מי לקח את הסרטן שלי?

עדי ורטהיים, חולת סרטן מהוד השרון, גילתה בתדהמה שגנבו לה  את הזהות וגייסו תרומות כביכול עבור החלמתה 
עדי ורטהיים הזהות נגנבה הזהות צילום: עמית נעים
מיקומי חדשות נדל"ן ולוח

"מעולם לא בקשתי תרומות מאף אחד. אני מבקשת ממי שנתקל בבקשות כאלה – שידע שמדובר במעשה נוכלות".  

עדי, תושבת הוד השרון, אם לארבעה ילדים, חלתה בסרטן השד לפני שנה. היא התמודדה עם המחלה באמצעות תמיכתו של בעלה, משפחה וחברים. לדבריה, במהלך המחלה, היא שיתפה פוסטים בפייסבוק על תהליך החלמתה כולל תמונות שלה ושל בני משפחתה – כדי לתת תקווה לחולים אחרים. 

"לצערי היה מי שניצל את המחלה שלי כדי לגייס לעצמו כספים. מבחינתי זה ניצול ציני הכי מזעזע שיכול להיות", אומרת עדי. עדי, אובחנה יום לפני לידת בנה הרביעי ונאלצה להתחיל את הטיפולים כשהיא אוחזת בתינוק החדש.  "גיליתי שאני חולה יום לפני לידת בני הרביעי. זה היה הלם. עברתי תקופה מאוד מורכבת. בחופשת הלידה שלי – נלחמתי על חיי. למזלי יצאתי מהמחלה. לאחרונה עברתי בדיקות ויצאתי נקייה". 

איך גילית על ההתחזות?

"אני חברה בקבוצת הפייסבוק 'מאמאצחיק'. אחת מחברות הקבוצה, פנתה אליי וסיפרה לי שמישהי מעלה תמונות שלי תחת שם אחר ומבקשת תרומות כספיות מאנשים. היא שלחה לי צילום מסך של הפוסטים שגרמו לי לזעזוע. באותם רגעים הכל חזר אליי, כל הרגעים הקשים שחוותי בזמן ההתמודדות. דווקא שהתחלתי לחזור לשגרה – זה הציף אותי מחדש. אותו מתחזה או מתחזה, פרסמו תמונות שאני העליתי בזמן מחלתי, תמונות שלי עם משפחתי, כשבניגוד אליי,  המתחזה ביקשה תרומות מאנשים". 

מה עשית עם זה?

"פניתי למשטרה שהחלה בחקירה. המקרה הגיע לתוכנית 'הכל כלול' וכרגע הפוסט הוסר. אותה אישה או איש (אני לא יודעת מי עומד מאחורי הפוסט), רשמו שאני זקוקה לכסף עבור ניתוחים, שמו תמונות של לפני ואחרי – הכל כדי לנגן על המצפון של האנשים.

 יש בידי את כל הראיות ואני מאמינה שאותו אדם ייתפס – זה רק עניין של זמן. בינתיים אני רוצה לבקש מאנשים שנתקלים בפוסטים שלי, לא ליפול בפח ולא לתרום כלום – אני זקוקה אך ורק לבריאות, לא יותר מזה". 

 

עדי שהחלימה מהסרטן, מבקשת לעודד נשים אחרות שמתמודדות עם המחלה ומספרת שהדבר שהכי עזר לה הוא לשתף את הסביבה עם מה שעבר עלייה. 

"בדיעבד זה מה שהוביל להתחזות, אולם זה מה שעשה לי טוב באותם רגעים ועזר לי להתמודד. אני ממליצה לכל מי שמתמודדת עם המחלה, להיתמך ולהיעזר בבני המשפחה והחברים.

הילדים שלי נתנו לי את הכוח להתמודד. מה גם שלא הייתה לי ברירה (היא אומרת בחיוך). נעזרתי בהוריי, בהורי בעלי וכמובן בבעלי צביקה שלקח על עצמו המון משימות בניהם גם לתמוך בי. יש לנו שלושה מתחמי ספורט – 'נינג'ה-זון', מתחם לילדים, 'פילאטיס–זון', ו'פיט-זון' מתחם כושר למבוגרים. בזמן מחלתי, נאלצנו להתמודד עם ההפסדים שגרמה הקורונה, חובות בשל פתיחת מתחם הפילטיס שלא הניב רווחים בגלל ההיעדרות שלנו. במצבים כאלה אתה מגלה כוחות שחבויים בך. אפשר ליפול ואפשר לגדול. דבר נוסף שסייע לי היה העסוק בספורט. בזמן הטיפולים הגעתי חצי מעולפת למכון הפילאטיס. הייתי האישה היחידה עם קרחת נוצצת".  

משפחת ורטהיים האישה עם הקרחת הנוצצת צילום: ארן חן צלמים

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן