רשות הבדור

עו"ד יעקב בדור, שהפך בשנה האחרונה לאושיית רשת בזכות המיזם “בדור tv”, מדבר על מצוקת החנייה בהוד השרון, על האלימות בכבישים שגבתה את חיי אחיינו צביקה בדור ועל תפקיד בלתי נשכח בסרט שגרם לו למחשבות על הסבת מקצוע. לזה קוראים בדור להמונים

"אם הייתי יכול הייתי עושה הסבה וחוזר לתחום המשחק. מאוד נהניתי ממשחק ומהסרט שבו השתתפתי", כך אומר עו"ד יעקב בדור, אחד הפעילים הבולטים בהוד השרון ואחד המבקרים החריפים של ראש העירייה, אמיר כוכבי.

בראיון ל"הוד השרון ניוז" מספק בדור, שהפך בחודשים האחרונים לאושיית רשת בזכות "בדור tv", שלל כותרות מעניינות על המערכת הפוליטית, על העשייה המשפטית, העשייה החברתית ועל יכולות המשחק שלו.

בדור, יליד גיל עמל, מכיר מצוין את העיר, שבה הוא מגדל שלושה ילדים לתפארת, אבל בזכות הפוסטים שלו השנה גם הוד השרון מכירה אותו מצוין. בשנה האחרונה היה קשה לחמוק מהפוסטים שבדור מעלה, כמעט על כל נושא חברתי ופוליטי – מהיכל תרבות ועד בעיות חינוך ודאגה לחיילים. נדמה שבכל נושא יש לעורך הדין הפעלתני מה לומר והוא לא חוסך את שבטו.

בערוץ שלו מראיין בדור, שכבר 20 שנה פעיל בעולם המשפט, אנשים מכל קצוות הקשת הפוליטית ובעניינים שעל סדר היום. בראיונות שלו מעניק בדור פרשנות מאירת עיניים שמעידה על הרבה הבנה בתחומי המשפט, החברה והפוליטיקה.

אתה מעלה הרבה פוסטים, אבל אי אפשר להגיד שאתה זוכה להרבה תגובות. האם זה בגלל שאנשים מפחדים להזדהות?

"זו שאלה טובה. אני לא יודע אם אנשים מפחדים להזדהות בשמם, אבל אני יכול לספר לך שאני מקבל הרבה מאוד תגובות. אנשים כועסים על מה שקורה והם רואים בי כתובת לפניות".

גם להפגנה שארגנת נגד סגירת המועצה הדתית לא הגיעו הרבה תושבים. יכול להיות שיש אדישות בציבור?

"לא, לא. אין אדישות לנושא המועצה הדתית, בטח לא בקרב תושבים דתיים. אני זוכר שהסברתי לך בשטח כשצילמת אותי בשידור חי לאתר שלך שהרבה אנשים רצו להגיע להפגנה, אבל הם התחרטו כשראש העיר דחה את הישיבה בנושא. אל דאגה, אנחנו לא מרפים מנושאים חשובים כאלה".

יעקב בדור הוא פעיל ותיק מאוד בעיר, שמארגן הרצאות של לשכת עורכי הדין וקשוב לכל צרכי התושבים, שלדבריו פונים אליו בטלפון וגם ברחוב כאילו הוא מחזיק בתפקיד רשמי, או הכריז על מועמדות לראשות העיר (לא נעשה לכם ספוילר, אבל לפי התרשמותנו הדבר בהחלט על הפרק).

כמי שמלווה את המערכת הפוליטית כבר שנים רבות מהי לדעתך הבעיה העיקרית בעיר הוד השרון? במלים אחרות, מה יהיה סדר היום של הבחירות למועצה הבאה?

"קשה לדעת מכיוון שיש הרבה בעיות בעיר וכל אחד קרוב לנושאים שמציקים לו, באופן טבעי. קודם כל חשוב להגיד שלדעתי ולדעת רבים בעיר יש בעיה חמורה בקשר בין התושב לעירייה. התושבים והסוחרים מרגישים שאין להם אוזן קשבת. יש מצוקת חניה נוראית, יש ריחות רעים ממכון הטיהור. אין היכל תרבות בעיר וזה חבל נורא כי התושבים יוצאים מחוץ לעיר ומוציאים שם את כספם במקום להשאיר אותו בעיר. בנוסף, יש אלימות נוראית בכבישים. זו בעיה שנוגעת לא רק להוד השרון, אלא לכלל המדינה".

בדור קרוב מאוד לנושא התאונות, במיוחד אחרי שאחיינו נהרג בתאונת אופנוע. "נהגת חתכה אותו בכביש ולא הותירה לו ברירה אלא לסטות מהדרך ולהיכנס באי תנועה".

איפה היית כשהוא נהרג?

"הייתי בכנס של לשכת עורכי הדין באילת. כששמעתי על הטרגדיה הזו באופן מיידי עירבתי את ראש הלשכה והגעתי במונית לשדה התעופה. המטוס המתין לי כמה דקות עד שעליתי. הלוויה הייתה קשה והמראות שראיתי שם ילכו איתי עוד שנים רבות".

לגבי מצוקת החניה העירייה הציבה מצלמות ברחוב סוקולוב. האם זה יפתור את הבעיה?

"טוב שיש פיקוח, אבל אני לא חושב שזה מה שיפתור את הבעיה".

בוא נחזור שלוש שנים אחורה לתפקיד שלך בסרט "פרשת אונקולוס" של ירמי קדושי וימין מסיקה (מי שלא צפה מוזמן לסור לשירות ה-VOD של הוט ולהתרשם). אתה מגלם בסרט את הדמות של ברנר – אדם עם מוח ממולח וחשיבה אסטרטגית. איך הגעת לזה וכמה הדמות דומה לך בחיים?

"תמיד רציתי להיות שחקן. למדתי משחק בבית צבי ותמיד החמיאו לי שיש לי כישרון בתחום. המפיקים גרים בכפר סבא והם מכירים אותי מכל מיני מחזות שהשתתפתי בהם. הציעו לי להגיע לאודישן וכבר באותו יום בישרו לי שהתקבלתי. זה מאוד שימח אותי. היה כיף גדול לשחק. נהניתי מכל רגע ואם הייתי יכול הייתי מתמקד בקריירת משחק, אבל בינתיים אני מתפרנס מעריכת דין וזה בסדר גמור. כמה הדמות דומה לי? את זה ישפטו הצופים".

אתה מרגיש החמצה שלא המשכת בתחום המשחק?

"לא הייתי קורא לזה החמצה כי כן התנסיתי וטעמתי מהתחום, אבל אין ספק שאם הייתי מתמקד רק בזה יכולתי להגיע רחוק יותר".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן