חוזרים ללימודים

15,499 תלמידות ותלמידים יפתחו את שנת הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים

תיכון שקמים
תיכון שקמים

לאחר לבטים רבים של שרי הממשלה החברים בקבינט הקורונה, תיפתח מחר שנת הלימודים ברחבי הארץ, תוך הגבלות על ערים הנחשבות אדומות והתקווה היא כי ימי ההסתגלות, יסייעו ללמוד כיצד יש לנהל את שנת הלימודים כולה, בצל הקורונה.

בהוד השרון יפקדו את ספסל הלימודים 15,499 תלמידות ותלמידים, בהם 1,024 ילדות וילדים שעולים לכיתה א'. במהלך חופשת הקיץ, נערכה העירייה לקלוט את התלמידים במבני חינוך משופצים, בהם גם התיכון העיוני החדש שהוקם בהשקעה של 38 מיליון ₪, תיכון השקמים. בתיכון מגמות ייחודיות כמו מגמה מדעית הנדסית במסלול אוירו-חלל, מגמת אדריכלות, אולפן רדיו עבור מגמת התקשורת ואולפן למגמת טלוויזיה. עוד הוקמו במבנה החדש מעבדות מדעים, אולם רב תכליתי וחללי למידה מגוונים.

מיכל אפרתי מנהלת אגף החינוך
מיכל אפרתי מנהלת אגף החינוך

תכירו את המנהלים החדשים

אם תהיתם מי הם מנהלי בתי הספר החדשים שמונו השנה, הנה הרשימה לפניכם. שירן דור מנהלת את תיכון "השקמים" החדש. ורד בן שוהם, מנהלת בית הספר היסודי יגאל אלון. שלי קורן, מנהלת בית ספר ממלכתי א', יפעת הולץ, מנהלת תיכון טכנולוגי השרון ואימרי אביטן, מנהל תיכון החממה, תיכון בבעלות רשת עמל ובפיקוח משרד העבודה.

בעירייה הודיעו השבוע כי "כל בתי הספר היסודיים ילמדו השנה מדעי המחשב ופיתוח קוד בתכנית לימודים מיוחדת במימון עיריית הוד השרון, תכנית דומה תתקיים גם לתלמידי כיתות ז' בחטיבת השקמים. בכדי לעודד חינוך מוזיקלי ולחזק את החינוך הציבורי, פעלה עיריית הוד השרון להקמת שתי מגמות מוזיקה חדשות בחטיבות הביניים עתידים והשחר, המגמות הללו מהוות עתודה להמשך לימודי מוזיקה בתיכונים הדרים ורמון."

 "משאבים רבים מושקעים בעידוד יזמות בבתי הספר, פיתוח קהילתי ותוספת שעות תקן בבתי הספר התיכוניים, לצמצום פערים לימודיים ורגשיים. מתוך מטרה לעודד יוזמות חינוכיות בבתי הספר, פורסם קול קורא למנהלים והושקעו 300 אלף שקלים ביוזמות בית ספריות: הקמת סביבות למידה וחללים ייחודיים ב- 8 בתי ספר, קורס גישור בחסות מכללת שערי משפט בחט"ב תל"י וספרייה בתיכון הדרים."

"אנו ממשיכים בפיתוח וההשקעה במערכת החינוך ובמוסדות החינוך, כדי לתת מענה חינוכי וקהילתי ומתוך הבנה לצרכים של העיר גם בעשרים השנים הבאות. ההשקעה שלנו, כמו גם זו של הצוותים החינוכיים נושאת פרי כשבתי הספר בעיר זוכים שנה אחר שנה בפרסי ההצטיינות של משרד החינוך," אמר ראש העירייה, אמיר כוכבי, "תודה לצוותי החינוך ולעובדות ועובדי העירייה שעושים לילות כימים כדי ששנת הלימודים תיפתח באופן המיטבי גם תחת מצבים משתנים ומאתגרים. מאחל הצלחה ושנה טובה ובריאה לילדות.ים הנכנסים לראשונה לגני העירייה, לעולות ולעולים לכיתה א', ולכל תלמידות ותלמידי מערכת החינוך בהוד השרון".

מנהלת אגף החינוך מיכל אפרתי: "מטרות העל של אגף החינוך בשנת הלימודים הקרובה הן צמצום פערים לימודיים ורגשיים, עידוד יזמות ומכוונות למתן מענים פרטניים לכל תלמידה ותלמיד, כשהעשייה החינוכית השנה תתבסס על העקרונות הללו. אני מאחלת שנת לימודים מוצלחת לכל התלמידות והתלמידים. אנו באגף החינוך עומדים לרשותכם, לתת מענה ולסייע".

תיכון שקמים
תיכון שקמים

עיכוב בפתיחתו של בית הספר החדש

הורים לתלמידים שעתידים היו לפתוח את שנת הלימודים בבית הספר היסודי החדש שנבנה במתחם 1200, קיבלו לפני כשבועיים הודעה רשמית לפיה חל עיכוב בהליכי הבניה ועל כן התלמידים ישולבו במבנה בית הספר היסודי נחשון. "בסיכום בין אגף החינוך, הנהלת בתי הספר והנהגת ההורים הוחלט כי לתלמידות ולתלמידי בית הספר החדש תוקצה קומה נפרדת, עינת לנדיס מנהלת בית הספר וצוות המורים ישהו עם התלמידים ויקיימו שגרת למידה תקינה במהלך יום הלימודים והצהרון יתנהל במקום עם צוות ייעודי לבית הספר," נכתב בהודעה, "אנו מודעים לכך שהמהלך דורש מכם, ההורים, התארגנות אחרת וגמישות ואנו מודים לכם על כך."

דור מנהיגי העתיד

בחודש הבא יגיעו סטודנטים מ"המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט" לעיריית הוד השרון, כדי להתנסות מקצועית במגוון המחלקות, במטרה להשפיע ולקדם נושאים חברתיים הבוערים בקרב התושבים, זאת במסגרת "תכנית גל" למנהיגות קהילתית, הפועלת במטרה להכשיר ולהצמיח את דור המנהיגים הבא, שיוכל להוביל שינויים חברתיים – קהילתיים. "למידה בכיתה כשמרצה נותן הרצאה, כבר לא מפתחת את הסטודנטים ברמה הנדרשת, הסטודנטים מעוניינים לדעת ולחוות עוד, להתנסות בעצמם בחומר הנלמד וליישם בשטח," אומרת לינור מיזאייב הלוקחת חלק בתכנית, "מכללת שערי מדע ומשפט הבינה את הצורך הבולט של הסטודנטים בחוויה מעשירה מעבר ללימודים בכיתה ולכן הקימה את "תוכנית גל". כהכנה להתנסות המעשית במחלקות העירייה, העלנו בשבוע שעבר סימולציה המדמה את ועדת הכלכלה של הכנסת אשר דנה בהצעת חוק חדשה לשיפור אחת הבעיות המרכזיות שעולות לסדר היום הציבורי בישראל ובהוד השרון בפרט, והיא בעיית הפקקים."

 את הפרוייקט תלווה הגברת אורלי דבוש ניצן, מנכ"לית החברה הכלכלית.

תיכון שקמים

קווי טלפון ייעודיים לפתיחת שנת הלימודים

בכדי להתמודד בהצלחה עם פתיחתה של שנת הלימודים, העמידה העירייה קווי טלפון ייעודים שיפעלו בימי ההסתגלות הראשונים בשאלות ובכל סוגיה בבתי הספר, גני ילדים והצהרונים.

אגף החינוך יפעל בין הימים 1-5.9 בימים ד', ה', א' בין השעות 8:00-13:30 בטלפון

 09-8894318

קו ייעודי לשאלות בנושאי גני ילדים יפעל בין הימים 1-5.9 בימים ד', ה', א'

בין השעות 8:00-13:30 בטלפון 09-8894319

קו ייעודי לשאלות בנושאי צהרונים גני הילדים יפעל בימים 1-5.9 בימים ד', ה', א' בין השעות 13:30-17:30 בטלפון

054-9516942

כתבות קשורות

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן