מצילים את בית הספר תל"י

הורים לתלמידים בבית הספר "תל"י" בהוד השרון, השביתו את בית הספר במחאה על החלטה לסגור את בית הספר בתחילת שנת הלימודים הבאה, עיריית הוד השרון  "מספר הנרשמות והנרשמים לכיתה א' לשנת הלימודים תשפ"ה, היה נמוך מתקן המינימום שקבע משרד החינוך. מהלך שמונע את המשך הפעלתו התקינה של בית הספר".

בית ספר תל"י יסגר
תלמחדי בית ספר תל"י מוחים על ההחלטה לסגור את בית הספר בשנת הלימודים הבאה צילום די מדיה

"אנחנו בהלם מההחלטה של משרד החינוך והעירייה לסגור בית ספר כל כך ייחודי ומצליח ובכך לפרק את קהילתו", אומרים ההורים, שהחליטו להשבית את בית הספר ולהילחם נגד ההחלטה.

מעיריית הוד השרון ומחלקת החינוך נמסר להורים: "מספר הנרשמות והנרשמים לכיתה א' לשנת הלימודים תשפ"ה, היה נמוך מתקן המינימום שקבע משרד החינוך. בהתאם לנתונים אלו, אתמול ,19.5.24 הודיע משרד החינוך כי לא יתוקצבו כיתות שאינן עומדות בתקן. מהלך שמונע את המשך הפעלתו התקינה של בית הספר".

 

בית ספר "תל"י" שממוקם בשכונת גיל עמל נפתח לפני יותר מ-40 שנה במבנה ששימש בזמן הקמתו את תלמידי בית הספר היסודי על שם "שפרינצק". רבים מתושבי גיל עמל והסביבה החליטו לרשום את ילדיהם לבית ספר תל"י שהפך למותג בשכונה ותלמידיו הפכו לדברי ההורים למשפחה אחת.

"קבלנו היום באופן רשמי מכתב ממחלקת החינוך שבית הספר לא ייפתח בשנה הבאה ואנחנו לא מתכוונים לשבת בחיבוק ידיים. זה לא בית הספר הראשון שמתכוונים לסגור כאן – גם את בית הספר בנווה נאמן רצו לסגור". 

לדברי ההורים, ההחלטה לסגור את בית הספר רגע לפני שחלק מהתלמידים מסיימים את החטיבה ועולים לתיכון – תעלה לתלמידים בציוניהם ובקליטתם בתיכונים.

"אני מבקשת שיתחשבו בנו. אני רוצה להתקבל לתיכון עם ציונים טובים ולהצליח בחיים. לא ייתכן ששנה לפני שאני וחבריי ללימודים נאלץ להתמודד ולהסתגל למעבר לבית ספר אחר. בית הספר הזה הוא הבית השני שלי", אומרת רני נגה קרקו. 

אליזבתה דורמן, אם לילד שעולה ליד שעולה לכיתה א' בשנה הבאה: "לאחרונה קבלנו שיחת טלפון שבה הודיעו לנו לצערנו ששנה הבאה לא יפתחו בבית הספר כיתות א'. במחלקת החינוך הודיעו לנו שכמות הנרשמים לבית הספר ירדה. הובטח לנו שמדובר רק בשנה ושהמצב יתייצב ההחלטה תשתנה. בהמשך שמענו שלא באופן רשמי שבית הספר ייסגר – דבר שהרחיק הורים מלרשום את ילדיהם. פנינו לכל הגורמים גם למשרד החינוך. הטענה היא שאין מספיק נרשמים. בפועל רשמו את הילד שלי ועוד ילדים נוספים לבתי ספר אחרים בלי האישור שלי. הקהילה המדהימה שלנו מתכוונת להילחם, להפגין ולהשבית את בית הספר. אנחנו לא מתכוונים לאפשר את סגירתו". 

מתוך מכתב שקבלו הורי בית הספר

"בפגישה שהתקיימה היום באגף החינוך עם הנהגת ההורים בנוכחות הפיקוח במשרד החינוך, ומנהלת בית הספר עדכנו בהחלטת משרד החינוך כפי שהתקבלה אתמול כי המשרד לא יתקצב כיתות שלא עומדות בתקן התלמידים המינימלי ועל המשמעות הנגזרת מכך: בית הספר תל"י ייסגר בסיומה של שנת הלימודים הנוכחית. 

בחודש מרץ האחרון, בפגישה עם הנהגת ההורים שיתפנו באתגרים עימם מתמודד בית הספר ובהם הרשמה נמוכה ומספר בקשות העברה החוצה גבוה מהרגיל והעירייה הקצתה לבית הספר 100 שעות ייעוץ ארגוני נוספות, בכדי לנסות ולסייע בשיקומו. 

31 בקשות העברה לבתי ספר אחרים, הצטרפו השנה ל91- בקשות בשלושת השנים האחרונות. 

מספר הנרשמות והנרשמים לכיתה א' לשנת הלימודים תשפ"ה, היה נמוך מתקן המינימום שקבע משרד החינוך וכבר לפני למעלה מחודשיים נמסר רשמית הן להנהגת ההורים והן במכתב לכלל הורי בית הספר כי לא תפתח כיתה א. 

בהתאם לנתונים אלו, אתמול ,19.5.24 הודיע משרד החינוך כי לא יתוקצבו כיתות שאינן עומדות בתקן. מהלך שמונע את המשך הפעלתו התקינה של בית הספר.

אגף החינוך בעיריית הוד השרון פועל על מנת לספק לתלמידות ולתלמידי בית הספר פתרונות בבתי הספר בעיר ולאפשר לכל התלמידות והתלמידים להמשיך את לימודיהם במסגרת חינוכית שתטיב איתם . אנו נפעל להעברת כיתות ח' וט' לאחת מחטיבות הביניים בעיר, במתכונת שתאפשר לשמר את המרקם החברתי הקיים".

 

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. גבי אנדי הגב

    תל"י הוד השרון העשיר את ילדי ומאות מחבריהם בגישתו ,שסיפקה חינוך ליהדות בדרכי נועם–יהדות של הווי עשיר ופתוח, ללא התמקדות בצד ההלכתי או האמוני– שהשפיעה החטב על המשך דרכם.האווירה המיוחדת בבה"ס היתה לשם דבר.תלמידים הגיעו מכל הישוב ומישובים סמוכים כדי ליהנות מהתכנים שחסרו במוסדות החינוך הממלכתיים האחרים.האם אי-אפשר לפתוח את אזורי הרישום גם היום–או שמישהו מעוניין דווקא לבטל את הדגם הזה של חינוך יהודי בישראל?

  2. אווה זקס הגב

    אנחנו מזועזעים לשמוע שיש כוונה לסגור את בית הספר תל"י בגיל עמל. זהו בית ספר ייחודי ומדהים בגישתו לתכני היהדות ולערכים ציוניים בכלל. ילדי למדו שם ואני מקווה שההחלטה השגויה הזאת תרד מהפרק ושגם נכדיי ילמדו שם. בתי ספר ייחודיים לא סוגרים אלא מחפשים דרכים לשקם ולקדם בתי ספר ומוסדות כמו תל"י. זהו בית ספר באווירה משפחתית וחמה,שמקדמת ותומכת בכל שכבות הגיל ובכל אוכלוסייה. לסגור בית ספר כזה פוגם ופוגע במרקם החברתי של השכונה והעיר בכלל. בכל מקום בעולם משקמים מוסדות ותיקים ואייקוניים כמו תל"י ולא סוגרים חלילה.תל"י בית ספר שכונתי שנותן מענה לילדי השכונה כמו אנחנו ורבים אחרים מהעיר. סגירתו תהווה בעיה לילדי השכונה והסביבה להגיע למסגרות חינות רחוקות.אנו מבקשים להוריד מסדר היום את ההחלטה הנפסדת והשגויה הזאת שמחבלת ופוגעת בתלמידים ומשפחותיהם,אווה זקס.

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן