מתחברים לקהילות בתפוצות

לקראת יום העצמאות הכריזו עיריית הוד השרון והסוכנות היהודית  על שותפות אסטרטגית ראשונה מסוגה

בוז'י הרצוג ואמיר כוכבי
בוז'י הרצוג ואמיר כוכבי

במעמד ראש העירייה אמיר כוכבי ויו״ר הסוכנות יצחק בוז׳י הרצוג, יצאה לדרך ועדת ההיגוי הבינארגונית שתוביל שותפות אסטרטגית ראשונה מסוגה בארץ, אשר תתכלל ברמה עירונית את השיח וקידום הקשר בין העיר ותושביה לבין יהדות התפוצות.

בצוות ההיגוי השתתפו נציגות ונציגי הסוכנות, מנהלות בעירייה, יו״ר החברה לקידום וסגן ראש העירייה נאור שירי ויו״ר הוועדה לקשרי חוץ, חבר המועצה נדב דואני. עוד השתתפו מ״מ ראש העירייה יעל ברזילי וסגן ראש העירייה מאיר חלוואני. 

היוזמה כוללת חשיפת תושבות ותושבי הוד השרון וחיבורן.ם לקהילות היהודיות בתפוצות ולמגוון הזהויות של העם היהודי, על מנת להפרות את הקשר ההדדי והמשמעותי בין יהודים בישראל ובתפוצות והבטחת המשכיותו ושגשוגו של העם היהודי לאורך שנים. 

חזון התוכנית הוא יצירת פרויקטים שיובילו לדיאלוג פורה סביב נושאים המעסיקים את תושבות ותושבי העיר. בכך לאפשר את הידע, הכלים והמושגים החיוניים לקיום שיח מצמיח ומכבד עם מגוון הזהויות של העם היהודי, בתחומים כגון עשייה חברתית, חינוך, חיבור בין קבוצות זהות שונות, חיבור רב גילאי, קהילה בעידן מודרני, קיימות וסביבה. 

באמצעות המפגשים, הפרויקטים השונים והשיח ילמדו התושבות והתושבים להכיר את הקשר הערכי וההיסטורי המחבר בינם לבין יהודי התפוצות.

אוכלוסיית היעד של התוכנית כוללת תלמידות.ים, תנועות וארגוני נוער, צעירות.ים לאחר סיום הלימודים ולפני צבא, קהילות צעירים ואוכלוסייה בוגרת בעלת תחומי תוכן משותפים כגון אומנים, אנשי חינוך, יזמות, עסקים, טכנולוגיה וסביבה. 

יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר במעמד ההשקה של היוזמה: "התנענו היום פרויקט משותף "עמיות יהודית ברשות מקומית", שיכלול מגוון פעילויות שיחשפו את תושבי הוד השרון לאחיהם ואחיותיהם בתפוצות – וההפך. אני מודה לראש העיר אמיר כוכבי, שנושא היחסים עם יהדות התפוצות קרוב לליבו והוא בחר להוביל את הפרויקט".

ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי אמר: "אחד מאתגריה של מדינת ישראל היא חיזוק הקשר עם יהדות התפוצות. זה חשוב הן לצורך למידה ויזמות חוצה עולם והן לעידוד עלייה. השותפות הבינארגונית מתאפשרת בזכות היכולת שלנו ליצור שותפות פנים ארגונית, בין התושבות והתושבים לבין העירייה, החברה לקידום החינוך והוועדה לקשרים בינלאומיים. אני שמח שהסוכנות היהודית ראתה בנו את השותפים המתאימים לפרויקט ראשוני ומיוחד זה ומודה ליו״ר הסוכנות יצחק בוז׳י הרצוג ואנשיו על האמון״.

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. זיוה שפי הגב

    יוזמה חשובה מאוד.
    כתושבת העיר, שנושא יהדות התפוצות מאוד קרוב לליבי, אני מעוניינת לקחת חלק פעיל בהובלת הפרוייקט. כיצד אפשר להתחבר למובילי הפעילות?

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן