"רוצים לדעת שלילדנו תהיה קורת גג גם אחרינו"

בעוד כחודשיים יחל לפעול בנוה נאמן בית שיספק מגורים ותעסוקה לבוגרים עם צרכים מיוחדים. לקראת חנוכת הבית מדברים ההורים על חשיבות הפרויקט ומבקשים את עזרת הקהילה בתרומות ומתנדבים

הם עמלו על הפרויקט הזה כבר כמה שנים ובקרוב מאוד החזון שלהם יתממש: בית לבוגרים עם צרכים מיוחדים שיוקם בנוה נאמן ויספק להם קורת גג ותעסוקה.

יוזמת הפרויקט היא חנה גול, תושבת הוד השרון, שעומדת בראש עמותת "העצמה", אליה חברו לימור יצחק והאדריכלית מירי דנקר, שעיצבה את הבית.

"כשבני עמית ביקש ממני לגור בהוד השרון, ידעתי שזה רק עניין של זמן עד שאגשים את חלומו", אומרת גול, פרסומאית במקצועה ואם לשלושה תאומים בני 30.

בנה עמית, שאובחן בגיל 10, מצייר קריקטורות אותן הציג ב-16 תערוכות שונות. "מאז שעמית אובחן הפכתי את הטיפול בו למקצוע", היא מספרת. "תמיד חשבתי על היום שבו לא אהיה כאן כדי לעזור לו. הקמתי יחד עם הורים כמוני את 'העצמה' – עמותה שמסייעת להורים עם צרכים מיוחדים שמתמודדים עם הטיפול בילדיהם. הפכתי ליו"ר מנהיגת הורים לילדים מיוחדים ותמיד דחפתי לקדם את בני עמית".

עמית חי מחוץ לבית 11 שנה. כיום הוא מתגורר בהוסטל בנס ציונה, במסגרת שלדברי אמו פחות מתאימה לו. "החלום להקים את הבית נרקם כשבני ביקש ממני לעבור לגור כאן בעיר קרוב למשפחה ולאחיו", היא מספרת. "התחלתי לחפש מבנים ובתים מתאימים לפני כשנתיים, אך הקורונה הגיעה וטרפה את הקלפים. הרבה הורים חלו והעניין נעצר. התפנית חלה כאשר הגרוש שלי, אביו של עמית נפטר לפני פחות משנה. המוות שלו חידד אצלי את הפחד שלא יהיה מי שידאג לעמית אחרי לכתי. אני והורים נוספים כמוני רוצים לדעת שלילדים שלנו תהיה קורת גג גם אחרינו".

אם נוספת שנרתמה לפרויקט היא מירי דנקנר גרף, אמו של יואב שסובל מאוטיזם: "אנחנו קבוצה מאוד גדולה של הורים שהתאגדו כדי להשיג לילדנו חיים יותר טובים. ה'בית' יכלול מסגרת לימודית, מסגרת טיפולית וגם העשרה ופנאי".  דנקנר גרף, תושבת שכונת נוה נאמן, שמחה מאוד על הקמת הבית בקבוצה. "מרגיע אותי לדעת שהבן שלי בקרבת מקום ושאני אוכל לקפוץ ולראות מה שלומו ואם הוא צריך משהו", היא משתפת.

לדבריה, "כשהבנו שיואב לוקה באוטיזם, היינו בסוג של אבל. ילדתי לפני כן תינוק בריא והחוויה שלי כאמא הייתה טבעית ורגילה. כשיואב לא הסתובב כשקראנו לו, הבנו שיש לו בעיה. למדנו לחיות עם המוגבלות שלו, לצאת עם ילד לגינה ובמקום להגיד לו הנה פרח היינו צריכים לשים לו במבה בין העיניים כדי שהוא יסתכל עלינו. בגיל שנה וכמה חודשים שהבנו במה מדובר, בעלי נכנס לאינטרנט והתחיל ללמוד על הנושא. השלמנו עם זה, אבל לא באמת הבנו במה זה כרוך. כיום אני במקום אחר ויכולה לפעול למען הקהילה ולסייע מהניסיון והידע שלי".

את עיצבת את הבית. ספרי לי על הקווים שהנחו אותך בעיצוב?

"ניגשתי לפרויקט לא כיועצת נגישות, אלא כמי שבאה לתת ביטוי למקום הרגשי. הקפדתי על טקסטורות של בדים וחיפויים, על גודל החלל ועל פינות מרגוע ויצירה, כולל כמות האור הנכונה לכל חלל".

למה אתם זקוקים?

"נשמח לקבל תרומות של בעלי חנויות לעיצוב רהיטים. ערסלים, אביזרי ויסות. נגר שיכול לתת לנו מענה מחוץ לתקציב שהוא מאוד בסיסי".

מאיפה גייסתם את הכסף?

"פניתי לספקים שאני עובדת מולם כמעצבת פנים ותיקה. כיום יש לי תרומה ממשתלת נוה ירק ומתומס תאורה. נשמח מאוד לשיתופי פעולה עם הקהילה, כולל אנשים שירצו להעביר חוגים בבית".

מה החלום שלך?

"החלום הכי גדול שלי הוא שיואב ידבר, אבל מצד שני אני מקבלת אותו כמו שהוא – מנהיג אמיתי. הוא נותן לנו את הכוח לפעול למען אחרים".

להתנדבות ותרומות ניתן לפנות למירי: 052-3387300. חנה גול 054-4541442

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן