הכלה חברתית

ליאור גרון וחברו הראל מורי משיקים מיזם חשוב של חלות לחולי צליאק בשם "חלל"ג" – חלות ללא גלוטן במחיר חברתי, שנמכרות בכל יום שישי ברחוב מורשת פינת סוקולוב

המיזם ליאור גרון והראל מורי בני ה-11.5 מהוד השרון, עשוי לעניין אתכם. פגשנו אותם השבוע בדוכן שפתחו סמוך לרחוב סוקולוב כדי לשמוע כיצד נולד הרעיון ואיך זה להיות יזמים צעירים שחולמים בגדול. אם אתם חולי צליאק וגם אם לא, כדאי לכם להגיע ולקנות את החלות הטעימות במחיר חברתי.

"ליאור לא יכול לאכול חלות, פיצות ומאפים רגילים. המחירים בחנויות של המוצרים ללא גלוטן גבוהים אז אני והוא חשבנו איך אפשר לו ליהנות וגם לאחרים", מסביר הראל ומרים בגאווה את מארז החלות שהצליחו לקנות במחיר מסובסד.

הרעיון של ליאור גרון והראל מורי שלומדים בבית הספר רעות בעיר הוד השרון, נועד לסייע לליאור להשיג חלות טעימות ללא הגבלה. השניים שיזמו את הרעיון קונים את החלות במחיר זעום ומוכרים אותן  במחיר מצחיק כדי לאפשר לחולי צליאק או לאנשים שרגישים לגלוטן ליהנות מהמחיר הנמוך.

"זה לא מפריע לי ביום יום. צליאק זה לא משהו נורא. זה מגביל אותך מלאכול לחם, מאפים ופיצות. צריך למצוא למאכלים האלו תחליפים -שבדרך כלל מאוד יקרים. אני בטוח שיש בעיר עוד ילדים ומבוגרים שסובלים מצליאק שישמחו לטעום מהחלות שלנו. הן טעימות ומומלצות לכל אחד", אומר ליאור בחיוך.

ליאור, ספר איך הצליאק משפיע עלייך בזמן שאתה מבלה במסיבות עם חברים, איך הם מקבלים אותך?

"לחיות עם זה. ההורים מביאים לי דברים אחרים למסיבות וגם המורה שלי, שבתה חולה בצליאק – מביאה לי דברים טעימים. החברים מקבלים אותי, לפעמים אני רואה את הכעס שלהם בעיניים, אף אחד לא אוהב להיות מוגבל. כאן בהוד השרון יש מודעות מאוד גדולה לכך ולכן זה עוזר. אני רוצה לבקש מכל הילדים לקבל את השונה באהבה ולא להעיר או לשפוט אותו".

למעוניינים לרכוש את החלות: ניתן להגיע לרחוב מורשת פינת סוקולוב בכל יום שישי הין השעות 9:00 -15:00. חולי הצליאק יקבלו חלה במתנה.

כתבות קשורות

השארת תגובה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן