לגלות את הוד השרון מחדש

יניב סתם, תושב הוד השרון, מזמין אתכם להכיר את פינות החמד של הוד השרון ומגלה על הדרך כמה סודות שלא ידענו על כל היופי שנמצא ממש מתחת לאף שלנו

בתור מי שנולדה וגדלה בעיר הוד השרון, השבוע גיליתי אותה מחדש. לפני כחודש, פגשתי את יניב סתם, מורה דרך מוסמך בהרצאה מרתקת שנתן ב'באבי בר' על אחד מטיוליו באפריקה. כחובבת טיולים וכמי שלא יזדמן לה לנסוע כרגע ולטייל שם, בקשתי ממנו המלצה על טיול נחמד באזור. יניב, לא היסס לרגע והזמין אותי לטייל סמוך לאגם האקולוגי בעיר. 'זה כבר לעוס הפטרתי' – הוא התעקש ולשמחתי אני זכיתי בטיול מקסים ומהנה והכי חשוב ממש קרוב לבית.

יניב סתם (56), תושב הוד השרון, גרוש ואב לשלוש בנות, מורה דרך, יועץ תיירות ותקליטן – מספר על המהפך שעבר בחייו והרצון למצות את החיים. "לפני 4 שנים עברתי ניתוח לקיצור קיבה. שקלתי 155 קילו. תמיד הייתי שמן, זה דבר שליווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי. בגיל 52, במשקל שיא, החלטתי שאני חייב לטפל בעצמי. עברתי ניתוח לקיצור קיבה והפכתי לחצי בן אדם אבל מהר מאוד לשלם. שלם עם הבחירות שלי, עם המראה שלי ועם חיי".

כשיניב מספר על המהפך שעבר, הוא מתייחס לעזיבת העבודה בשירות הביטחון – עבודה מבטיחה שכללה שליחויות דיפלומטיות באפריקה ואירופה. לגירושיו הטריים והרצון שלו לטרוף את העולם.

"המהפך שעברתי לא היה רק פיזי. תמיד הייתי אדם דינאמי ופעיל אבל מרגע הניתוח משהו השתנה בתפיסה שלי. כבר בתקופת ההחלמה, התקשרתי לבוסים שלי והודעתי להם שאני מתפטר ויוצא לדרך חדשה", הוא אומר.

כיצד אתה מצליח לשמור על הגזרה והאם לא חששת מהניתוח שלעיתים מסכן את בריאותו של מי שעובר אותו?

"זה היה ברור שאם לא אעשה מעשה זה לא ייגמר טוב מבחינה בריאותית. לא פחדתי. ברגע שהחלטתי הלכתי על זה בדיוק כמו כשעשיתי באנג׳י מגובה של 50 מ׳, שהורדתי 50 ק״ג וגם כשהחלטתי לטפס על הר הגעש קריסימבי ברואנדה עד לגובה של 4500 מטר". אני פעיל ולא נח לרגע. אני משתדל לעשות הרבה דברים ובניהם מתנדב ביחידת החירום העירונית ובאירועים דרך מחלקת ההתנדבות".

מה גרם לך לבחור להפוך להיות מורה דרך ומדריך טיולים?

"גדלתי בבית ציוני. אמא שלי מאוד אוהבת את המדינה שלנו וגם את ארץ ישראל, נופיה ועריה. היא חינכה אותי לאהבת הארץ ואהבת חינם. לא סתם שירתי 10 שנים בצבא ו-20 שנים בשירות המדינה. האהבה שלה דבקה בי והחלטתי ללכת ללמוד את התחום. אני לא רק מורה דרך אלא גם מדריך תיירות, מרצה  ואף תקליטן. אני משלב את האהבה שלי למוזיקה וטבע ועורך לא מעט טיולים שכוללים גם מסיבות עם מוזיקה. גם את האהבה למוזיקה שאבתי ממשפחתי. אנחנו תמיד חוגגים ועורכים מסיבות משפחתיות. כמי שאוהב אינטרקציה עם אנשים, חובב טיולים ומוזיקה – הכל השתלב לי בול".

כיום, בעקבות הקורונה והתפשטות הנגיף, יניב עורך יותר טיולים ואירועים בארץ. "אני לוקח את המטיילים שלי לכל מיני מקומות בארץ: בשרון, במרכז, בדרום ובצפון. אני אוהב הרפתקאות וריגושים ומעביר אותם למטילים שלי. כל טיול עבורי הוא חוויה וזה מה שאני מעביר לכל מי שמתלווה אליי".

ישנן משפחות שמעוניינות לטייל כאן באזור. על מה תמליץ להן?

"ישנן לא מעט מקומות מדהימים בשרון וגם באזור ראש העין. למי שלא מעוניין להרחיק ללכת, אני ממליץ להגיע לפארק האקולוגי בעיר הוד השרון. יש כאן מקום מפגש מדהים להתחלת פיקניק עם המשפחה והילדים וגם לזוגות. הרבה נוטים לחשוב שאין מה לעשות כאן מלבד הבילוי בפארק".

מסלול לטיול באזור הפארק באדיבות יניב סתם

מעבר לביקור בפארק האקולוגי עצמו והאגם עם שלל הציפורים והדגים אני ממליץ לצאת אל מחוץ לתחום השבילים הסלולים. כדאי לפנות לכיוון האגנים בהם פועלות המזרקות – כחלק מטיהור המים ופירוק החומרים המסוכנים. משם נמשיך ללכת לשביל השרון המסומן בכתום מזרחה – עד למפל הנסתר ואבו רבאח או מערבה לשביל ישראל ומנהרות הקנים. למטיבי לכת אני ממליץ  להמשיך לאורך הירקון עד לרמת גן ותל אביב ועד לנמל ושפך הירקון לים.  (זו כבר הליכה של כמה שעות או רכיבה על אופנים). למי שמעוניין במסלול קצר יותר, אני ממליץ לפנות דרך החיבור לשביל ישראל והשדות במערב ולחזור לעליה להר הזבל, שם ישנה תצפית נהדרת להרי השומרון ממזרח ועד לים ממערב".

רוצים דוגמית מהטיול? כנסו לסרטון.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן