למה אנשים לוקחים הלוואה לכל מטרה?

בניגוד להלוואה לרכב, הלוואת סטודנטים או משכנתא, יש גם הלוואה מסוג אחר – כזו שלא מוקצית למטרה ספציפית ומוגבלת. במקום זאת, אתם מקבלים סכום חד פעמי של מזומן, בו אתם יכולים להשתמש לכל מטרה שתבחרו.

Long tail boat on tropical beach, Tonsai Bay, Railay Beach, Ao Nang, Krabi, Thailand

אנשים לוקחים הלוואה לכל מטרה מכל מיני סיבות. קשה להגיע לנתונים מדויקים, כי הגופים הפיננסיים לא נדרשים לדווח על כך (ולעיתים לא יודעים בעצמם), אך שני מחקרים שנעשו בשנים האחרונות (לא בישראל) שופכים מעט אור על הנושא.

על פי המחקרים הללו, אלה הסיבות הנפוצות ביותר ללקיחת הלוואה לכל מטרה:

התמודדות עם חובות

מחקר שפרסמה Experian, אחת משלוש חברות האשראי הגדולות בארה"ב, בחן 210 צרכנים ששוקלים לקחת הלוואה לכל מטרה בפעם הראשונה. 40 אחוזים רצו את הכסף לניהול חובות (החזר הלוואות או כיסוי מינוס). באופן דומה, מחקר בו השתתפו לקוחות LendingTree, שפורסם בינואר 2020, מצא כי שני שליש לוקחים הלוואות להתמודדות עם חובות.

שיפוץ

במחקר של אקספריאן, 35 אחוזים מהאנשים ציינו כי הם צריכים הלוואה כדי לשפץ את הבית או הדירה.

הוצאות גדולות

Experian גילתה ש-27 אחוזים ממבקשי ההלוואות עשויים להשתמש בכסף כדי לבצע איזו רכישה גדולה לא מוגדרת. זה לא אומר בהכרח שהם צריכים לממן את כל הפריט באמצעות ההלוואה, אבל הם בהחלט צריכים עזרה.

חופשות וטיולים

23 אחוזים מהאנשים ישקלו להשתמש בהלוואה כדי לשלם עבור נסיעות, על פי Experian. זה מובן, מכיוון שחופשות יכולות להיות די יקרות. 

חשבונות רפואיים

על פי סקר שבו השתתפו יועצים פיננסיים, רבים למעשה פונים לקבלת הלוואה עבור כיסוי הוצאות לטיפול במחלה או בפציעה חמורה. בישראל אמנם יש ביטוח לאומי וקופות חולים, אבל פעמים רבות זה לא מספיק.

פתיחת עסק קטן

אנשים שמנסים להשיק מיזמים חדשים – במיוחד כאלה שרוצים לעשות את זה "מהצד" בעודם מחזיקים בעבודות היום שלהם – פונים לפעמים להלוואות פרטיות לכסף ראשוני. יזמות היא סיבה לגיטימית ללקיחת הלוואות. ההון הדרוש עשוי להיות קטן מדי, מכדי שיהיה שווה להגיש בקשה להלוואה עסקית, אבל הלוואה לכל מטרה תעבוד מצוין.

הוצאות בלתי צפויות

זה יכול להיות מזגן מקולקל באמצע הקיץ, חלק יקר שהתקלקל ברכב או מיליון ואחד דברים אחרים. ניהול פיננסי תלוי ביכולת לראות קדימה ולהיות מוכנים גם להפתעות, אבל קשה להיות מוכנים להכל. אז מה עושים? המחקרים גורסים כי רבים פונים לפתרון של הלוואות.

על פי דו"ח משנת 2018 של מועצת הנגידים הפדרלית בארצות הברית, ארבעה מתוך עשרה מבוגרים לא מסוגלים להתמודד בעצמם עם הוצאה בלתי צפויה של 400 דולר, ויהיו מוכרחים לקחת הלוואה או למכור ציוד אישי, על מנת לממן אותה. 

כמובן שיש עוד המון סיבות לקחת הלוואה לכל מטרה, כולל עזרה לילדים או פיתוח תחביב. תשתמשו באפשרות הזו, רק תזכרו לעשות את זה בחוכמה ולהפעיל שיקול דעת.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן