גינת ההפתעות

איתן רמון בן ה-13 תושב הוד השרון, הצליח לגדל אבטיח במשקל של 13 קילו, ב"בגינה המקיימת" ברחוב פשוש

"התחלתי עם היוזמה של הגינה לפני שנה. מאז אני בא לכאן המון. זה פרויקט ייחודי של העירייה שיכול לתרום להרבה ילדים ומשפחות. אני ממליץ לילדים, בני נוער ומשפחות לאמץ את הרעיון – זה ממש כיף", אומר איתן.

איתן, שתל את שיח האבטיח בתחילת חודש מאי ב"בגינה המקיימת" – יוזמה של עיריית הוד השרון, שמפעילה תכנית חינוכית ו"גינות מקיימות" ברחבי העיר, בשיתוף היחידה האזורית לאיכות הסביבה בשרון. להפתעתו של איתן, שמגדל בגינתו עשרות ירקות האבטיח צמח לגודל של 13 קילו.

"גיליתי במקרה את האבטיח יום אחרי שחגגתי בר מצווה. הגעתי לכאן כדי לטפל בגינה, השקתי אותה ולפתע הרגשתי גוש ענק שחסם את הרגל שלי. הזזתי את העלים וגיליתי את האבטיח".

כיצד הצלחת לגדל אבטיח במשקל של 13 קילו, מה הסוד שלך?

"לא עשיתי משהו מיוחד. אין לי סוד – פשוט השקעתי וטיפחתי את השתילים. לפני האבטיח המדובר גידלתי אבטיח אחר. לא הייתה לי סבלנות לחכות וקטפתי אותו לפני שהבשיל. אני לומד כל הזמן ועושה ניסיונות״.

הופתעת שראית את גודלו?

"האמת שכן. כשקניתי את הזרעים, אמרו לי שהוא יצמח לגודל קטן עד בנוני. אם זה אבטיח בגודל בינוני אני לא יודע איך אבטיח גדול אמור להראות. האמת שהיה לי מאוד קשה לסחוב אותו לבית״.

מה היה טעמו, היה שווה להשקיע ולגדל אותו?

״בטח. איך שהגעתי לבית לא התאפקתי וחתכתי אותו – הוא היה טעים ומתוק. קראתי לכל בני המשפחה וכולנו טרפנו אותו. אני מגדל בגינה הרבה ירקות: מלונים, עגבניות, מלפפונים, פלפלים, קישואים, חצילים, וצמחי תבלין. לשמחתי כולם גדלים לגודל מעל הממוצע – חוץ מהקישואים. אני נהנה לגדל את הירקות, להיות בגינה באוויר הפתוח וממליץ לכולם לאמץ גינה קרוב לבית״.

איתן מזמין ילדות וילדים להגיע לגינת פשוש ולקבל ממנו הדרכה כיצד להקים ערוגת ירקות לתפארת.

גינות מקיימות בעיר הוד השרון

בעיר הוד השרון ישנן עשרות גינות קהילתיות וגינות נוספות מתוכננות בהמשך לרווחת התושבות והתושבים. הגינות מורכבות ממספר חלקות, שאותן מטפחים תושבות ותושבים. בנוסף לגינות שפזורות בעיר, במסגרת התכנית, משולבים גם גני ילדים שמקימים "גינה מקיימת", שמהווה מרחב למידה בחצר הגן.

המטרה היא לעודד חקר ולמידה בנושא, חסכון במשאבים וחיבור לקהילה. במהלך התהליך חווים הילדות והילדים תכנים של אורח חיים בריא ומקיים, שימור על מגוון המינים, חשיבות הטבע העירוני, צרכנות נבונה, הפחתת פסולת, מחזור, ושימוש חוזר.

כל גן זוכה ליווי של שלוש שנים, במטרה שהעבודה בגינה תהפוך לחלק משגרת הגן. התכנית מתקיימת זו השנה השביעית ובעיר יש כ-60 "גינות מקיימות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן