הנהלת "מיה" אירחה את תלמידות בית החינוך תל"י מהוד השרון למפגש בנושא אקולוגיה

יו"ר, מנכ"ל ומהנדס חברת תשתיות המים של הוד השרון אירחו את התלמידות שיזמו עצומה למניעת זיהום מי שפכים, והסבירו להן על פעילות המט"ש, הפעולות המבוצעות על מנת למנוע מפגעי ריח

עוד עלה במפגש כי מקור זיהום מי השפכים אינו מגיע ממט"ש הוד השרון, אלא נבע בעבר ממט"ש הממוקם בדרום השרון סמוך לקיבוץ אייל

"מיה", חברת תשתיות המים של הוד השרון, אירחה את תלמידות שכבת ט' של בית החינוך תל"י על שם יצחק נבון למפגש בנושא שמירה על הסביבה. התלמידות ליהי צוקרון, עדן רוזן וסתיו איתמרי פרסמו לאחרונה עצומה הקוראת למנוע זיהום של מי שפכים עקב פעילות במכון טיהור השפכים. עקב כך, הוזמנו התלמידות ביחד עם מנהלת בית החינוך תל"י, מיכל רובין, למפגש מקצועי בחברה בהשתתפות יו"ר "מיה", חבר מועצת העיר נדב דואני, המנכ"ל חיים זרביב ומהנדס החברה, שירן שהם.

התלמידות והמנהלת קיבלו במהלך המפגש סקירה והסבר מפורט על המט"ש והפעילות המבוצעת בו. מיד לאחר מכן, יצאו כל הנוכחים לסיור במט"ש עם הסבר על המתקנים השונים ועל אופן הטיפול במטרד הריח – במסגרתו החברה ועיריית הוד השרון עובדים בשיתוף פעולה מלא עם וועד הפעולה של תושבים הגרים בסמוך למט״ש, מקיימות שיח פורה בנושא עם עיריית כפר סבא ועם תאגיד "פלגי השרון" שמחזיק ב-69% מהבעלות על המט״ש, על פתרונות הביניים לטיפול במפגע וההשקעה הצפויה בשרוג המט"ש שצפויה להגיע לכ-150 מיליון שקלים. עוד עלה בסיור כי מקור זיהום מי השפכים נבע בעבר ממט"ש דרום השרון הממוקם סמוך לקיבוץ אייל ונפתר מאז, ולא מהמט"ש הפועל בהוד השרון.

תלמידות תל"י ליהי צוקרון, עדן רוזן וסתיו איתמרי מסרו: "במסגרת עבודה בביולוגיה חקרנו את מט"ש הוד השרון והאם הוא מזהם את המים. בקרנו בחברת 'מיה', שם קבלנו הסבר מפורט על המט"ש ולאחר מכן יצאנו לביקור במקום. הביקור היה מאד מעניין ומלמד. למדנו שהמט"ש לא מזהם את המים ושהריח הוא מטרד ולא מפגע. יחד עם זאת, כתושבות הוד השרון, הריח מהמט"ש פוגע באיכות החיים שלנו ונמשיך לעקוב אחר פעולות המטש להפחתתו, כפי שנאמר לנו בסיור".

יו"ר "מיה", חברת המים של הוד השרון, חבר מועצת העיר נדב דואני: "אני מברך את התלמידות ליהי, עדן וסתיו על האכפתיות, המעורבות והפעילות שבה הן בחרו כדי לקדם את נושא ההגנה על הסביבה. אני מודה למנהלת תל"י מיכל רובין ולכל סגל המורות והמורים שנוטעים בתלמידים ערכים של אזרחות טובה, מודעות וקיימות. כחברה ששמה לעצמה את נושא הקיימות והשמירה על הסביבה בראש סדר העדיפויות, שמחנו מאד על ההזדמנות לארח את המפגש עם התלמידות על מנת לתת הסברים ישירות מצמרת החברה. אנחנו מחויבים לפתח ולשדרג את תשתיות המים והביוב של הוד השרון, תוך הקפדה יתרה על שימור ערכים סביבתיים ואקולוגיים לרווחת כל תושבי העיר".

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן