לנצח אחי

דבורה גפן, אחותו של איציק רייזנברג ז"ל, בסיסט "מופע הארנבות של ד"ר קספר" שפרש ממנה לטובת החזרה בתשובה ונפטר , מדברת לרגל מופע האיחוד של הלהקה: "אורן ברזילי הזמין אותי להופעה ואמר לי שהם מתכוונים להקדיש לו שיר במופע. זה מחמם את הלב ומרגש אותי"

דבורה גפן צילום:משה פילברג - מושון

"מופע הארנבות של ד"ר קספר", שחגגה 30 שנה להקמתה במופע איחוד מרגש, סיפק לנו הזדמנות לדבר עם דבורה גפן, אחותו של איציק רייזנברג שפרש מהלהקה לאחר שחזר בתשובה שסיפרה לנו על חיבורו למוזיקה והמבט החולמני שאליו היא מתגעגעת.

רייזנברג מהוד השרון, היה חלק מהלהקה שהקימו בראשית שנות ה-90 שי להב ואורן ברזילי. הוא הצטרף אליה יחד עם המתופף צביקה כהן. הלהקה הוציאה שלושה אלבומים בגלגול הראשון וזכו להצלחה עם אלבום הבכורה שכלל שירים כמו "בואי דינה", "שמלה אדומה" ו"סקס".

"הערב (רביעי) הם יעלו על הבמה ויקדישו שיר לאחי", אומרת גפן. "אני זוכרת את התקופה שבה נסעתי עם אחי וחברי הלהקה להופעות שלהם. כל הבנות קנאו בי כשעמדתי לידם לצד הבמה. זו הייתה תקופה מאושרת עבורי ועבור אחי שחלה ומצבו הדרדר במהלך הזמן".

רייזנברג, הבסיסט הראשון של מופע הארנבות של ד"ר קספר, תושב הוד השרון, הלך לעולמו לפני 4 שנים כשהוא בן 46. הוא חלה בטרשת נפוצה והיה מאושפז במחלקה סיעודית בשנים האחרונות לחייו. גפן: "אחי היה מוכשר ובעל לב ענק. כל מי שהכיר אותו זכה. לצערי אחי נפטר מחיידק אלים בדמו".

לפני 4 שנים, ראיינו את אורן ברזילי שסיפר בצער על האבדן של רייזנברג שפרש בזמנו מהלהקה. "לפני מספר ימים, הגעתי להיפרד מאיציק. אחותו דבורה התקשרה אליי ואמרה לי שאלו כנראה ימיו האחרונים. איציק היה אדם מאוד מוזיקלי. המוזיקה הייתה במקום הראשון. הוא עורר בי ובחברי הלהקה השראה וחשף אותנו כל הזמן לתכנים מיוחדים. הוא היה נגן בס הכי מדהים שהכרתי. כולנו היינו ממש צעירים אך הצלחנו בתוך שנתיים להוציא 3 אלבומים. היינו בשיא ההצלחה ואחרי שהוא עזב הלהקה התפרקה. עם השנים הבנו את רצונו לעזוב. יצא לי להיפגש עם איציק מספר פעמים כשחלה. הוא הגיע למספר הופעות שלנו והיינו בקשר במהלך השנים. גם אני עברתי תקופה לא קלה מבחינה בריאותית ומבין מה עבר עליו ברגעיו הקשים".

ברזילי סיפר בראיון שחברי הלהקה מתכננים לקיים הופעה לזכרו. לדברי גפן הלילה כשיעלו חברי הלהקה על בימת האנגר ,11 הם יזכירו את אחיה ויבצעו שיר לזכרו.

רייזנברג תושב הוד השרון, למד בתיכון הראשונים ואהב מוזיקה מהרגע שנולד. ש"הקספרים" שמעו אותו מנגן הם מיד צרפו אותו ללהקה. רייזנברג שהיה נער שמנמן ולא מוכר, הפך בין רגע לאליל הבנות. הוא עשה דיאטה והשיל עשרות קילוגרמים ממשקלו כיאה למעמדו. "כולם זיהו אותו ברחוב. הוא לא יכל לצאת מהבית מבלי שגדוד נערות ומעריצים רצו אחריו", אומרת דבורה בערגה. "בימים שאיציק היה בלהקה, אני הייתי בת 14. איציק היה גדול ממני בחמש שנים. היה בינינו מעולה. לפני שהאלבום שלהם יצא, הם הכינו מדבקה עם ארנב וציינו את התאריך של צאת האלבום הראשון שלהם. אני זוכרת שהדבקתי את המדבקה הזו בכל מקום בחטיבת הראשונים ובכל חור בעיר. זכיתי לגדול לצד אח מוזיקאי שלימד אותי לאהוב את הביטלס, את ג'ון לנון, קיור ומוזיקת רוק. הוא הפך אותי למעריצה שרופה של הלהקה שלו. במשך כל השנים גם כשחלה, היינו בקשר ממש טוב. אני עברתי להתגורר בנס ציונה בעקבות האהבה שלי. לפני מספר שנים, יצאתי מהארון, סיפרתי לאיציק שאני לסבית והוא למרות שהיה אז דתי – קיבל אותי באהבה. כזה הוא היה, אוהב אדם".

מה גרם לו לעזוב את הלהקה בייחוד בשיא הצלחתה?

"איציק היה אדם רוחני ובעל לב ענק. הוא החל להתעניין ביהדות והחליט לחזור בתשובה בשנת 1995. הדבר מנע ממנו להופיע בשבת לכן חברי הלהקה נאלצו לחפש לו מחליף. אחי התחתן בשידוך ונולד לו ילד. בהמשך הוא התגרש ובשנת 2003 חלה בטרשת נפוצה שפגעה בגופו והקשתה עליו להתנהל בחיי היום יום. למרות שעזב את הלהקה הוא היה בקשר טוב איתם והתארח באיחוד הראשון שלה בשנת 2004. הוא אהב מוזיקה ומרות הקשיים הוא לא ויתר על אהבתו למוזיקה. בשנת 2011 הוציא אלבום קונספט חדש עם אייל רדלר תחת השם 'קוואטרו פורידוס".

כיצד הוא התמודד עם מחלתו?

"איציק אף פעם לא התלונן. הוא היה אדם אופטימי שסחף אחריו המונים. הוא ניגן עד שלא יכול היה להחזיק בגיטרה. בשנים שכבר היה קשה לו להתהלך, עבר לגור עם אמא שלנו ברחוב הראשונים, שלצערי נפטרה לפני שנה. כשמצבו הדרדר העברנו אותו לבית חולים סיעודי. הנעמנו לו את הזמן עם השירים שאהב. לי היה קשה לראות את האח המצליח הופך לשבר כלי. דאגנו לו עד לרגע האחרון. הרבה חברים עמדו לצדו בעת שחלה. ברגעיו האחרונים ישבתי ליד מיטתו והשמעתי לו את השיר Imagin  של ג'ון לנון. הוא חשש לעצום את העיניים כי הוא הרגיש שזה הסוף. החזקתי את ידו, ליטפתי אותו ואמרתי לו: 'איציק אל תפחד. אתה הולך למקום טוב יותר. תזכור שלא משנה איפה תהיה תמיד נשאר אחים".

גפן שעוסקת בסידור בתים והום סטיילינג, בחרה להנציח את אחיה בעזרה לאימהות חד הוריות בסידור הבית והגשמת חלומותיהן.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן