המלצות קריאה: ספרים חדשים ומומלצים שכדאי להוסיף לרשימה שלכם

גם לקראת חנוכה, וגם כמתנה נפלאה לכל עת, אם אתם מחפשים ספרים מומלצים, תשמחו לדעת שריכזנו עבורכם רשימה איכותית של ספרים שאסור לכם להחמיץ! חובבי ספרים? הרשימה מתעדכנת מידי שבוע, הישארו מעודכנים.

זה היה אמור להיות סיפור האהבה המושלם

"בלתי אפשרי" מאת שרה לוטס הוא סיפור אהבה נפלא, סיפור  מרענן שמצליח להפתיע וברגעים רבים בהם לקורא נדמה שהוא יודע מה הולך לקרות, מגיע טוויסט לא צפוי בעלילה. זה היה אמור להיות סיפור האהבה המושלם. אבל במקום זה, היכונו לסיפור בלתי אפשרי. הסיפור מתחיל בהתכתבות מיילים, שקורית בטעות, בין שני זרים, המתגלים לאט. כאשר אי מייל נזעם ששולח ניק ללקוח שלא שילם עבור עריכת ספרו מגיע בטעות לתיבת המייל של בי. בצד אחד: ניק הוא סופר כושל. בן 45, בעל כושל שאשתו בגדה בו עם חברו הטוב. אשתו הגיעה לנישואיהם עם בן משלה והוא בעצם אב חורג לבן אשר לאורך השנים הוא היה חלק חשוב בחינוכו ובשמירה עליו. הילד סבל ממשבר נפשי וכמעט התאבד וניק הצליח להציל אותו. בעלים של כלבה. מצד שני: בּי בת השלושים היא רווקה מושבעת. תופרת. חובבת פרינגלס. כשהגורל מחבר ביניהם בעקבות מייל שנשלח בטעות, החיבור מיידי, מחשמל. הם מרגישים כאילו הכירו זה את זה כל החיים. ניק קונה חליפה חדשה ועולה על הרכבת. בּי יוצאת מדירתה הקטנה ונוסעת לפגוש אותו מתחת לשעון בתחנת יוסטון. חושבים שאתם מכירים בעל פה את המשך הסיפור? גם הם חשבו.. (מאנגלית: דנה אלעזר הלוי, הוצאת דני ספרים, 528 עמודים)

האם מדובר בנקמה?

"על אש קטנה" הוא רומן מתח  פסיכולוגי מבריק ומתעתע שכתבה פולה הוקינס (מחברת 'הבחורה על הרכבת'). בבית סירה בלונדון נמצאת גופתו של בחור צעיר שנרצח באכזריות. מותו מעורר שאלות לגבי שלוש נשים שהכירו אותו: לורה, צעירה מתוסבכת שבילתה איתו את הלילה האחרון בחייו; קרלה, דודתו מוכת היגון, שכבר מתאבלת על מותה של קרובת משפחה אחרת; ומרים, שכנתו החטטנית, זו שמצאה את גופתו אבל מסתירה סודות מפני המשטרה. שלוש נשים שלכל אחת מהן קשר אחר לקורבן. שלוש נשים שבכל אחת מהן – מסיבות שונות – מפעפעת טינה. שבכל אחת מהן, במודע או שלא במודע, בוער רצון עז לתקן את העוול שנעשה לה. עד כמה כל אחת מהן תרחיק לכת כדי למצוא שלווה? כמה זמן יוכלו סודות לרחוש ולהעלות עשן לפני שיתלקחו ללהבות? כי כשמדובר בנקמה, אפילו אנשים טובים מסוגלים לעשות מעשים נוראים. (מאנגלית: דנה אלעזר-הלוי, הוצאת כתר, 277 עמודים)

מבט בוחן ועמוק על העולם

"מכונת המילים" מאת ניצן דגן הוא ספר פנטזיה המתאר עולם נחרב שבו נשארו לחיות לבדם רק ילדים. העלילה מתרחשת כשבע שנים לאחר שמתפרץ נגיף מסתורי, קוטל את כל אוכלוסיית המבוגרים, ומאז אף לא אחד נשאר בחיים מעבר לגיל 20. הספר מלווה את מסעה של אלה – נערה בת 19 שנרדפת על ידי חבורת ילדים אכזריים שמנסים לתפוס אותה כדי להשמיד את הדבר עליו היא מגינה בכל מאודה – שריד אחרון מעולם המבוגרים שאיננו, חפץ שמכונה בפי כולם "מכונת המילים". ילדים רבים שאינם חלק מאותה חבורה תולים בה ובמה שהיא שומרת קרוב לליבה את תקוותם האחרונה. הם מלאי אמונה שבכוחה ובכוחו של החפץ "הקסום" לשנות את העולם ולהציל אותו מכליה. אלה שמתקרבת לגיל 20 מודעת לכך שבקרוב יקטול הנגיף גם אותה וכי לא נשאר לה זמן רב לחיות. בעודה משלימה עם מותה הקרב, מפגש לא צפוי עם ילד צעיר ואופטימי משנה לה את החיים מקצה לקצה. דרך המסע של שני הילדים בתוך עולם הילדים האפוקליפטי והלא מתפקד אנחנו מקבלים מבט בוחן ועמוק על העולם ועל הכישורים שאנחנו משאירים לילדים שלנו, וכן גם על עולמנו שלנו. (הוצאת ספרי ניב, 374 עמודים)

מה מנסים להסתיר מאיתנו?

"מישהו מגרמניה מחפש אוֹתָךְ" מאת נפתלי ברזניאק הוא רומן מותח ומרגש הבוחן בין היתר מערכות יחסים תוך-דוריים ובין-דוריים, חיפושי זהויות מגדריות, אמונות בדרכי פעולה ובגידות ומנסה לבדוק וגם לחשוף מהי האמת, מה מנסים להסתיר מאיתנו ומה אנחנו לא רוצים לראות. כל אלה שזורים בסיפורי אהבה חובקי עולם ובמערכות יחסים מורכבות במשפחה ובין חברים. כמו מעיין שלעולם לא ייבש, פסיפס שבעת הסיפורים שמרכיבים ספר זה מוכיח, שהשואה ותוצאותיה אינן נותנות לגיבורי הספר מנוח ולו לרגע, גם לא לאלו שנולדו שנים רבות לאחר סיומה. סיפורה של גיטה, שורדת שואה, אחת מיני רבים, שרק רצתה לגולל את קורותיה בתקופת מלחמת העולם השנייה, עלייתה לישראל וחייה בקיבוץ שבעמק, מניע עלילה פתלתלה, חובקת עולם של אירועים מנוגדים שיש בהם אמיתות ושקרים, חיים ומוות ואהבה ושנאה. עלילה מלאת תפניות וסוף מפתיע. אבל בעלילה כמו בעלילה, במיוחד בספר מתח, המידע לא מפסיק לזרום, מידע שאין אפשרות להתעלם ממנו כמו השאלה האם כל גיבורי העלילה נותרו בחיים? ואם לא, מי נותר? והאם יש קשרים אחרים בין הגיבורים שהם כלל אינם מודעים להם? ושאלת השאלות, האם לַסֵפֶר הזה יהיה ספר המשך?   (הוצאת אוריון, 429 עמודים)

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן