"לא נאפשר את סגירת בית הספר בנווה נאמן"

עשרות הורים הגיעו להפגין מול בניין עיריית הוד השרון על כוונתה לסגור את בית הספר לאומניות בנווה נאמן. הדר אמיר: "נעשה הכל על מנת למנוע את המהלך. מדובר בבית ספר ייחודי שמשרת עשרות תלמידים מהעיר"

לא נאפשר את סגירת בית הספר
הפגנה למניעת סגירת בית הספר בנווה נאמן

עשרות הורים הגיעו הבוקר (ראשון) לפתחו של בניין העירייה ברחוב בן גמלא, במחאה על כוונת העירייה לסגור את בית הספר היסודי בנווה נאמן. לדברי ההורים מדובר בבית ספר ייחודי בעל צביון אומנותי שקיים בשכונה עשרות שנים. 

"לשמחתנו עדיין לא התקבלה החלטה, אבל ממה שידעו לנו מהשיחות הרבות שנהלנו עם מחלקת החינוך, מתכוונים להעביר את התלמידים ולהטמיע אותם בציר החינוך. לא מקובל עלינו שאת ילדינו יעבירו למקום אחר לטובת בית ספר האנתרופוסופי במבנה ביה"ס. אנחנו מתנגדים למהלך ולא ניתן לזה יד", אומרים ההורים.  

הדר אמיר: "בית הספר קיים עשרות שנים והוא חלק מהתרבות שלנו. זה לא הזמן לסגור את בית הספר – בטח לא בזמן מלחמה. אנחנו מתנגדים להעברת בית הספר לציר החינוך וסומכים על ראש העיר ומנהלת מחלקת החינוך שיקבלו את ההחלטה הנכונה". 

 

מה תעשו אם בכל זאת תתקבל ההחלטה להעביר את התלמידים למתחם אחר?

"אנחנו נעשה את כל מה שצריך כדי להתנגד למהלך הזה". 

מעיריית הוד השרון נמסר כי העירייה ומחלקת החינוך מנהלים פגישות עם ההורים כדי להגיע לפתרון. 

מתוך מכתב שקבלו ההורים מאגף החינוך

"אגף החינוך מכיר באיכויות בית הספר ובתרומתו למערכת החינוך העירונית, ומעוניין להבטיח את תמונת העתיד של בית הספר. אל מול הרצון הזה קיימים שני אתגרים: ירידה במספר התלמידות והתלמידים בגילאים הרלוונטיים בפריסה עירונית וצמצום ההשקעה של משרד החינוך בבית ספר ללא אופק צמיחה.

בית הספר לאמנויות הוא בית ספר שמיקומו הגאוגרפי בשכונה ותיקה אינו מאפשר הרחבה שלאזור הרישום. בתשפ"ד לומדים בבית הספר 307 תלמידים מהם רק 119 תושבי השכונה, כך שבכל שנתון לומדים כ- 20 ילדים משכונת נווה נאמן. בשנים הקרובות צפי התלמידים מנווה נאמן יהיה ללא שינוי.

העובדה שבית הספר מוזן במרביתו מתושבים שמחוץ לאזור הרישום, פוגעת ביציבות לאורך זמן וכשחלק ניכר מבקשות ההעברה לבית הספר אינן מתבססות בהכרח על הרצון להעמיק בלימודי האמנות, גובר החשש שהייחודיות תפגע וששינויים פרסונליים יביאו לכך שפחות ופחות תלמידות

ותלמידים מחוץ לאזור הרישום יבחרו בבית הספר מה שעלול להביא לסגירתו. בפגישה שקיימתי באגף החינוך ב 17.4.24 עם נציגות הורי השכונה, שיתפתי כי נבדקת האפשרות להעביר את בית הספר למבנה חדש וחדשני ב"ציר החינוך". 

 

כתבות קשורות

2 תגובות

  1. ניב הגב

    לבית ספר יש יותר הרשמה ממה שאפשר לקבל(הבית ספר היחידי בעיר).
    מטרה אמיתית של העירייה היא לסגור את הבית ספר הציבורי הטוב ביותר בעיר. בשביל לפתוח בית ספר פרטי…
    ואז להראות שמערכת החינוך הציבורית לא עובדת.
    תודה שהעלתם נושא חשוב זה, תזכרו שלא עלה לפני הבחירות כפי שהיו חייבים

  2. שרון הגב

    רוב בית הספר הוא מחוץ לשכונת נוה נאמן ודווקא העברה למקום אחר תעשה לו טוב. הנסיעה לבית הספר מקשה במיוחד לאור הרמזור של דרך רמתיים שמאלה. הפקק שם מפריע גם לנוסעים לעבודה. בבכל מקרה בית ספר בינוני ולא ייחודי אז לא ברור על מה המהומה

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן