חטאנו לפניך

לרגל יום כיפור תושבי הוד השרון מבקשים סליחה מעצמם, מאלוהים ומהחברים הקרובים

יום כיפור בפתח וזה הזמן לצאת לרחובות הוד השרון כדי לשמוע ממי התושבים רוצים לבקש סליחה ולהגיע ליום הקדוש עם לב נקי.

בת חן יקוטי מנצלת את ההזדמנות לבקש סליחה מילדיה ומעצמה. "לפעמים אנחנו צריכים לדעת לסלוח לעצמנו", היא אומרת. "זה מאוד חשוב לדעת למחול לעצמנו ולא לבוא בביקורת עצמית גדולה מדי".

הפעיל החברתי רפי אסרף אומר כי "אני מכיר את עצמי ואני לא פוגע באף אחד, אבל אם בכל זאת פגעתי בחברים, בנכדים אז סליחה".

גיא רייזנר: "אני רוצה לבקש סליחה ממאור אברהם. אני מרגיש שאנחנו לא שומרים על קשר ואני מצר על כך".

דוד כץ: "אני מבקש סליחה מאשתי על כל העוולות שעשיתי בשנה החולפת".

משה מאיה, בעל עסק לאביזרי רכב, לא חושב שהוא צריך לבקש סליחה ממישהו, אבל הוא מנצל את ההזדמנות כדי להגיד שעיריית הוד השרון צריכה לבקש סליחה מבעלי העסקים. "במקום לקדם את העסקים בעיר הם חונקים אותנו וגורמים לנו לברוח מכאן".

רצון עמרם: "סליחה מאשתי שנפטרה והשאירה אותי לבד כאן".

חנה בידה, שפעילה בפרלמנט של רחוב הבנים, מבקש שיהיה שלום כלל עולמי. "אני תמיד נחמדה לכולם ולא עושה חטאים. אני מדברת עם כולם, גם עם כאלה שאני לא מכירה".

רוני בלאו: "אני לא עושה מעשים רעים כל השנה, לכן אני לא צריך לבקש סליחה ואני גם לא חושב שיש מישהו שצריך לבקש סליחה ממני".

לסיום המשאל אנחנו עוצרים בשתי תחנות מעניינות. הראשונה ביגודית ויצו, שם האחראית, רותי סמנון, מבקשת מתושבים לא לזרוק בגדים מחוץ למקום, אלא להכניס למכלים. "אנחנו מתנדבות מבוגרות וקשה לנו לסחוב את כל השקים, מה גם שיש כאן בעלי חיים שעושים את הצרכים על השקים שנותרים בחוץ וחבל".

אפרופו בעלי חיים, בחנות "אנימלוס" הסמוכה מבקשים להפנות את הזרקור לחיות: "אנחנו צריכים לבקש סליחה מהחיות שננטשות", אומרת לי לואיס, שאימצה את חתולת הרחוב שושנה ואחותה דקלה. "אנחנו מאכילות אותן באוכל טוב ומים טריים כל יום. ביום הכיפור הזה אנחנו צריכים לחשוב על החיות ולגלות חמלה כלפיהן, ולא רק כלפי בני אדם".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן