לנצח ביחד – ראיון עם קרן סגמן מקימת עמותת נולדת לנצח

קרן סגמן, תושבת הוד השרון, הפכה את ההתנדבות לדרך חיים. היא הקימה את עמותת "נולדת לנצח" -מיזם התנדבותי שמסייע למשפחות שאחד מבני המשפחה חלה במחלה קשה, וקוראת לתושבי השרון להתנדב למיזם

קרן סגמן. צילום: שירעד ניסים
קרן סגמן. צילום: שירעד ניסים

קרן סגמן (44), תושבת הוד השרון, מנהלת עמותת "נולדת לנצח" – עמותה התנדבותית וחברתית שהוקמה על מנת לתת תמיכה קהילתית למשפחות המתמודדות עם מחלת הסרטן. המתנדבים מבשלים לחולים אוכל ביתי אשר מועבר אל משפחותיהם ובכך נחסך מהם הצורך לבשל ולדאוג לשאר בני המשפחה. 

"הידיעה שיש תמיד אוכל ביתי מקלה מאוד על הורים חולים או הורים המטפלים בילדים חולים ומאפשרת להם לרכז את כוחותיהם ותשומת הלב בטיפולים המורכבים אותם הם עוברים. מעבר לכך, באמצעות האוכל אנו מעבירים למשפחות חום, תמיכה, אהבה ותחושה שהן לא לבד במאבק הקשה במחלת הסרטן", אומרת סגמן. 

העמותה שהחלה כפרויקט, הוקמה לזכרה של שרון משטה גברא ז"ל, שנפטרה בשנת 2018 ממחלת הסרטן. סגמן: "הסיפור שלנו התחיל בשנת 2018 בעיר הוד השרון, כאשר פגשתי באקראי  את שרון משטה גברא ז"ל, שנלחמה באותה העת במחלת הסרטן. הקמתי קבוצת מתנדבים, ייעודית אשר הכינה לשרון ולמשפחתה את האוכל שהם אוהבים ומתוך תקווה כי הדבר יקל עליהם להילחם במחלה. לצערנו, שרון נפטרה  בשנת 2018  בגיל 38 לאחר מלחמה עיקשת בסרטן והותירה בעל ו-3 ילדים".

שרון משטה גברא

שרון בת ה-38 שחלתה בפעם השנייה בסרטן, החליטה לעצור ולנסות לרפא את עצמה בדרך פחות קונבנציונאלית. המשפחה קראה לציבור לסייע להם בתרומות כדי לממן את הטיפולים. המשפט "נולדת לנצח" – היה חרוט בנפשה של שרון שעשתה הכל כדי להחלים עבור ילדיה. בחייה המליצה לכל הנשים להיבדק ולא להיות שאננות. הצמידים שהיו על ידה של שרון עם המשפט: 'נולדת לנצח' היוו בהמשך את מקור ההשראה של קרן סגמן.

הסיוע למשפחתה של שרון הוליד חברות אמיצה והבנה של קרן עד כמה חשובה העזרה לאותן משפחות והצורך להעניק להן תמיכה קהילתית בתקופה מאתגרת זו . קרן, החלה לפעול במלוא המרץ ולבנות מערך ארגוני שיתמוך בכמה שיותר משפחות על מנת לסייע בהתמודדות עם מחלת הסרטן. העמותה פעילה כיום ב-24 ערים ברחבי הארץ, מעמק הירדן בצפון ועד קריית גת בדרום ומונה כ- 900 מתנדבים.

סגמן: "העמותה שלנו גדלה והתרחבה. אנחנו מסייעים למשפחות ברחבי הארץ, באזור השרון – ברעננה, כפר סבא, הרצליה ורמת השרון. אנחנו קוראים לכל משפחה שזקוקה לעזרה – לפנות אלינו. בנוסף, אנחנו זקוקים לעוד מתנדבים ומתנדבות. נשמח גם לתרומה של ספקים כמו חניות ירקות ומוצרי מזון". 

כיצד אתם מגיעים למשפחות?

"הקמתי קבוצת ווצאפ שבאמצעותה מצטרפים אלינו עוד מתנדבות ומתנדבים חדשים. מצב המשפחות מגיע אילנו מפה לאוזן. מדובר בפרויקט שכל כולו על טהרת הנתינה. אותן משפחות חגות סביב החולה ולא מוצאות זמן לבשל לעצמן או לטפל במטלות היומיומית של הבית וכאן אנחנו נכנסות לתמונה".

במה כרוכה ההתנדבות?

"כל מתנדב לוקח על עצמו לבשל ארוחה חמה פעם בשבוע לאחת המשפחות. אנחנו לא עמותה כך שכל אחת אחראית לקנות את מוצרי המזון בעצמה".

כתבות קשורות

כתבות קשורות

תגובה אחת

  1. ליזה בוסו הגב

    יישר כוח
    כל הכבוד לעמותה המשיכו בדרך הנכונה
    זה הסיפוק הכי גדול שיכול להיות
    לעוד ועוד עזרה
    חיזקו ואימצו
    נולדנו לנצח

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן