מעגלים של נתינה

אגם בת ה-8 תושבת קיבוץ גברעם, ברחה יחד עם בני משפחתה מעוטף עזה – לעיר הוד השרון. משפחתה התקבלה בעיר בפנים חמות והיא זכתה לחברים חדשים וליום הולדת מהחלומות

״כשברחנו הייתי בטוחה שלא יחגגו לי את יום ההולדת. לא חלמתי שתהיה לי יום הולדת כזו מושקעת עם חברים חדשים״.

אגם בת ה-8 נולדה בקיבוץ גברעם שבעוטף עזה. היא הבת הבכורה מבין שתי בנות. למרבה המזל המחבלים לא הספיקו להגיע לקיבוץ בו היא מתגוררת. אביה שמע את היריות שנשמעו מהקיבוצים וחילץ את המשפחה מהתופת. עוד באותו היום הם הגיעו לעיר הוד השרון כדי להיות קרובים לבני משפחתם. ש' אמה של אגם מספרת על החיבוק הגדול שהם זוכים מהתושבים ועל התגייסות הגדולה לחגיגת יום ההולדת של אגם.

תושבי העיר הוד השרון ידועים כמלוכדים, דואגים ומסייעים לכל מי שנקלע לצרה ויודעת ליצור מעגלי נתינה בכל תחום. כשהמלחמה פרצה – קבוצת "יובלים" דאגה לשכן 25 משפחות מהעוטף – ביניהם את אגם ומשפחתה. הנהלת בית הקפה ל"נדוור" בשיתוף מתנדבים – הקימה בזר יד שנייה של בגדים, כלי בית ומשחקים לטובת תושבי העוטף. עשרות משפחות פתחו את ביתם למען התושבים ואף התרימו עבורם ציוד ביגוד ומזון.  

״מדהים לגלות קהילה מלוכדת וחמה״ אומרת אמה של אגם שמספרת על רגעי האימה. ״ביום שישי נערך אצלנו בקיבוץ ערב של משפחות כשבסופו של הערב הילדים נשארו לישון באוהלים עם האבות. בילינו את הערב יחד עם בני הקיבוץ, שתי בנותיי ובעלי הקימו אוהל ונותרו ללון בו. אני שבתי הביתה והתעוררתי לסיוט של מטח טילים ויריות. בשבת בבוקר, בעלי שב עם הילדות ונכנסנו לממ"ד. שמענו קולות של יריות ללא הפסקה, וקבלנו הודעות על מה שקורה בקיבוצים הסמוכים. ארזנו כמה חפצים וברחנו.

הגענו לכאן ושוכנו בדירה חדשה של חברת 'יובלים' – טיפלו בנו בנות מקסימות מטעם החברה ודאגו לנו לכל – גם לריהוט וציוד. השכנים שגרים בסמוך, הגיעו והביאו לנו אוכל ועודדו אותנו. הפנו אותנו לבית קפה בשם ל'נוודר' כדי שנוכל למצוא לעצמנו בגדים וחפצים. גולת הכותרת הייתה יום הולדתה של אגם. לא ציפינו לכזו מסיבה. מישהי בשם עמית הרימה את האירוע ודאגה לעוגות, לשולחן ממתקים, למתנפחים ולהמון אטרקציות. זה ממש מחמם לנו את הלב ועושה לנו חשק להישאר כאן בעיר הוד השרון".

 אגם: ״הכרתי הרבה חברים חדשים שהגיעו ליום ההולדת שלי. האנשים כאן ממש שמחו אותי. אף פעם לא חלמתי שתהיה לי יום הולדת כזו גדולה. אני רוצה להגיד תודה לכולם״.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן