מי גונב את פרטי האשראי של תושבי הוד השרון?

"מישהו משתמש בפרטי האשראי שלנו ומשלם את חשבונותיו האישיים", כך טוענים עשרות מתושבי העיר שגילו השבוע חיובים מוזרים בחשבונם

אירית קלונר - מי משתמש באשראי שלי?

לדברי התושבים המכנה המשותף בין כולם – הוא השימוש בכרטיס לתשלומים שונים בעירייה. אירית קלונר, תושבת העיר: "ביום חמישי שעבר, גיליתי תשלומים לא מזוהים שנעשו דרך הכרטיס שלי. לאחר שהעליתי פוסט ברשתות החברתיות, גיליתי לתדהמתי עוד עשרות של מקרים דומים". 

אירית מספרת: "לאחר גילוי החיובים, התקשרתי לחברת האשראי וגיליתי שהכרטיס חויב על תשלום לרב קו, על סך 400 שקל – רכישה שמעולם לא ביצעתי ותשלום לחברת החשמל ודוחות חנייה. אני מחזיקה בשני כרטיסי אשראי והכרטיס שבו מדובר, משמש בעיקר לתשלומי העירייה לחוגים של ילדי". 

מיד לאחר חסימת הכרטיס בחברת האשראי, העלתה אירית פוסט ברשתות החברתיות כדי להזהיר אנשים. "קבלתי עשרות תגובות על מקרים זהים כשלכולנו היה את אותו מכנה משותף – תשלומים בעירייה. אני לא רוצה להאשים איש אבל כשקראתי את התגובות הבנתי שלא מדובר במקרה בודד ושחייב העירייה את תשומת העירייה לכך". 

איזה מענה קבלת מהעירייה?

"פרסמתי את המקרה בקבוצות הפייסבוק של העיר. קבלתי המון תגובות. כולם סיפרו על מקרה דומה. פניתי למוקד העירוני, שם לא ידעו כיצד לטפל בבעיה. הגעתי לעוזר של העירייה בן ויזל, שהבטיח לטפל במקרה והפנה את הנושא לטיפול במחלקת אבטחת מידע של העירייה. אני חייבת לציין לטובה את ראש העיר אמיר כוכבי, שהתקשר אלי באופן אישי והבטיח לטפל בבעיה. הוא ציין שהם בודקים את הנושא מעבירים אותו לבדיקה גם למטה הסייבר.

למרות עוגמת הנפש שנגרמה לי ולאחרים, ישמח אותי מאוד לדעת שהמקרה שלי ופרסומו יסייע לשמור על כספי התושבים ועל פרטיהם האישיים. זה לא נעים לגלות שמספר האשראי שלך מסתובב אי שם בעולם במקומות שלא הסכמת להם, ומי יודע איזה עוד פרטים אישיים שלא היו צריכים להגיע לאותו גנב דלפו. זו הרגשה של חדירה  לפרטיות. הפרטים שלי ושל כל כך הרבה אנשים דלפו כי השמירה עליהם הייתה רופפת. זה לא משנה אם מדובר בחור באבטחה במערכת, או שמישהו מעל בתפקידו וגנב את הפרטים". 

לדבריה של אירית הנושא כרגע בבירור: "אם יתברר שאכן הפרצה התרחשה במשרדי העירייה – אני מצפה שיעשו הכל כדי למגר את התופעה ולתפוס את האשמים בכך. גם חברת האשראי מטפלת בנושא ואנחנו נגיע לפרטים של מי שביצע את הרכישות. לסיום, אני רוצה לפנות לכל התושבים שיבדקו ויעקבו אחרי הרכישות שהם מחויבים בכרטיסם. דבר נוסף,  אני רוצה לציין לשבח את תפקוד העירייה, ברגע שהפניתי את תשומת ליבם – הם החלו לפעול ולא ניסו לנפנף אותי".

מעיריית הוד השרון נמסר, כי בעקבות פניות תושבות ותושבים ברשתות חברתיות, לפיהן נעשה שימוש ללא הרשאה בפרטי אשראי שלהם, נערכה בדיקה מקיפה אשר שללה פריצה למערכות העירייה.

הבדיקה מצאה, כי מדובר בפגיעה במערכת גבייה וסליקה של ספק חיצוני של צהרונים וחוגים, שהחל בהליך ייעוץ ובקרה שבסופו יספק לעירייה אישור שהמערכת תקינה לעבודה.

נכון לעכשיו, המערכת הושבתה לטובת בדיקות ותיקונים נדרשים ותשוב לפעילות רק אחרי שנוודא שהיא מוגנת.

העירייה עירבה בנושא את רשות הסייבר הלאומית, כדי לקבל את הסיוע הנדרש, ובמקביל הועבר דיווח מסודר לרשות להגנת הפרטיות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן