלץ 3 כלבים שננטשו ביער. המשכנו לשתף פעולה בחילוצים נוספים והתנדבנו בימי אימוץ משותפים ופשוט התאהבנו". 

יצחק: "זה לא קל למצוא מישהי שתהיה משוגעת כמוך ותרצה להקים מקום כזה (הוא אומר בחיוך). אני חושב שהאהבה המשותפת שלנו להולכים על ארבע – מחברת בינינו. גם כרגע ברגעי המשבר אנחנו פועלים בכוחות משותפים כדי להציל שוב את הכלבים שנלקחו מאתנו".

יצחק רגלי, מאלף כלבים, בעלים של פנסיון כלבים וחנות חברתית למזון ומוצרים ובעלי חיים. אורה בוגרת לימודי מנטורינג לנערות בסיכון. השניים הקימו את החווה לפני שבועיים ועברו להתגורר בה בתוך חדרון מאולתר כשהם מוקפים בעשרות זנבות ושפמים שמחזירים להם המון אהבה.

כשאני שואלת אותם אם לא היה קשה להם לנטוש את חייהם ולעבור לגור בפחון שבו הם גרים, תשובתם אחידה: "אנחנו מוקפים אהבה – מי צריך יותר מזה"?

יצחק, שהקים בעבר בתי מחסה קטנים, נדד לא פעם לערים אחרות בשל תלונות של התושבים על מטרדי רעש. הפעם מי שפשט על החווה היו משרד החקלאות.

"בית המחסה האחרון היה ברעננה. עברתי משם כי הרעש הפריע לשכנים. הפעם חיפשנו מקום מבודד כדי שלא נאלץ לנדוד שוב. הצלחנו למצוא מיקום מדהים הנווה ימין והתחלנו את הקמתו וצערנו לא הספקנו לסיימו".

לאיזו עזרה אתם זקוקים?

אורה: "כרגע לעזרה בבניית המקום. בהמשך נזדקק למתנדבים מגיל 18 ומעלה. גם ילדים ובני נוער יכולים להגיע אך בליווי הוריהם. אנחנו זקוקים לאנשים שיטיילו עם הכלבים, ילטפו ויעניקו להם אהבה. אנחנו מאמינים שכל הכלבים יוחזרו אלינו".

מדובר בכלבים שחלקם מגיעים מקרבות, חלקם גדלו במכלאות או ברחוב. כיצד אתם הופכים אותם לברי אימוץ?

יצחק: "אנחנו מנסים לגרום להם להפסיק לפחד. לתת להם תחושת שייכות ותחושה של בית. אני מאבחן אותם ועובד איתם על הפחדים שלהם – פחד מילדים, מכלבים אחרים מרעש ועוד. המטרה של החווה היא להוביל את הכלבים לדרך חדשה ולבית חדש. בתום השהייה כאן אנחנו נדאג למצוא להם בית".

רוב העמותות קורסות בגלל חובות. כיצד תצליחו לממש את החלום שלכם לאורך זמן?

"נכון, זה לא פשוט. התחלתי לעזור לבעלי חיים נטושים כמאלף כלבים והקמתי פנסיון. היו לי הרבה חסכונות בהם השתמשתי למען המטרה החשובה הזו. הקמתי גם מחסן מזון לבעלי חיים כדי להצליח ולהתקיים לאורך זמן. לאחרונה הקמתי חנות חברתית למכירת מוצרי מזון. האתר של החנות יעלה בעוד מספר ימים ויסייע לכל מי שרוצה לקנות מזון במחיר מסובסד – דבר שיסייע גם לעמותות ולפעילים למען בעלי החיים".

איזאבל (20), מתנדבת בחווה, מספרת על החוויה שלה ומזמינה מתנדבים אחרים להגיע ולתרום מזמנם: "יצא לי להכיר את יצחק ואורה, שניהם אנשים מדהימים שעוזרים לכלבים, מטפלים בהם ונותנים להם את כל הלב. אני מרגישה שאני חלק ממשהו גדול שבזכותו כלבים רבים מקבלים התחלה חדשה. מדהים לראות ולהיות חלק מהשינוי שעוברים הכלבים תוך זמן קצר. מכלב מוזנח שמגיע לכלב שמח, חברותי שמחפש כל היום אהבה ותשומת לב. אם גם אתם אוהבים כלבים ורוצים לקחת חלק ממשהו גדול, שנותן סיפוק אדיר אתם מוזמנים להצטרף למשפחתנו".

לפניות וסיוע ניתן ליצור קשר בטלפון: 054-5337441

בנוסף ניתן לעקוב בדף פייסבוק שנקרא כלבים מאולפים לאימוץ/ רגלי יצחק מאלף כלבים.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. נפתלי הגב

    אם תוך שבועיים הגיעו ממשרד החקלאות זה אומר שמישהו הלשין המשמעות שהבית מחסה מפריע למישהו שהוא מאוד מחובר ומקושר למוסדות האכיפה וזה לא יפסיק כל הזמן יפריעו לזוג הנפלא חשוב שהם יחפשו מקום אחר מאחר ובמקום הזה לא יצליחו להתקדם כל הזמן יגיעו שוטרים ופקחים ויפריעו

  2. פנינה קלדרון הגב

    אנשים טובים באמצע הדרך וגם להם לא מאפשרים להגשים את ייעודם .
    למה? כי יצר האדם רע מנעוריו והגדיר זאת מצויין חנוך לווין שאמר: " הפשע הקרוי אדם".
    מאמינה שעם כל הרצון הטוב של הזוג ועם הרבה מוטיבציה, הם יתגברו על כל המשוכות ויצלחו את הדרך.
    ממני שלוחה, ברכה להצלחה.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן