עוזרים לאיש שעוזר לכולם

השבוע כהרגלי, נעלתי את המפתחות ברכב באחד מרחובות הוד השרון. באותם רגעי לחץ, נזכרתי בארגון ידידים – סיוע בדרכים. התקשרתי לארגון ותוך דקות ספורות – יכולתי לשוב לעיסוקיי

הפעם מי שחילץ אותי ופתח את רכבי היה שלמה יצחק, תושב העיר הוד השרון, שמתנדב בארגון, מסייע לכולם וזקוק לתרומת כליה.

שלמה יצחק (50), נשוי ואב לשלושה ילדים, זקוק באופן דחוף לתרומת כליה, שתציל את חייו. שלמה, בחור טוב לב ואופטימי, שמאמין באנושות, מספר שעד כה פנו אליו מספר אנשים שהציעו לעבור את התהליך ולהציל את חיו. שלמה: "לצערי אף אחד מהם לא התאים. היו כמה שיצרו קשר עם בית החולים ולא המשיכו את התהליך".

לפני מספר חודשים, פרסמנו את סיפורו של שלמה במטרה לסייע לו למצוא תורם. לדבריו, השתלה בחו"ל לא עומדת על הפרק ורק נס יציל את חיו. "בינתיים אני חיי את חיי, מתנדב ומסייע לכל מי שאני יכול דרך ארגון ידידם- סיוע בדרכים ובעוד עמותות שונות באזור. ההתנדבות מכניסה בי רוח חיים".

שלמה מספר בעיניים נוצצות על הצטרפותו "לארגון ידידים – סיוע בדרכים", "לעמותת חיילים מזהב" – עמותה שמסייעת לחיילים בודדים, ועל ההתנדבות והעזרה לאחרים שגורמים לו סיפוק. הוא לא נותן לכלום לעצור אותו. הוא אדם שמלא בשמחה ונתינה. לאחר התאונה חיפש משמעות לחיו ובמקום לשקוע – בחר לעזור לאחרים.

את שלמה פגשתי השבוע ברחוב הציונות. התקשרתי ל -1230 ציינתי שנעלתי את המפתחות ברכב ושאין לי מפתח רזרבי. המוקדנית פתחה קריאה ושאלה למקומי. העזרה הגיעה תוך פחות מעשר דקות – שלמה שמתגורר בעיר, קיבל את הקריאה ויצא לקראתי.

"אני מגיש עזרה לאנשים שנתקעו עם רכבם בדרכים, את לא היחידה (הוא אומר בחיוך). ישנם אנשים שנתקעים ללא מצבר, אנשים שנועלים את ילדם ברכב ועוד המון מקרים", הוא אומר ושולף את הכלים מתא המטען ופותח את הדלת תוך פחות מדקה. אני שנפעמת מהמהירות מודה לו ושמחה על כך שאוכל להמשיך בעיסוקיי.

למעוניינים לסייע לשלמה: ניתן לפנות לעמותת "מתנת חיים" השתלות כליה בטלפון: 02-5000755, חשוב לציין בפניה: עבור שלמה יצחק ולאשתו שרונה: 054-6551608.

הקריטריונים לתרומה: אנשים בעלי סוג דם A או O, אנשים מעל גיל 25 בעלי עבר רפואי תקין ונשים שאינן מעוניינות לשוב ולהיכנס להריון".

ידידים – סיוע בדרכים

הארגון מספק עזרה ראשונה לא רפואית ללא כל עלות, בדרכים ובבתים בשלל תחומים, בהם: הנעת הרכב, סיוע בהחלפת גלגל, פתיחת רכב שננעל ועוד.

הארגון, הפועל בהתנדבות מלאה, מספק עזרה לזולת 24 שעות ביממה, בכל ימות השבוע, למעט שבתות וחגים.

ארגון ידידים פותח את דלתותיו בפני אזרחים המעוניינים להצטרף ולסייע בתחומים בהם הוא פעיל.

ארגון ידידים הנו ארגון ייחודי, המעניק ״עזרה ראשונה שאינה רפואית״ שאינה מצריכה ידע מקצועי בדרכים ובבתים, 24 שעות ביממה, למעט שבת וחג.

תחת הגדרה זו מספק הארגון סיוע בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בפנצ’ר, התנעת רכבים, מילוי מים / שמן / דלק, בכבישים מהירים ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי וללא כל נזק.

בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ועוברים הכשרות מקצועיות לחילוץ אנשים ממעליות תקועות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן