"כל ילד בישראל צריך לפתוח את שנת הלימודים בחיוך"

מאות ילדים בהוד השרון קונים יחד עם הורים ציוד לבית הספר ומתכוננים בשמחה לשנת הלימודים הבאה. הבעיה היא שלא כל המשפחות יכולות לעמוד בהוצאות הכרוכות בקניית הציוד שנדרש. מעיין צדוק, פעילה חברתית בהוד השרון, נרתמת מידי שנה לסייע לאותם ילדים והורים כדי שכל ילד וילד בעיר יוכל לחזור לשנת הלימודים בחיוך 

"כל ילד בישראל צריך לפתוח את שנת הלימודים בחיוך" מעיין צדוק , צילום : קרן שלהבת

מעיין, החלה את פרויקט איסוף התיקים לפני 7 שנים. מאז הפרויקט גדל והתעצם. "מספר המשפחות שנעזרות בפרויקט גדל וכך גם מספר התורמים", אומרת מעיין שגייסה את שני ילדיה לעזרה. "זו שנה השביעית שאני מקיימת את הפרויקט. אשמח להמשך שיתוף פעולה מצד התושבים וחנויות בעיר כדי שאף ילד לא יהיה עצוב בתחילת שנת הלימודים". 

מעיין, הקימה את פרויקט איסוף התיקים מספרת שבשנים האחרונות היוזמה שלה מסייעת גם למשפחות במצב כלכלי טוב. "ישנן משפחות שיש להן יותר מילד אחד או שניים וזה קשה לעמוד בכל ההוצאות שכרוכות בקניית ציוד, ספרים ואביזרים לתחילת שנת הלימודים. כל שנה אני יוצרת קשר עם התושבים ולשמחתי ההיענות מדהימה. אני מקווה שגם השנה אצליח לגייס תרומות כמו בכל שנה", היא מספרת. 

האם כמות המשפחות שפונות אלייך גדלה משנה לשנה?

"בהחלט. כמעט כל ילד רוצה להחליף את הילקוט שלו אחרי שנתיים. מעבר למצב הכלכלי, הפרויקט מסייע גם לשמור על איכות הסביבה בכך שבמקום לייצר ולקנות תיקים חדשים – מעבירים הלאה את התיק שכבר לא בשימוש". 

בואי נדבר רגע על אותם משפחות וילדים שבאמת זקוקים לתיקים וציוד. את לא חושבת שמי שצריך לסייע ולתמוך בהם זו המדינה או גורמי רווחה?

"בוודאי. כל ילד שעולה לכיתה א' צריך לקבל סבסוד ראשוני לקניית ציוד. אם לא מטעם המדינה אז מגורמי הרווחה בעיר. כרגע זה לא מתבצע לכן אנחנו כקהילה מחוייבים להירתם למענם".  

איזה סיפור נגע ללבך במיוחד?

"השבוע הקשבתי לשיחה בין שתי נשים כשהגעתי לחנייה של רכבי – שם אנשים מנחים את הציוד. אישה אחת שהגיעה להניח ציוד ואחת שהתכוננה לקחת תיק עבור בתה. הן התחברו ובתום השיחה, זו שהביאה את התיק – הציעה לאחרת לקחת אותה לחנות ולרכוש עבור בתה תיק חדש. בעיניי אין מעשה מרגש ויפה מזה. מקרה נוסף שריגש אותי במיוחד התרחש לפני כשנה. אדם מבוגר כבן-75 מרמת גן, קרא על הפרויקט שלדבריו נגע לליבו. הוא הגיע עד להוד השרון באוטובוסים עם שני ילקוטים לתרומה. מבחינתי זה עולם ומלואו לראות את ההירתמות של האנשים לפרויקט".

כיצד את מגייסת את התרומות?

"המון משפחות שמכירות את הפרויקט מגיעות מידי שנה לתרום תיקים וציוד. בנוסף, בכל ישנן מספר חנויות שתורמות תיקים חדשים, קלמרים וערכות לבית ספר". 

כיצד ניתן לתרום?

"אפשר לתרום גם בעילום שם. להגיע לבניין בו אני גרה ברחוב ישורון 26 ולהשאיר את תיקים והציוד בחניה הראשונה. מי שרוצה יכול גם להתקשר אליי. אני רוצה להודות לכל התורמים שמגיעים אליי ושותפים למצווה הזו".

לתרומות ניתן לפנות למעיין בטל: 050-7773222




כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן