תכנית "נאמני מים" בהוד השרון יוצאת לדרך

"מיה", חברת המים של הוד השרון, מקיימת את תכנית הלימודים "נאמני מים" בכיתות ד' בעיר בנושא המים כמשאב סביבתי והשימוש המושכל במים

נאמני מיים
סיום פעילות נאמני מים בעבר (צילום: איקי דינו)

במסגרת התכנית תתקיים תחרות צילומים והתמונות הזוכות יעטרו שילוט חוצות בעיר ואת חשבונות המים התקופתיים

"מיה", חברת המים של הוד השרון, מוציאה לדרך את התכנית החינוכית "נאמני מים" לשנת הלימודים תשפ"ד. התכנית מתקיימת מזה מספר שנים ברציפות ומיועדת לתלמידי כיתות ד' ב-13 בתי הספר היסודיים בהוד השרון. פעילות "נאמני מים" מועברת ע"י חברת "צעד ירוק" ובמסגרתה עוברים מעל 1,000 תלמידות ותלמידי כיתות ד' בעיר מפגש בנושא המים כמשאב סביבתי, שמירה על המים מים וחיסכון במים שמטרתו להגביר מודעות בקרב דור העתיד למען עתיד ירוק יותר.

בנוסף, יוצאים התלמידות והתלמידים לסיור ב"אחולח" – פרויקט ייחודי ובעל משמעויות סביבתיות משמעותיות, של בריכות הנמצאות בדרום תחומי העיר ומשמשות כ"כליות של הירקון" באמצעות טיהור ביולוגי שהן מעבירות את המים המגיעים ממכון טיהור השפכים.

במסגרת "נאמני מים", לומדים על היות המים משאב חיוני בכל תחומי החיים, המחסור העולמי והארצי במים, האופן בו כל אחד יכול לחסוך במים, על תפקיד "מיה" באספקת מים באיכות הגבוהה ביותר לתושבי העיר ולטיפול המקיף והאיכותי בשפכים לרבות טיהורם לשימוש חוזר ועל האופן בו ניתן לשמור על המים ועל הסביבה.

במסגרת התכנית תקיים "מיה" תחרות צילומים בנושא מים, כאשר כל תלמידה ותלמיד שישתתפו, יוכלו להגיש צילום אחד שהנושא מאחוריו הוא מים ותרומתם ומשמעותם. וועדה שתתכנס ושתורכב מאנשי המקצוע בחברה וועד ההורים, תבחר את התמונות המנצחות, כאשר שלוש התמונות שידורגו במקומות הגבוהים ביותר יפורסמו על גבי שילוט חוצות בעיר. תמונות נוספות מכל בית ספר יפורסמו על גבי חשבונות המים התקופתיים שישלחו לבתי התושבים. התלמידים והוריהם יוכלו להגיש את הצילומים באופן מקוון באתר החברה עד לתאריך 5 ביוני.

יו"ר "מיה", חברת המים של הוד השרון, חבר מועצת העיר נדב דואני: "האתגרים הסביבתיים איתם אנחנו מתמודדים הם רק פרומו לאתגרים עמם יתמודדו הילדים שלנו בעתיד. מטרת הפרויקט הזה לחשוף את תלמידי העיר לאתגרים הסביבתיים שילכו ויתעצמו, ולפתרונות אפשריים. בדרך זו, נרוויח אותם כשגרירות ושגרירים של שמירה על ערכי הטבע והסביבה. הילדים שלנו הם מובילי התנהגות במשפחות רבות ובדרך הזו יחוללו שינוי בכל בית ובית בהוד השרון".

מנכ"ל "מיה", חיים זרביב: "את המים שזורמים בברזים של כולנו מאפשר תהליך שמתקיים כאן ב'מיה'. תהליך זה מצריך מקצועיות, הבנה מעמיקה, תחזוקה שוטפת ושדרוג מתמיד – בכל יום מחדש. הבנה של חשיבות הנושא ומשמעויותיו הסביבתיות כבר בגיל צעיר, תסייע לכולנו להבטיח עתיד טוב יותר וירוק יותר. הפתיחות והסקרנות הטבעית של הילדים משמחות ומפתיעות אותנו בכל שנה מחדש".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן