רצים לזכר הנופלים – מרוץ ל.ש.י.ר ה-26 יצא לדרך

תלמידות ותלמידי תיכון הדרים בהוד השרון יצאו היום, שלישי 31.1.23, למרוץ המהווה מסורת עירונית.

מרוץ ל.ש.י.ר ה- 26, מתקיים לזכרם של בוגרי תיכון הדרים בהוד השרון, ליאור שי, שיקו סבן, יפתח שלפוברסקי ורונן חיון.

במהלך המרוץ רצים תלמידות ותלמידי שכבת י"ב 187 קילומטרים, משאר יישוב להוד השרון (בחלוקה לקבוצות שרצות מקטעים שונים) ולומדים להכיר מקרוב את הסיפור האישי של הבנים.

מרוץ ל.ש.י.ר מתקיים מאז 1998 ומהווה מפעל הנצחה ייחודי לזכר:
משה (שיקו) סבן ויפתח שלפוברסקי, נפלו באסון המסוקים לפני 25 שנים בפברואר 1997.
רונן חיון, נפל לאחר שהטנק שבו נהג נפגע מטיל בלבנון, באוקטובר 1997.
ליאור שי, נפל בתאונת אסון מסוקי היסעור ברומניה ביולי 2010.
מסלול המרוץ יפתח באנדרטת אסון המסוקים, סמוך לקיבוץ דפנה, התלמידות והתלמידים יבקרו במקומות האחרונים בהם שירתו הנופלים בצבא ויחזרו בריצה, בדרך אותה לא זכו הבנים לחזור, מצפון הארץ עד להוד השרון, שם מתקיים טקס הסיום, ביום שישי 3 בפברואר.
טרם יציאתם לצפון, נפגשו התלמידות והתלמידים עם בני משפחותיהם של הנופלים, ולמדו עליהם ועל מורשתם.

אופיר חיון, אחיו של רונן חיון ז"ל:
"מרוץ ל.ש.י.ר הוא מפעל הנצחה מהמשמעותיים ביותר שהקהילה שלנו בעיר הוד השרון יכולה לעשות בעבור הנופלים, משפחות הנופלים ובעבור התושבים והדור הצעיר בעיר. המרוץ מייצר הזדמנות להיחשף לצדדים היפים של החברה שאנחנו חיים בה: חברות, חינוך לערכים ולאהבת הארץ, נתינה וסולידריות עם כאבו של האחר. אני מלווה את המרוץ משנת 1998, שנה לאחר שרונן נהרג, כשהייתי בן 11.5 בלבד. הסיפור והזיכרון שלו ושל ליאור, שיקו ויפתח חרוט בלבבות של כולנו.
אני אסיר תודה על כך שיש מי שזוכר אותם".

אוהד שי, אחיו של ליאור שי ז"ל:
"חשיבותו של המרוץ בעבורנו היא עצומה. הוא מהווה גם ריפוי, גם זכרון וגם המשכיות. המפעל הזה היה משמעותי עבור ליאור שליווה את המרוץ בעודו בחיים כטייס שהגיע להרצות מידי שנה עד נפילתו.
זהו מרוץ שמשלב בדיוק את התחושות שאנו חשים גם כלפי הזכרונות של ליאור:
שמחה, עצב, צחוק, גאווה, הערכה ואהבה".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "מרוץ לשיר הוא פרק מפואר בחייה של קהילת תיכון הדרים בפרט והוד השרון בכלל. הוא מגלם בתוכו את הערכים על בסיסם אנו שואפים לקדם חברה עירונית טובה יותר, מכילה יותר; היכרות עם הארץ, בחינת גבולות המסוגלות האישית והקבוצתית, חיזוק ערך הרעות והעצמת תחושת האחריות. כל אלו יחד מייצרים פסיפס שמרכיב זיכרון קולקטיבי מתמשך של ליאור, שיקו, יפתח ורונן ומבטיח שהם ימשיכו לחיות בלבבות של אלו שכלל לא נולדו כששירת חייהם

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן