כוכבי, תלמד מרוכברגר

חבר המועצה אלון גלבוע קורא לראש עיריית הוד השרון ללמוד מעמיתו לשעבר ברמת השרון, איציק רוכברגר, שפתח כביש לא חוקי בין מורשה לכביש גהה. " אם לא יעשו את זה כל מערב הוד השרון ייחנק מפקקים" מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: ציר רחוב הבנות מדרך רמתיים לרחוב הפרדס, צפוי להיפתח בחודשים הקרובים בתיאום עם עבודות נתיבי איילון

"תושבי מערב הוד השרון חנוקים בגלל הפקקים והבנייה המואצת. חייבים לחבר אותם היום לכביש גהה, אחרת הם יהיו תקועים ולא יוכלו לזוז", כך מתריע חבר המועצה אלון גלבוע שקורא לראש העירייה, אמיר כוכבי, ללמוד מהמעשה של ראש העיר רמת השרון לשעבר, יצחק רוכברגר, שפתח כביש גישה ממורשה לכביש מספר 4 – כביש גהה. זאת, ללא היתר מהרשויות.

בעיריית רמת השרון הסבירו אז שמדובר בפתרון לאחת הבעיות החמורות שמהם סובלים תושבי העיר כבר שנים ארוכות. "מדי בוקר אנחנו מקבלים עשרות טלפונים למוקד העירוני מתושבים שמיואשים מהפקקים", אמרו גורמים בעירייה שהצדיקו את המעשה של רוכברגר, שעמד גם במרכז קמפיין הבחירות שלו.

הכביש נחנך ב-30 באוגוסט 2005 למורת רוחו של שר התחבורה, מאיר שטרית, שהורה על סגירתו המידית בנימוק שנסלל ללא אישור סטטוטורי, ובנימוק שאינו בטיחותי. כעת קורא חבר המועצה אלון גלבוע לאמץ את המעשה של רוכברגר ולקבוע עובדות בשטח שידחקו בממשלה לקדם פתרון נרחב יותר.

"אפשר לצאת מדרך רמתיים לכביש 4 עוד היום", הוא אומר ומסביר. "אפשר לנסוע דרך רחוב הבנות לדרך הפרדס ומשם לכביש גהה. אז למה לא עושים את זה? כי ראש העירייה לא לוחץ איפה שצריך כדי להוציא את התכנית לפועל".

לדבריו, תכנית 13 א' שמפרטת את דרכי היציאה לכביש 4 אושרה. כל מה שצריך זה להתחיל לסלול. "כל השטחים שעליהם אמור להיסלל הכביש הופקעו מזמן. אם רוצים אפשר מחר בבוקר להתחבר לכביש 4".

כחבר מועצה מה אתה עושה כדי לקדם את פתיחת הכביש?

"אני וחבריי לאופוזיציה עושים הכל כדי להעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. הגשנו שאילתות והצעות לסדר. שום דבר לא זז, מעבר למסמך שהוצא באוקטובר 2021 שבו צוין שהעירייה תפעל לפתיחת הכביש. מבדיקה שעשיתי השבוע התברר שהעירייה לא עשתה דבר בנדון".

אחת הפעולות שצריך לנקוט לאלתר, לדברי גלבוע, הוא להביא את שרת התחבורה, מירי רגב, לאזור כדי להראות לה את מצוקת התושבים. "מדובר באחד האזורים הכי פקוקים בארץ. חייבים לפתוח את הכביש כדי להוריד את העומס בתוך העיר. פתיחת החיבור לגהה תחסוך לתושבי מערב העיר לפחות 20 דקות ביציאה מהעיר".

הבנייה במערב העיר נמשכת במרץ ובשנים הקרובות אמור לקום גם פרויקט בית הנערה שיגרום לעוד עומסים. האם לדעתך צריך לעצור את הבנייה עד למציאת פתרון תחבורתי?

"אנחנו אכן נמצאים בעיצומה של בנייה באזור. ברחוב המייסדים עומדים לבנות 1500 יחידות דיור. באזור בית הנערה אמורות לקום גם הרבה מאוד יחידות דיור, אבל שם ככל שאני יודע התנו את התחלת הבנייה בפתיחת הכביש שמחבר את העיר לגהה".  

מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה: ציר רחוב הבנות מדרך רמתיים לרחוב הפרדס, צפוי להיפתח בחודשים הקרובים בתיאום עם עבודות נתיבי איילון. עיריית הוד השרון פועלת בשיתוף חברת נתיבי איילון לקידום פרויקט "מהיר לעיר" שיכלול נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים שיתחברו לרשת שבילי האופניים העירונית, מדרכות, גינון, תשתיות ניקוז וחשמל, תאורה, ספסלים ותחנות אוטובוס חדישות. חלק מהעבודות, דורשות צמצום נתיבים זמני שמביא לפקקים נקודתיים אך חלק מהעבודות, כמו הטמנת קו ניקוז משמעותי לראשונה בדרך רמתיים – מחייבת פתיחה של הכביש והשבתה של נתיב לאורך זמן – עבודות אלה רוכזו לפרק זמן אחיד, כדי לאפשר ביצוע מהיר ויעיל והן לקראת הסוף. אנו מבקשים מכלל הציבור לנסוע בזהירות.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן