נמשך המאבק על תוואי המטרו אמיר כוכבי, "אישור תוואי המטרו בהוד השרון, כפי שמוצע על ידי נת״ע, הוא פרי מורעל לעיר"

כוכבי: "אישור תוואי המטרו המוצע על ידי נת"ע יהווה מכה אנושה לאזורי התעסוקה של העיר ובסופו של דבר לכלכלה העירונית כולה וההשפעה השלילית שלו תהיה מיידית"

ראש העירייה אמיר כוכבי
הגיע הזמן שהמדינה תגנוז את תוכנית הבניה בתע"ש

לאחר שבינואר השנה המליצה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה לקבל את התנגדות עיריית הוד השרון לשינוי תוואי המטרו בהוד השרון, נערך בשבוע שעבר דיון המשך בהתנגדויות לתוכנית בפני החוקרת תלמה דוכן, שמונתה לעסוק בנושא. בפני דוכן הופיעו ראש העירייה אמיר כוכבי, גורמי המקצוע בעירייה והיועצים החיצוניים, שנשכרו כדי לסייע לעירייה במאבקה על שינוי התוואי. לאחר שהחוקרת דוכן תשמע את שלל ההשגות וההתנגדויות היא תגיש את המלצותיה לוות"ל – הוועדה לתשתיות לאומיות, אשר תקבל את ההחלטה בדבר תוואי המטרו העתידי.

אמיר כוכבי אמר בדיון: "אנחנו חושבים שהמטרו יעשה טוב מאוד למטרופולין השרון בכלל ועשוי לעשות טוב להוד השרון בפרט. יחד עם זאת, אישור תוואי המטרו בהוד השרון, כפי שמוצע כאן, הוא פרי מורעל לעיר. הוא עובר דרך העיר, אך לא רואה אותה ולא את הצרכים שלה, לא עכשיו ולא בעתיד. הוא פרי מורעל לעיר במובן הזה שבחריגה מוחלטת מהנחיות התכנון של המטרו, אזור התעסוקה היחיד במטרופולין השרון שלא משורת על ידי המטרו, הוא זה של הוד השרון. זה אומר שמחר בבוקר, מרגע אישור התוואי, אין סיבה לבעלי קרקעות, לבעלי חברות ולאנשים שיש להם רצון לבנות ולקדם את הכלכלה באזור השרון, להגיע לאזור התעסוקה היחיד שהמדינה באה ופגעה בו במודע, אמרה – פה לא יהיה מטרו, לא תהיה הסעת המונים, לא יהיה פה שום מענה לכלכלה העירונית ולצרכים של אזור תעסוקה כזה".

"התוואי שעיריית הוד השרון מציעה הוא תוואי הרבה יותר הגיוני, גם למטרות המדינה גם בהיבט של תמ"א 70 והעצמת זכויות בנייה, גם בהיבט הסביבתי והתכנוני, גם בהיבט של היטלי השבחה, גם בהיבט של פיתוח אזורי תעסוקה וגם בהיבט של פיתוח יחידות דיור. האמירה שהמטרו לא יעבור באזור תעסוקה – היא מכה אנושה לדורות הבאים לאזור התעשייה ולכלכלה העירונית, שבסופו של דבר תהפוך לנטל שייפול על המדינה", הוסיף ראש עיריית הוד השרון.

במקביל לדיונים התכנוניים, המאבק על המטרו ממשיך גם במישור הפוליטי בפגישות ושיחות עם שרי ממשלה ומנכ״לי המשרדים הרלבנטיים, באוצר, בתחבורה, בפנים, בכלכלה ובאיכות הסביבה.

תוואי המטרו המתוכנן

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן