כפר סבא בחלל

זה באמת קורה: ביום שני, ה-4.12.21 בשעה 09:44 – תמריא החללית Dragon של מרכז החלל האמריקאי בנאס"א, ויחד איתה ניסוי ייחודי של חטיבת רמון בכפר סבא. החללית שתשוגר ממרכז החלל קנדי שבפלורידה, הוא חלק ממשימה CRS-24 של SpaceX. הפרויקט בשיתוף עיריית כפר סבא, קרן רמון ומשרד החינוך

אותו ניסוי הוא פרי עמלם של חברי נבחרת "ספייסלאב" בחטיבת רמון כפר סבא בחסות עיריית כפר סבא ובשיתוף פעולה עם קרן רמון. הנבחרת זכתה לפני שנתיים בהזדמנות לשלוח ניסוי מדעי לתחנת החלל הבינלאומית ISS. הניסוי עתיד לחקור התנהגות של תאים ספציפיים ברקמות שריר של בני אדם, וכך לאפשר הבנה מעמיקה על תהליך היבנות השרירים תחת מיקרוגרוויטציה.

על ידי כך חברי הנבחרת שואפים לתת מענה לבעיה חמורה מאד, של ירידה במסת השריר של אסטרונאוטים במשימות ממושכות בחלל. תופעה חשובה נוספת אותה מבקשים התלמידים לבחון היא מחלת ניוון השרירים. אורי קפלן, תלמיד לשעבר מחטיבת רמון, אשר לו אח המתמודד עם מחלת ניוון שרירים, ביקש לבחון אם תוצאות הניסוי גם בדרך למציאת תרופה למחלה חשוכת המרפא. 

הניסוי שזכה כבר ב-2019 בתחרות ארצית בחסות משרד החינוך, אמור היה לצאת לדרך לפני שנתיים וכעת, ניתן לו סוף סוף מועד רשמי לשיגור אל תחנת החלל הבין לאומית.

אל תחנה זו גם יטוס הישראלי השני בחלל, איתן סטיבה ומרכז החלל של נאס"א.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן