מנהלת אגף הרווחה בעיריית הוד השרון מועמדת לפיטורים

חברי מועצת העיר ואישי ציבור קוראים למנוע את הפיטורים המתוכננים של מנהלת אגף הרווחה בעיריית הוד השרון, נוכח הזמנה לשימוע לפני פיטורין שקיבלה מנהלת אגף הרווחה אביטל בר. חמישה חברי מועצה וכן עובדי ציבור לשעבר בעירייה, חתומים על מכתב התמיכה בבר, ודורשים לבטל את הליך הפיטורין.


בתחילת חודש יולי קיבלו עובדי העירייה מכתב ממנכ"ל העירייה, תחת הכותרת "הקצאת מבנה עירוני ללא אישור הנהלת העירייה בו נכתב: "אבקש להביא לידיעתכם אירוע חריג שאירע לאחרונה בקרב שתי מנהלות בעיריית הוד השרון, אשר במסגרתו שתי עובדות (שהינן מ – 2 תחומי עבודה שונים אך בעלות ממשקי עבודה משותפים), תיאמו ביניהן שימוש במבנה עירוני," לשון המכתב, "חומרת האירוע אף מקבלת משנה תוקף לאור העובדה כי בין העובדות קיימת קרבה משפחתית, המעכירה אף יותר על אופן ההתנהלות באירוע המתואר. והנראות של התיאום שבוצע ביניהן."

 המדובר כאמור במנהלת אגף הרווחה אביטל בר ואחותה, מנהלת מחלקת גני ילדים, גלילה שמש. האחרונה כך נראה, אפשרה לקיים מפגשים של ילדים עם הוריהם במסגרת פיקוח סוציאלי של מחלקת הרווחה, בגני העירייה וכשהדברים נודעו להנהלת העירייה לכאורה, התעורר זעם שעל ידי חברי האופוזיציה מוגדר כ"לא מוסבר".

 חברי האופוזיציה טוענים כי ההליך מתקיים מזה זמן ומעולם לא התבקש אישור לכך. יתרה מזאת, גם מנכ"ל העירייה הבהיר במכתבו כי, "הצורך המקצועי שלשמו נדרש המבנה, הינו ציבורי ובעל חשיבות רבה וחיונית, יחד עם זאת, הקצאת המבנה והשימוש בו בוצעו ללא כל תיאום עם הדרג המקצועי הלרלוונטי, וללא אישור של הנהלת הארגון והמנכ"ל."

דורשים לבטל את הליך השימוע
בצעד חסר תקדים בחרו חמישה מחברי האופוזיציה וכן עובדי ציבור לשעבר בעיריית הוד השרון, לצאת בתמיכה בבר, שהוזמנה כאמור לשימוע לפני פיטורין ושיגרו פנייה לראש העירייה בה נכתב: "אנו, החתומים מטה, נדהמנו לשמוע על הזמנתה של מנהלת אגף הרווחה המוערכת אביטל בר לשימוע לפני פיטורים. אביטל היא עו״ס מצטיינת – סמל למקצועיות ואדיבות. אביטל דאגה לפיתוח תכניות ופרויקטים קהילתיים לרווחת תושבי העיר וזמינה בכל שעה לפניות תושבים ומקרי חירום. ראוי לציין את התגייסות אגף הרווחה בניהולה במהלך שנת הקורונה – תושבים רבים הביעו את שביעות רצונם והערכתם לפועלן של העובדות הסוציאליות בימי המגיפה. אביטל הובילה ביד רמה את אגף הרווחה למרות כל הקשיים והניסיון לפטרה הוא פסול. נדהמנו לקרוא את מכתב השיימניג שהוציא המנכ"ל לפני מס ימים, במקביל להליך הפיטורין ואנו מצטערים כי העירייה בוחרת, שוב, לא לשמר עובדים טובים בארגון. אנו תומכים באביטל. מחזקים אותה וקוראים לראש העיר לבטל את ההליך".

 על הפניה חתומים כאמור חברי המועצה אביבה גוטרמן, יגאל שמעון, עו"ד משה חנוכה, ד"ר אלון גלבוע, וכן ורפי בן מרדכי. עוד חתומים על הפניה עובדי ציבור לשעבר בהם המנכ"ל, היועמ"ש מנהלי מחלקות וכן פעילי ציבור.

מעיריית הוד השרון נמסר: ״דיונים פרסונאליים ובהם זימון לשימוע אינם נושאים הנדונים על ידי העירייה בתקשורת וזאת מדאגה לצנעת הפרט.  צר לנו שיש נבחרי ועסקני ציבור המבקשים לעשות הון פוליטי על גבן של עובדות ועובדים ולא בוחלים בפרסומים שיש בהם כדי לפגוע פומבית גם באלו עליהם הם לכאורה מבקשים להגן.

באופן כללי מובהר שכל זימון לשימוע נעשה מנימוקים ושיקולים מקצועיים וכאמור מתוך כבוד לא נפרט בתקשורת מעבר לכך. הליכי שימוע מתקיימים בלב פתוח ובנפש חפצה והחלטה מתקבלת רק לאחר מיצוי מלא של התהליך. לגבי טענות נוספות שעלו העירייה דוחה אותן מכל וכל ורואה בהן ניסיון להטעות את הציבור בחוסר תום לב. המשמעויות של הפצת טענות השווא הללו תיבחנה״.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן