"המשפחות שלנו משלמות מחיר כבד"

עומרי אפרימי אחיו של סרן רון אפרימי שנהרג ברצועת עזה מדבר על המחיר הכבד שמשפחות חללי צה"ל משלמות. "עד מתי נאבד חיילים כשמנגד החטופים נמקים במרתפים"

עומרי יהודית ורון אפרימי
עומרי אפרימי יהודית אפרימי ורון אפרימי ז"ל "המשפחות משלמות את המחיר"

הוד השרון לוותה למנוחות את רון אפרימי ז"ל – עוד חלל שנותר בלב של משפחה שכולה, פצע שלעולם לא יגליד. כפי שמעיד אחיו עומרי אפרימי, שמספר ל"הוד השרון ניוז" על אחיו הנערץ. "רון, אחי הבכור, האח, הבן, המפקד והחבר שהיה אהוב ונערץ על כולם לא איתנו. אני אוהב אותך רון, והחלום הכי גדול שלי היה שתיסע איתי לטייל בתאילנד עוד חודש".

סרן רון אפרימי (26) מהוד השרון, בנם של יהודית ושמואל ואחיהם של עומרי וגל – נפל ברצועת עזה ביום שני האחרון מפיצוץ חומר נפץ במחנה הפליטים אל-בורייג'. מאות תושבים לוו אותו בדרכו האחרונה כשנעמדו ברחוב ז'בוטינסקי בעיר הוד השרון – רחוב שמוביל את לבית העלמין בו נקבר.

עומרי גל ורון אפרימי
עומרי גל ורון אפרימי

עומרי: "אני ורון היינו מאוד קרובים. הוא גדול ממני בשנתיים ולמעשה סלל לי את הדרך. הגעתי אחריו באיחור של שנתיים לכל המסגרות שקבלו אותי באהבה כשהבינו את הקשר בנינו. כולם אהבו אותו – בתנועת הנוער העובד, שם הדריך, בבית הספר, בהרכב המוזיקלי שבו היה חבר, הוא תמיד היה מוקף בחברים".

את הבשורה הקשה קבלו בני משפחת אפרימי מקצינה שהגיעה לביתם ובשרה להם על נפילתו. "אני בעצמי נלחמתי לפני כחודש בעזה", מספר עומרי. "חבר שלי סרן משה בראון מרעננה, נהרג במלחמה וכבר אז הרגשתי שאנחנו מאבדים אנשים יקרים. כששבתי מהמילואים התנתקתי. הרגשתי שאנחנו במלחמה בלתי פוסקת כשמנגד החטופים ממשיכים להינמק במנהרות. הרגע שבו הודיעו לי על אחי הבנתי שאנחנו מאבדים את היקירים שלנו בשם המלחמה שפרצה ב-7.10".

מה היו התוכניות של אחיך והאם אתם מתכוונים להנציחו?

"רון, אהב מוזיקה, היה פעיל בתחום הספורט – רץ, טיפס על קירות, צלל וטייל המון ברחבי הארץ. בתקופה האחרונה עבר להתגורר עם חברתו גפן, ואני מאמין שהוא תכנן להתחתן איתה. הוא תמיד אמר לנו שברגע שהוא יעבור לגור עם מישהי – מבחינתו הצעד הבא יהיה חתונה. לפני המלחמה רון נאשם לאוניברסיטה אבל אז התגייס למילואים והחליט להקפיא את הלימודים ולצאת לטייל – דבר שכבר לא יקרה. אני מאמין שחברתו גפן, החברים שלו והמשפחה ימצאו דרך להנציח אותו – בדרכו שלו. אני מקווה שבקרוב כל החטופים יחזרו אלינו ושלא נספוג עוד אבדות".

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן