די לחרם מפסיקים לשתוק – הוד השרון נרתמת למאבק בתופעת החרם והבריונות בקרב ילדים ובני נוער

תושבות ותושבי הוד השרון השתתפו ביום שלישי 16.5.23 בהרצאה "די לחרם מפסיקים לשתוק", ביוזמת מחלקת נוער, צעירים וקהילה, שהתקיימה בבית המתנדב בעיר.

ההרצאה עסקה בתופעה החרם והבריונות שאלפי ילדות וילדים ובנות ובני נוער סובלים ממנה בכל עיר ושכונה בארץ.
המרצה שירי קניגסברג לוי חלקה עם המשתתפות והמשתתפים את החוויה האישית שעברה כאשר בתה בת ה- 13 חזרה יום אחד מבית הספר וסיפרה לה כי חברי כיתתה מחרימים אותה.
מתוך ההתמודדות והכאב האישי שלה היא התחילה לפעול בנושא ונדהמה לגלות עד כמה התופעה נרחבת ופוגעת בכל כך הרבה ילדות וילדים ומשפחות.
קניגסברג הקימה קבוצה מכילה ותומכת שמקבלת חברות וחברים ללא תנאים ובה יכולים הילדים ובני הנוער למצוא חברים חדשים.
לקבוצה "ים של חברים", יש למעלה מ- 40 סניפים ברחבי הארץ.
טרם ההרצאה הציגה מאיה אורלב, תלמידת כיתה ט' מחטיבת הביניים הראשונים הצצה לתערוכה שיזמה לקידום מודעות למצבי קיצון בקרב בנות ובני נוער.

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "ההתמודדות עם חרמות חייבת להיעשות באמצעות עידוד הילדות והילדים לדבר, להציף את הבעיות ולא לשמור אותן בלב. עלינו כקהילה, כאנשי מקצוע, כהורים, כחברים, לשים לב לסימנים, לקריאות לעזרה, לעודד אותן ואותם לדבר ולשתף ולתת את המענים הנדרשים. נפש האדם טובה מיסודה, לכן חשיפה ושיח יכולים לתת את המענה, גם בסיוע למוחרמים וגם ההסברה אל מול המחרימים שלא תמיד מודעים למלוא ההשלכות של מעשיהם. עיריית הוד השרון תמשיך לפעול בכל דרך להעצמת השיח בנושא ולמתן מענים כוללים ופרטניים".

סגנית ראש העיר, עו"ד כנרת אלישע כהן: "אסור להשלים עם חרמות ואנו נאבקים בתופעה בכל המישורים. הן באמצעות פעולות בתוך מערכת החינוך והן באמצעות מתן כלים להורים, לחברים ולילדות ולילדים עצמם. הדרך לשינוי עוברת בחיזוק המודעות של החברה לזהות ולתת מענה נכון ומהיר בכל מקרה של חרם. הרצאתה של שירי קניגסברג לוי היא חלק משורה של פעולות שאנו מבצעים כדי להטמיע את הידע ואת הצורך לפעול בכדי לסייע לילדות, לילדים ולבני הנוער שנקלעים למצוקה של חרם מצד חבריהם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן