זקוקה למתנת חיים

טלי שץ, תושבת הוד השרון, שתרמה רבות למען הקהילה, מבקשת את עזרת הציבור במציאת תורם כליה. "כל חיי עזרתי ונרתמתי למען ילדים, בעלי מוגבלויות וקשישים, כעת אני נמצאת בצד שמבקש עזרה. אני רוצה לחיות למען ילדיי ולהמשיך לתרום לחברה"

זקוקה למתנת חיים
טלי שץ, תושבת הוד השרון, שתרמה רבות למען הקהילה, מבקשת את עזרת הציבור במציאת תורם כליה

טלי שץ (53) תושבת הוד השרון, סובלת מכשל כלייתי גנטי וזקוקה בדחיפות לתרומת כליה. בעלה, חבריה ומכריה לא נמצאו מתאימים והיא מחפשת כעת תורם אלטרואיסטי, באמצעות עמותת "מתנת חיים" שמעודדת אנשים לתרום את כלייתם לשם הצלת חיים. 

"כל מי שמכיר אותי, יודע עד כמה קשה לי לבקש עזרה.  תמיד הייתי בצד הנותן. הקדשתי את זמני לעמותות התומכות בקשישים, חיילים בודדים ותינוקות בודדים. כעת אני זו שזקוקה לעזרה באמצעות תרומת כליה ואתם היחידים שתוכלו לעזור לי להמשיך לחיות".טלי שץ, נשואה באושר לאדם, אמא לתומר, הגר וניתאי, מספרת על רצונה להמשיך ולגדל את ילדיה באושר. "נולדתי לפני 53 שנים, עם מחלה גנטית "כליות פוליציסטיות". כיום, עם התקדמות המחלה – הגעתי לאי ספיקת כליות.

 

 

בני משפחה וחברים מדהימים – נרתמו ובחרו להיבדק בניסיון לתרום לי כליה, אבל לצערי הרב, כולם נפסלו מחוסר התאמה. כרגע כל מה שנשאר לי הוא לפנות לעזרת הציבור במטרה למצוא עבורי תורם מתאים"

רבים מתושבי העיר מכירים את שץ מ"עמותת עמיחי", מ"עמותת קליק" ו"מקפה אירופה" בעיר הוד השרון שם תמכה באנשים רבים. כיום היא מנהלת את השירות הסוציאלי של עמותת חיבוק ראשון וזקוקה בעצמה לחיבוק ותמיכה מהקהילה. 

טלי מה נותן לך את הכוח להתמודד עם המחלה רגע לפני שאת מתחילה טיפולי דיאליזה?

"אני אדם אופטימי ובטוחה שתימצא לי כליה, זאת שמתאימה בדיוק עבורי והיא נמצאת עכשיו אצל האדם שמחובר אלי בקשר עמוק, גם אם אנחנו עדיין לא יודעים את זה כרגע. אמי סבלה מאותה הבעיה, למזלה אבי נמצא כתורם מתאים עבורה. היא חייה בזכות תרומתו 25 שנים ונפטרה לפני 4 שנים. אבי עדיין חיי פעיל ושמח, כך שמי שחושש מסיכונים יכול להבין שאפשר להמשיך לחיות גם עם כליה אחת".

 מי יכול להתאים להליך?

"כל אדם מעל 28 שנים, עדיפות לסוג דם B, בריא ולא מעשן".  

לעזרה ופרטים נוספים ניתן להתקשר לטלי: 0544903099

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן