נלחמים על חייה של יולדת

אשה בשנות ה-30 לחייה בשבוע 29 להריון, הגיעה לפני יומיים למרכז רפואי מאיר בשל החמרה במחלת הקורונה ממנה סבלה ואושפזה בטיפול נמרץ כללי

הבוקר לאור התדרדרות במצבה הנשימתי הוחלט על הצורך להרדים ולהנשים אותה וליילד את התינוקת כדי להציל את חייה ואת חיי האם.

צוות רב מקצועי המורכב מאנשי טיפול נמרץ, מרדימים, טיפול נמרץ ילודים ואגף מיילדות, ביצע ניתוח קיסרי חירום בתוך מתחם הקורונה הממוגן של יחידת טיפול נמרץ כללי ולאחר פעולות החייאה והנשמה לתינוקת היא הועברה להמשך טיפול בפגייה במצב יציב.

מצבה של היולדת מוסיף להיות קשה והצוות ממשיך להילחם על חייה.

סינק פרופ' טל בירון שנטל, מנהלת אגף נשים ויולדות במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "לפני יומיים הגיעה אלינו למחלקה אישה בשנות ה-30 לחייה בשבוע 29 להריונה עם קורונה. מצבה הנשימתי הלך והתדרדר עד מצב שבו הבוקר, בלית ברירה, נאלצנו להנשים אותה וליילד את התינוקת שלה בניתוח קיסרי חירום שבוצע בטיפול נמרץ במתחם קורונה. האישה במגמת התייצבות ואני מאוד מקווה שהיא לא תזדקק לטיפול באקמו ובציוד מורכב יותר וכרגע היא מונשמת ועדיין מוגדרת במצב קשה והתינוקת בפגייה מטופלת על ידי הצוות. אני מאוד מקווה שבשילוב מקצועי של צוות המרדימים, צוות טיפול נמרץ, צוות הפגייה וצוות הגניקולוגיים הצלחנו להוציא את התינוקת בזמן ולשמור על חייה ואני מאוד מקווה שגם מצבה של היולדת ילך וישתפר. זוהי בהחלט מחלה שיכולה להיות משמעותית וקשה. קורונה בהריון זה לא עניין פשוט, אנחנו רואים את זה לאורך השנתיים האחרונות. נשים שחולות יכולות להגיע למצב שבו אין מנוס מהנשמה ומלידה מוקדמת, על כל סיבוכיה, ואנחנו בהחלט מקווים לראות כבר את המגיפה הזו מאחורינו ואני מאחלת בריאות גם ליולדת וגם לתינוקת".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן