המזל שלהם

רינת צפנת בן שלום, עברה להתגורר בשכונת המזלות לפני ארבע שנים. מאז היא לא נחה לרגע ומפתיעה את שכניה בפרויקטים קהילתיים שסוחפים גם את הילדים וגם את המבוגרים

רינת (44), נשואה ואם לשלושה ילדים מתגוררת ברחוב מזל גדי מזה 4 שנים. מאז שעברה להתגורר בשכונה – חייהם של התושבים הפכו לצבעוניים ומעניינים. "התחלנו עם יציאה לטיולים משותפים והמשכנו בחגיגת מסיבת יום העצמאות, הגמד והענק וידנו עוד נטויה", אומרת רינת, שהקימה את דף הפייסבוק "שכונת המזלות" ובימים אלו מזמינה את התושבים להירשם ולהשתתף במשחק שכולנו גדלנו עליו – הענק והגמד.

רינת, נשואה למשה ד"ר לפיזיקה ולשניים שלושה ילדים. השניים שעשו רילוקשיין למנצ'סטר לרגל לימודיו של משה, שבו לארץ לפני 4 שנים והחליטו לעבור להתגורר בעיר הוד השרון. רינת מספרת: "כשגרנו במנצ'סטר, היינו רחוקים מהבית. גרנו בקהילה יהודית שם הכרנו המון חברים ושכנים. חגגנו עמם את החגים ואת חיי היום יום המשך ארבע שנים. כששבנו לארץ והתמקמנו כאן הרגשתי שאני לא ממש מכירה את השכנים שלי. כיצאתי עם הכלב לטייל והייתי פוגשת את השכנה שלי ולא יודעת שהיא גרה ממש מולי. הרגשתי ריקנות והבנתי שאני חייבת להרים את הכפפה".

כיצד הצלחת לגבש שכונה שלמה להירתם לפעילויות קהילתיות?

"זה התחיל ביוזמה שלי לטיולי משפחות. יצרתי קשר עם הורים של תלמידים שלומדים עם הילדים שלי. רוב התלמידים מהשכונה, אבל יש גם הורים ותלמידים שמתגוררים בגיל עמל. להפתעתי עשרות הורים הצטרפו ויחד יצרנו קבוצה מדהימה שהתעצמה עם התפרצות הקורונה. הפעילות השכונתית מהווה עבורנו ועבור ילדנו קרש הצלה בימים האלו. עם הזמן המשכתי עם פרויקטים נוספים כמו חגיגת חג ההלווין  שהפכה לשוס. זכיתי להכיר אנשים ושכנים מדהימים שמשתפים פעולה וצמאים לפעילות. הפעם נערוך את המשחק הענק והגמד שאותו יזמה ויטל שלטון, חברה שלי שמסייעת לי בכל".

מי מממן את הפעילות?

"אנחנו השכנים. הבנתי שבעיריית הרצליה יש לכל שכונה מנהלת קהילתית. נשמח אם עיריית הוד השרון תרים את הכפפה ותסייע לנו התושבים בפעילויות שאנחנו עורכים, בייחוד כעת בתקופת הקורונה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן