פופוליזם והפחדה ללא צורך

הורים מבית הספר תמר מגיבים על המחאה כנגד הכוונה לבנות את בית ספר תמר בשכונת נווה הדר "הטיעונים פופוליסטים אם האדמה מזוהמת כל השכונה צריכה להתפנות"

נתחיל מהעובדות, בית ספר תמר הוא בית ספר ממלכתי, מוכר ורשמי. תלמידי ותלמידות תמר לומדים כיום במבנה ישן שאינו יכול לתת מענה הולם לצרכי הקהילה המונה מאות משפחות. הפתרון שהתקבל בתהליך ארוך כבר לפני מספר שנים הוא הקמת בית ספר ברחוב אלוף הנצחון, מבנה המתוכנן על שטח יעודי שהוקצה לכך כדין. מבנה זה הוא חלק מתוכנית עירונית שמטרתה לתת מענה כולל לצרכי החינוך הממלכתי בעיר. אין כאן מחטף או ניסיון השתלטות.

רוב הדברים שנכתבו בכתבה הם אמירות פופוליסטיות שרובן נשללות ומובהרות על ידי התייחסותו של אמיר כוכבי – ראש העירייה, בישיבת המועצה עצמה, שאף מוקלטת. מצפיה בהקלטה ניתן להבין מיד שהמהלך הוא פוליטי ולא ענייני. שילוב של תושבים שלא מעוניינים בבית ספר בשכונה ומניעת השימוש בקרקע הציבורית מחד, יחד עם הון פוליטי שמנסים לקושש חברי מועצה מהאופוזיציה. ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי אמר ואומר שבית ספר תמר קום יקום על השטח שהוקצה לו כדין, ולכך כלל המערכות בעיר מכוונות.
מהותית, יש בציטוטים שהובאו אמירות פופוליסטיות וחלקן שיקריות. לדוגמא: "מדובר בשטח שממוקם מטרים ספורים ממפעל תע"ש שאנחנו יודעים שייתכן והאדמות שלו מזוהמות" ייתכן? מי יודע? ומה הקשר? מי שאומר לא מבין שיתכן שכל השכונה תתפנה? טיפשות לשמה וטיעון פופוליסטי. חלק מהליכי תכנון וביצוע הן סקרי קרקע ודרך הטיפול בה. והציטוטים של המתנגדים מנותקים מהאמת ולא סתם

לדוגמא: "אתה מבקש לקחת חורשה טבעית, ריאה ירוקה בקצה השכונה ולהקים בית ספר אליו צפויים להגיע גם תלמידים מחוץ לעיר". חורשה טבעית ? קשקוש. רוב העצים נשתלו על ידי התושבים (אחד בעיקר) כדי להנות ממנה כשהיא היתה פנויה וללא שימוש. זה לא משנה את ייעוד הקרקע. עצים מועתקים ויש לזה נהלי טיפול שאינם נכונים רק לקרקע ציבורית שנשתלה על ידי פרטיים. והשיקול הזה לא נעשה והוכרע לטובת התלמידים?

באשר לאמירות של בית ספר "פרטי" שישרת תלמידים מחוץ לעיר – התשובה ברורה – מדובר בבית ספר ממלכתי ככל הממלכתיים האחרים. תלמידים מגיעים מחוץ לעיר בבתי ספר רבים בעיר כמו שחלק מתלמידי הוד השרון לומדים מחוץ לעיר בואו נזכור שתיכון מוסינזון, לדוגמא, הוא לא של הוד השרון ומשך שנים היה היחיד ללמד את התושבים בשיתוף פעולה.

"בשכונה כבר היום לא ניתן לנסוע בכביש שני רכבים אחד מול השני, אתה רוצה להכניס אוטובוסים ופקקים"? – כשברור שיעשה שימוש בשטח הציבורי הפיתרון נדרש ללא קשר לבית ספר. אז למה הכותרות? לבקש פיתרון זה לא למנוע בנייה של בית ספר.

"אתה מבקש לחפור באדמות האלה מבלי שבוצע סקר קרקע לרעילות" – עיריית הוד השרון התחייבה לבצע סקר קרקע כחלק מתהליך התכנון. "להקים מבנה שלא מותאם לאופי השונה ולשנות את סדרי העולם"

מבנה בית ספר בסגנון אנתרופוסופי הוא הכי באופי מתאים לשכונה. כל שכונה. אין בו צלצולים, מחובר לקהילה בעשייה. בית הספר הזה היה לפני מספר שנים מועט פחות מ- 100 תלמידים. כל מי שנחשף לערכים ולדרך – נשבה ומצטרף. כך גם אמיר כוכבי.
והכי חשוב – יש יותר תושבים שחושבים ששילוב בית הספר תמר בשכונה יעשה לה טוב, על פני אלה שחושבים אחרת. הם חכמים. כי כל שימוש אחר בשטח (שבוודאות יקרה) יהיה פחות טוב לשכונה. אתה מוזמן להתרשם מתגובת הקהילה שהעלתה אתמול (וכבר עם כ-400 תומכים) לאתר "עצומה" במטרה להיות בעד ולא רק נגד: קהילת בית ספר תמר תומכת בעיריית הוד השרון בהקמת משכן קבע לבית הספר.
אנו נותנים אמון מלא בתהליכי התכנון ואישור שמובילה עיריית הוד השרון מול הרשויות השונות בין אם זה המשרד לאיכות הסביבה, משרד התחבורה ומשרד החינוך על מנת להביא להקמה של מוסד חינוכי עירוני ראוי, נגיש ובטיחותי.
נראה שיש מי שהחליטו לקושש הון פוליטי תוך הפצת פייק ניוז וחרחור ריב בין תושבים על חשבון ילדי וילדות בית ספר תמר. אנחנו מודים לראש העירייה אמיר כוכבי על מחוייבותו לעתיד תלמידי ותלמידות בית ספר תמר והחינוך הממלכתי-אנתרופוסופי בעיר ומבקשים מחברי מועצת העיר והגורמים המקצועיים להמשיך ולקדם במקצועיות פרוייקט חיוני זה.


הכותב הוא אב לתלמיד כיתה יא' בתיכון תמר, שאינו תושב הוד השרון, שמאמין בחינוך ובאמת.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן