הסייעות רבות וילדנו סובלים

הורי גן מנדרינה מהוד השרון, התכוננו להשבית את הצהרון בו לומדים ילדיהם והתכוונו להגיע ללשכתו של כוכבי, במחאה על ההתנהלות הכושלת של הצהרון לדבריהם. רגע לפני ההשבתה – הושגו הסכמות

"קצנו בהבטחות. אנחנו לא מוכנים לפתרונות פלסטר על חשבון ילדינו. מדובר בילדים רכים שנפגעים נפשית ופיזית מהתנהלות הצהרון. הסייעות רבות בניהן, פורשות באמצע יום העבודה על דעת עצמן, ילדים נופלים ונחבלים כל זאת מבלי שידווח לנו", אמרו  ההורים רגע לפני שהושגה הסכמה לדרכי פעולה בנים לבין גורמים בעירייה. 

בשיחה עם וועד הורי הצהרון, נמסר לנו כי בשנה האחרונה התחלפו לפחות 30 סייעות. ההורים: "מדובר פגיעות פיזיות בגופם של ילדים שלא דווחו להורים, בצוות שאינו מיומן ואינו מוכשר המתחלף באופן תדיר, ובחוסר יציבות וחוסר ביטחון שמשפיע על נפשם של ילדינו".

ידוע שמדובר במחסור של סייעות. פניתם לעירייה?  

"עשרות פעמים. השבוע השתתפנו בישיבת המועצה והבנו ששום דבר לא נעשה או יעשה לכן החלטנו לשבות. עד כה לעירייה היו רק פתרונות פלסתר כשהפצע בקרבנו כבר מדמם. השבוע שתי עובדות רבו בניהן והחליטו על דעת עצמן שהן לא יעבדו יחד. אחת מהן פשוט קמה ועזבה את הגן".

לדברי הוועד, זה רק מקרה אחד מתוך רבים שמשפיע ופוגע בילדי הגן. "אחת מהילדות נחבלה בראשה והדבר לא דווח להוריה, ילד נשרט בישבנו לאחר שקרא לסייעת שתנגב את ישבנו ושזו לא הגיעה – ילדה נאלצה לנגב את צואתו.

ומה עכשיו, לאחר שהצלחתם להגיע להסכמות?

"כרגע אנחנו נקפיא את המחאה ומקווים שהפעם מדובר במעשים ולא רק בדיבורים. מנכל קיטו מרום והנהגת ההורים והעירייה התחייבו שהחל מיום ראשון יהיה בגן צוות קבוע".

תגובת עיריית הוד השרון:

נושא כוח האדם במערכת החינוך בכלל ובצהרונים בפרט, הוא נושא מורכב בכל הארץ. עיריית הוד השרון וחברת חברת קיטו מרום עושות את מירב המאמצים לפתוח את כל המסגרות ולא לסגור צהרונים כפי שקורה לא אחת ברשויות אחרות.

האירוע במהלכו נקלעו שתי עובדות בגן לוויכוח במהלך יום הלימודים, תוחקר וההנחיות רועננו לכלל העובדות. בימים האחרונים גובש צוות קבוע שיעבוד במקום, החל מיום ראשון הקרוב והדברים נעשים בשקיפות ושיתוף פעולה עם יו״ר ועד הגן. מנכ"ל חברת קיטו מרום כמו גם אגף החינוך עומדים בקשר ישיר עם הורי הגן, על מנת להמשיך לתת מענה מהיר לכל סוגיה לטובת יצירת רציפות מיטבית עבור הילדות והילדים.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן