המרכז הרפואי מאיר: סוף שבוע של הצלות חיים

סוף שבוע עמוס במקרים קשים אך מרגשים של הצלת חיים בחדר המיון של המרכז הרפואי מאיר. בין המקרים – חולה סכרת שהוכנס לחדר הלם עקב חמצת קיצונית וחולה שהתמוטט בכניסה למיון ועבר החייאה מוצלחת

בעוד אנחנו רואים את סוף השבוע כהזדמנות לנוח ולאגור כוחות, צוותי המרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית עובדים ללא ליאות ובמסירות גם בסופי השבוע. בסוף השבוע טיפלו רופאי המחלקה לרפואה דחופה (המיון) של מרכז הרפואי מאיר בשני מקרים דרמטיים וקשים במיוחד.  

ביום שישי האחרון הגיע לבית החולים גבר בשנות ה-60 לחייו הסובל מסכרת, במצב של סכנת חיים חמורה ככל הנראה עקב משאבת אינסולין שנסתמה והפסיקה להזריק לו אינסולין. ד"ר מורסי גאבר, מומחה ברפואה פנימית ורפואה דחופה במרכז הרפואי מאיר, אשר קיבל את המטופל משתף כי המטופל הגיע במצב של חמצת כה חמורה שברוב המקרים אנשים אינם שורדים אותה. "המטופל הגיע מעורפל הכרה, מבולבל וללא יכולת לתקשר. לאור מצבו נערכה לו בדיקת גזים מהירה ודחופה בה נמצא כי הוא סובל מחמצת חמורה במיוחד הכוללת מדדים קיצוניים של רמת סוכר בדם ורמת חומציות. הוא הוכנס באופן מיידי לחדר הלם, עבר הנשמה והחמצת ממנה סבל טופלה". ד"ר מורסי מוסיף: "אני שמח שהצלחנו לאבחן את מצבו באופן מהיר במיוחד ולהציל את חייו".

במוצאי שבת הובא לחדר המיון גבר בשנות ה-70 לחייו, על ידי אמבולנס, והתמוטט בכניסה לחדר המיון. הוא הוכנס מיידית לחדר הלם שם עבר החייאה בשל פרפור בחדרי הלב וטופל במכות חשמל להחזרת קצב הלב. הוא הונשם ומצבו התייצב. ד"ר חכמת בלעום, מומחה ברפואה פנימית במרכז הרפואי מאיר, אשר הציל את חייו משתף: המטופל  חובר למוניטור שהראה כי הוא סובל מהפרעה חמורה בקצב הלב הקרויה VF – פרפור חדרים. במצב זה, פועמים חדרי הלב בקצב אדיר, שאינו מאפשר אספקת דם ללב. למעשה, מצב זה הוא שלב אחד לפני דום לב. לאחר שהצלחנו להחזיר למטופל את קצב הלב ולייצב אותו, הוא הועבר לטיפול נמרץ לב שם עבר צינתור ולאחר מכן השתלת קוצב לב ודפיברילטור.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן