פינוי לטובת הציבור

ההסתדרות תפנה 4 דונם בנווה נאמן לטובת צרכי ציבור כחלק ממדיניות  ראש עיריית הוד השרון אמיר בוצעה  סקירה של קרקעות ציבוריות שלא מומשו לטובת תושבות ותושבי העיר במטרה  לממש עליהן חזקה. בשכונת נווה נאמן סומנו שטחים משמעותיים בכניסה לשכונה ברחוב אפק  ובהמשך ברחוב אלכסנדר הגדול והעירייה החלה לפעול להשבתם

מדובר בנכסים שהיו בעבר בבעלות קק"ל ונמצאים בשימוש ההסתדרות. ב-2003 בוצעו הליכי הפקעה, אך החזקה לא נתפסה. כעת, לאחר משא ומתן ארוך, הגיעו העירייה וחברת העובדים להסכמה על פינויים של המגרשים והמבנים הממוקמים בהם, מונה שמאי מוסכם לקביעת גובה הפיצויים המגיעים להסתדרות עבור זכויותיה בנכסים והשטחים יועברו לבעלות העירייה.

המבנה ברחוב אפק שימש בעבר כבית העם ובעשורים האחרונים העירייה ויתרה על השימוש בו, מה שאפשר לחברת העובדים של ההסתדרות לבסס בעלות אם כי מעבר לקומונה הפועלת בחלק מהמבנה הקיים, לא פותח השטח הנרחב. 

לאחר שנתיים של דיונים סיכמה העירייה עם חברת העובדים של ההסתדרות על פינויו של המגרש הזה כמו גם מגרש נוסף בשכונה, שגודלם הכולל הינו מעל 4 דונם, זאת כאמור במסגרת מדיניות העירייה להרחבת השטחים המיועדים לשימושים ציבוריים.

העירייה מתכננת לנצל את המרחב הציבורי הגדול ברחוב אפק לבינוי מחדש שייתן מענה לצרכי העיר ולצרכי השכונה בפרט, על ידי שיתוף ציבור ובינוי נוסף במגרש שנכון להיום רק חלקו הקטן מבונה. המגרש בגודל של 3.4 דונם ברחוב אפק עשוי להכיל בעתיד ועל פי תוצאות שיתוף הציבור לכשייערך, בית עם כבעבר, גלריה, מקום מפגש מסחרי – קהילתי ועוד אפשרויות, זאת לצד מענה לצרכי חינוך שכונתיים ועירוניים.  

המבנה ברחוב אלכסנדר הגדול ששטחו 840 מטר ובו מבנה בגודל 123 מ"ר, ישמש כחלק מההסכם כבית לתנועת הנוער העובד והלומד, לאחר שנציגיה יציגו תוכניות להרחבת הפעילות בשכונה ומתוך ראייה עתידית.  

בית העם שפעל במגרש ברחוב אפק, הוקם בשנת 1953, ושימש לאירועי הקהילה בחגים, ספריה ובית קולנוע וכן לאירועים של בית הספר המקומי. בית העם פעל חליפות עד 1991, אז נסגר סופית.

אמיר כוכבי, ראש עיריית הוד השרון: "תושבות ותושבי הוד השרון ראויים לשטחים רבים ומגוונים לצורך שימושים ציבוריים שונים ולכן אנו פועלים כל העת בכדי להחזיר שטחים לרשות הציבור ולאתר שטחים חדשים. אני שמח שהגענו להסכמה עם חברת העובדים על פינוי מוסכם שיאפשר לנו לפנות למעלה מ-4 דונם לטובת הקהילה. היקף הבינוי הציבורי בשטחים אלה יהיה משמעותי ויתקיים שיתוף ציבור מלא לגבי תכניות הפיתוח במגרשים, אך כבר כעת ביכולתי להבטיח כי השימושים יהיו כאלו שייצרו ערך מוסף לקהילה העירונית כולה ולשכונת נווה נאמן בפרט".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן