מהורה הוד השרון לשבי החמאס

מבורה הוד השרון לשבי החמאס. ביום העצמאות האחרון רקד על הבמות שלנו לואיס נורברטו הר, שנחטף בשביעי באוקטובר לעזה. כוריאוגרף הלהקה שלו, גיא הררי, חרד לגורלו: "אני מקווה שהוא ישוב אלינו במהרה"

מהורה הוד השרון לשבי החמאס

כשנועם ושרון אביגדורי חזרו להוד השרון משבי החמאס היה נדמה שכל העיר חיכתה להם ברחובות ושמחה בשמחתן, אבל מסתבר שיש לנו עוד קשר לחטופים – לואיס נורברטו הר (70), רקדן בלהקת המחול "איה אשכול" של המועצה האזורית אשכול. גיא הררי הכוריאוגרף של הורה הוד השרון ואיה אשכול, ואושיה הוד השרונית ידועה, הביא אותו לרקוד הורה ביום העצמאות האחרון מול אלפי תושבים בהוד השרון. 

"מאז שהוא נחטף אני וחברי הלהקות חרדים ודואגים ללואיס ולשאר החטופים", אומר הררי. "הוא איש יקר ואני מתפלל כמו כולם יום יום לחזרתו. חיברתי בין שתי הלהקות – 'הורה הוד השרון', שאותה אני גם מנהל, לבין הלהקה 'איה אשכול'. לואיס התנדב להגיע ולהופיע ביום העצמאות בעיר הוד השרון. אנחנו משתפים פעולה במשך 5 שנים מופיעים וגם מתנדבים בהרבה מקומות קהילתיים".

כשמחבלי החמאס הגיעו לקיבוץ ניר-יצחק לואיס מצא מחסה בביתה של חברתו קלרה, יחד עם אחיה ננו, אחותה גבי ובתו של גבי מיה. הם ניסו לאבטח את הדלת במנעול מאולתר באמצעות כיסא, אך מאמציהם התבררו חסרי תועלת. המחבלים פרצו לביתם, פתחו בכוח את דלת החדר המוגן והמשיכו לחטוף אותם ולקחו אותם לעזה. קלרה אמנם חזרה מהשבי, אבל לואיס עדיין נמצא במנהרות של עזה.

"כשפרצה המלחמה התקשרתי לכל הרקדנים שלי מהלהקה בעוטף עזה. כולם ענו לי, חוץ מלואיס", מספר הררי. "כעבור כמה שעות יצרתי קשר עם בתו של לואיס והיא הודיעה שאבא שלה נחטף. כעבור כמה שעות נודע לי שאבי, רקדן בלהקה שהיה בכיתת כוננות בקיבוץ מגן, נרצח".

גיא הררי
גיא הררי

בעקבות הטבח כתב הררי שיר שמתאר את השבר הגדול ובקרוב יוצג ברשתות החברתיות ובנוסף יופיע גיא עם רקדניו בכיכר החטופים בריקוד שיצר כאות הזדהות עם הכאב של משפחות החטופים. "פעם היו כאן פרחים אדומים, שפרחו לאיטם בשדות הפתוחים. הלכנו יחד בשבילי העצים, מביטים בשמיים כחולים. פעם הייתה בי תקווה וחלום שנרוץ יחפים מול שקיעה באדום, אך בלילה אכזר שפגע בגופך נדם החלום פה אתך".

נשמע שגם אתה התפכחת מהחלום על שלום.

"היו לי חלומות שהיחסים השתפרו ותהיה לנו אפשרות לנסוע למדינות ערביות, אבל לצערי הרב הסיכוי הולך ופוחת ואנחנו מבינים יותר טוב את הסיטואציה".

מיה רגב, שנחטפה מהמסיבה ברעים, אמרה עם שובה מהשבי שעוד נחזור לרקוד. ומה עם הלהקה שלך? אתם תחזרו לרקוד בעוטף?

"זו שאלה טובה. יש הרבה אנשים שרוצים לחזור, ואני תקוה שאם הם באמת יחזרו אז גם הלהקה תחזור כי זה מפעל חיים".

אתה כאמן מופיע הרבה בחו"ל. איך אתה מסביר את השתיקה של עולם התרבות לנוכח מעשי הזוועות?

"אני חושב שהתקשורת שלנו לוקה בחסר. לאורך השנים התקשורת לא פעלה בשביל להראות את ישראל היפה. כמה רצינו בשלום. אני מדבר עם חברים מהולנד שאומרים לי שהם רואים שאנחנו מפגיזים ילדים בעזה ואני מסביר להם שלא אנחנו פתחנו במלחמה ואם היו עושים להם את מה שעשו לנו הם היו נוהגים אותו דבר".

בקרוב יופיעו שתי הלהקות של גיא בכיכר החטופים עם ריקוד שמותאם לסיטואציה. בנוסף, תוכלו לראות אותו מופיע בעוד שבועיים בבאבי בהוד השרון עם שני נגנים בקאברים של שנות השמונים. "אנחנו מקווים להמשיך ולשמח את הקהל גם בימים הקשים האלה, בתקווה שיגיעו ימים טובים יותר".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן