גאווה באהבה תערוכה חדשה על הקהילה הגאה בהוד השרון

אגף התרבות העירוני ורכזת תכניות להט"ב בעיריית הוד השרון השיקו ביחד עם קניון עזריאלי תערוכה חדשה שמעלה על נס את החיים של הקהילה הגאה. אסנת בר נסים לנדאו שמציגה בתערוכה: "הקהילה הגאה בסכנה"

גאווה באהבה תערוכה בקניון עזריאלי הוד השרון

"הקהילה הגאה נמצאת בימים אלה בסכנה גדולה ומכאן החשיבות הגדולה של התערוכה הזו" – כך אומרת אסנת בר ניסים לנדאו, שמציגה את ציוריה בתערוכה "גאווה באהבה", שנפתחה ביום שלישי בקניון עזריאלי בהוד השרון.

לדבריה, "התערוכה שמה זרקור חשוב ברחוב מרכזי בהוד השרון ונותנת במה לאומנים, ילדים, נשים וגברים מהקהילה, מקום וביטוי ליצירות, למחשבות והרצונות שלהם. אני לא שייכת לקהילה זו. אני סטרייטית, אך גאה ומתרגשת להשתתף בתערוכה שאמורה להיות ברורה מאליה".

במסגרת התערוכה יוצגו על הקיר החיצוני של קניון עזריאלי בהוד השרון עבודות בנושא גאווה וחיי היום יום של הקהילה הלהט"בית, פרי יצירתם של תושבות ותושבי העיר, אמנים חובבים ומקצועיים, בני נוער ומבוגרים. העבודות נבחרו במסגרת קול קורא של העירייה שהזמינה את התושבות והתושבים לשלוח עבודות עם פרשנותם האישית לנושא התערוכה.

אסנת מציירת מאז שהיא זוכרת את עצמה ושמחה לתמוך בכל אדם באשר הוא. "בחרתי לצייר שתי נשים שיושבות אחת מול השנייה בהקשבה ובמין שיח, מבחינתי זה ביטוי לאהבה", היא אומרת. "ביצירה אחרת ציירתי שתי דמויות, אחת נוגעת בבטנה

של השנייה. עצם הנגיעה הוא ביטוי לאהבה. כשציירתי את הציורים לתערוכה נזכרתי באוסקר ווילד, שהיה הומוסקסואל, שאהב לאהוב ושילם מחיר כבד על כך ונכלא. בימים אלו אסור שזה יקרה".

התערוכה נוגעת במגוון של היבטים הקשורים לקהילה הגאה – זוגיות, הורות, מיניות, קריאת תגר על מוסכמות מגדריות ואקטיביזם. דרך חלק מן העבודות ניתן לראות את האופן שבו משתקפת הקהילה בעיניי הציבור, שבחר בדימויים שונים להצגת זוגות גאים או חוויות פנימיות של חברות וחברי הקהילה.

ראש העירייה, אמיר כוכבי: "הוד השרון מקדמת שוויון מלא בכל השירותים העירוניים לכלל הקהילות, בהם גם תעודת זוגיות עירונית ופועלת בכל דרך בכדי לצמצם אפליה, ודעות קדומות במרחב הציבורי. הדרך לשוויון מלא, לא רק בהוד השרון, אלא בכל הארץ, עוברת בהנכחה ובחשיפה גם של קהילת הלהט"ב, אתגריה וערכיה והתערוכה מייצרת נוכחות ונראות ומנגישה את ההיבטים השונים של הקהילה לציבור".

התערוכה "גאווה באהבה" תימשך עד סוף חודש פברואר.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן