המשטרה חוקרת חשד לזיוף תמונת עירום של נערה

תלמיד  באחד מבתי הספר בשרון, חשוד כי זייף והפיץ תמונת עירום של תלמידה שלומדת בבית ספרו 

זיוף עירום
התלמיד זייף תמונת עירום ונחקר במשטרה

האלימות המינית בבתי הספר בארץ עולה מדרגה. בעידן שלכל ילד יש סמארטפון הזיוף נעשה יותר נוח. תלמיד בבית ספר באחת מערי השרון, זייף והפיץ על פי החשד תמונה של תלמידה שהוצגה עירומה בתמונה.

בחודשים האחרונים התרחשו מספר מקרים דומים. השבוע דווח על מקרה שהתרחש בבית ספר תיכון בצפון תל אביב שבו הפיצו התלמידים תמונה מפוברקת בעלת אופי מיני, בה נראה תלמיד מבצע מעשה מיני במורה שמלמד בבית הספר. המורה שגילה את התמונה – הגיש תלונה במשטרה. ארגון המורים השבית היום (ראשון) את הלימודים בתיכון לשעה ובבית הספר יקיימו שיחות הסברה עם התלמידים. 

 מגורמים בעיר, נמסר כי הילד עיצב את התמונה באמצעות אפליקציה והדביק את פניה לתמונת גוף בצורה מדויקת – שבתחילה חשבו שאכן מדובר בנערה. בחקירה שנפתחה, הנער קשר את עצמו למעשה.

מדוברות העירייה של הרשות המקומית בה התרחש המקרה נמסר כי מערכת החינוך העירונית פועלת בשיתוף משרד החינוך, כדי לתת מענה לתופעת הבריונות בקרב התלמידים. 

על פי החוק מדובר באירוע פלילי. חל איסור להפיץ תמונות, הקלטות או סרטונים בעלי אופי מיני ללא הסכמתו של האדם המצולם ופרסום כזה יכול להוות עבירה של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, שהעונש עליהן הוא עד 5 שנות מאסר. אדם שתמונותיו או סרטוניו הופצו יכול לפנות אל אתרי האינטרנט ולבקש להסירם, להגיש תלונה במשטרה, ובמקרה של בני נוער הלומדים במערכת החינוך ניתן לפעול גם במסגרת מוסדות החינוך עצמם ואף לדרוש תביעת פיצויים בבית המשפט נגד המפיץ.

מערכת החינוך העירונית פועלת בשיתוף משרד החינוך ובכוחות עצמה לתת מענה רחב ומקיף לכל תופעות הבריונות והפגיעה בתלמידים, בדגש על מאבק בתופעות בעלות רקע מיני, במטרה לשמור על בתי הספר כמקום בטוח לכולן ולכולם.

מדוברות העירייה של הרשות המקומית בשרון נמסר: "אנו רואים בחומרה כל מקרה שכזה ונוקטים במדיניות מחמירה כלפי פגיעה בתלמידות ותלמידים, כשכל מקרה שכזה מטופל באמצעים המשמעתיים המחמירים ביותר. זאת לצד פעילויות חינוך והסברה שמטרתן למנוע את הישנותן של התנהגויות פוגעניות ומזיקות שכאלו הנושא טופל משמעתית מול התלמיד והוריו".

מהנהגת ההורים היישובית נמסר שהנושא מטופל על ידי כל הגורמים הנדרשים. 

מירום שיף, יו"ר הנהגת הורים ארצית: "אינני מכיר את פרטי המקרה המדובר. אם ובמידה ויש אמת בדברים, אסור להקל בכך ראש, להפנות את גורמי המקצוע, לשוחח עם התלמידים ולהעביר להם את חשיבות השמירה על כבודם האישי ופרטיותם של חבריהם לספסל הלימודים. מעשה קונדס לאחד, עלול להפוך לטראומה מתמשכת לאחר ואני משוכנע, שבהכוונה נכונה ובשיתוף פעולה של כלל הגורמים, ניתן יהיה לטפל באירוע זה כראוי ולמנוע הישנות מקרים דומים בעתיד״.

 

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן